Marketing e-poštom – kako zaraditi putem interneta e-porukama?
Svaki dan primamo bezbrojne poruke u svoje poštanske sandučiće, a mnoge od njih ostaju nepročitane. S nekima postupamo kao sa spamom iako postoje i one koje nestrpljivo iščekujemo. Marketing e-poštom, kako je već spomenuto, iznimno je brzo rastući oblik izravnog marketinga koji upotrebljava elektroničku poštu za komunikaciju s klijentima. U ovom članku ćete saznati što je marketing e-poštom i kako upotrebljavati ovaj alat za zaradu putem interneta.
Što je marketing e-poštom?
Kao što se naznačuje nazivom, marketing e-poštom temelji se na porukama koje primamo u svoje poštanske sandučiće na određene dane.
U današnje vrijeme, kada većina poduzeća premješta svoje poslovanje putem interneta, definitivno se vrijedi pobliže upoznati s metodama koje će nam omogućiti stjecanje novih kupaca i održavanje dobrih odnosa s trenutnim na pristupačan način.
Marketing e-poštom – prednosti
Marketing e-poštom ima prednost u odnosu na druge oblike kontakta s klijentima jer je izravan. Zahvaljujući činjenici da svaka e-poruka može biti (i trebala bi biti!) izrađena individualno, imate mogućnost informiranja klijenata o trenutnim stvarima na zanimljiv način. Kada to radite redovno, klijenti će se početi identificirati s vama i vašim poduzećem. I odande, samo je korak do prvog „dolara” putem interneta.
Također vrijedi istaknuti i druge prednosti povezane s uvođenjem marketinga e-poštom:
- niski troškovi – za marketing e-poštom potrebna je tek pretplatu na odgovarajuću aplikaciju za upravljanje e-poštom i jeftin je oblik promocije
- neovisnost o društvenim mrežama – u marketingu e-poštom nema poteškoća u vezi s vođenjem kampanja na društvenim mrežama, poput visokih troškova oglašavanja, promjena regulativa ili smanjenja dosega
- jednostavna optimizacija – na temelju prikupljenih statistika lako možete prilagoditi svoju strategiju marketinga e-poštom kako biste postigli bolje rezultate (npr. promjenom vremena slanja poruka).
Pročitajte također
Kako primijeniti marketing e-poštom?
Ako nikada niste aktivno upotrebljavali marketing e-poštom i samo ste pasivni primatelj – vrijeme je da to promijenite! I vaš posao i osobni brend jedino mogu imati koristi od toga. Dakle, gdje biste trebali početi?
Plan djelovanja
Prije svega razmislite o tome što vam je najvažnije i izradite plan djelovanja.
Napravite raspored slanja sadržaja klijentima kako biste izbjegli iritantni kaos. Postavite ciljeve za svoje kampanje i budžet unutar kojeg radite.
Ciljna skupina
Jedna od najvažnijih faza marketinga e-poštom izgradnja je baze kontakata. Da biste to postigli, prvo razmotrite ciljnu skupinu. Razmislite o vrsti kupaca koje trenutno imate i one koje želite privući. Usto usredotočite se ne samo na njihovu dob, spol ili mjesto prebivališta nego i razmotrite njihove interese, zanimanje i način života.
Ne zaboravite zatražiti od kupaca dopuštenje za primanje vaših reklama u obliku e-poruka. Tek tada ćete smjeti djelovati zakonito i postići željene rezultate.
Personalizacija poruke
Personalizirajte poruke i marketinški sadržaj kako bi se vaš kupac svaki put osjećao posebno. Također imajte na umu da poruke budu dosljedne, ali ne i dosadne. To je umijeće koje, jednom kada ga savladate, može vam pomoći zaraditi puno novca putem marketinga e-poštom.
CTA
Sjeti se „poziva na akciju” (engl. call-to-action, CTA), što znači pitanja ili izjave koje potiču na akciju. Upotrebom takvih izraza na kraju poruke, svojem ćete primatelju dati do znanja što treba učiniti i iz kojeg je razloga primio vašu poruku.
Red i organizacija
U cijelom procesu provođenja kampanja marketinga e-poštom uvijek težite redoslijedu i kvaliteti pri svojim radnjama – redovito pratite napredak, optimizirajte strategije i poboljšavajte rješenja.
Također imajte na umu jedno od najvažnijih marketinških načela – dosljednost. Bez redovitog kontakta s kupcima, nećete predstaviti svoj brend kao pouzdan i vrijedan pažnje.
Pročitajte također
Vrste marketinga e-poštom – koju odabrati?
Ako tek započinjete svoju pustolovinu s marketingom e-poštom, možete se brzo osjećati preplavljeni obiljem naziva i povezanih pitanja. Zato smo tu da vam pomognemo. Postoje tri vrste marketinga e-poštom koje se mogu razlikovati:
E-letak
Ovo je jedna od najpopularnijih i najpreferiranijih vrsta marketinga e-poštom među tvorcima i vlasnicima poslovanja. Zahvaljujući tome možete brzo uspostaviti kontakt s primateljima. A najvažnije od svega često dovodi do dugotrajnih odnosa – čak i dugogodišnjih. Zar to ne zvuči predivno? Ako šaljete e-poruke redovito, sigurno će vam se klijent više puta obratiti u vezi s proizvodima koje nudite.
Automatski odgovor
Ovo je funkcija koja omogućuje automatsko slanje odgovora pošiljatelju poruke. Nakon primanja e-poruke autoresponder šalje unaprijed definiranu poruku natrag, na primjer, “Hvala vam što ste kontaktirali s nama. Odgovorit ćemo vam što je prije moguće.”
Prodajni katalozi
Prodajni katalozi savršena su opcija za pojedince i poduzeća koja se usredotočuju na prodaju određenih proizvoda. Marketing e-poštom u obliku kataloga omogućuje vašim kupcima da se ranije upoznaju s proizvodima i odaberu savršen proizvod za sebe.
Bez obzira na oblik marketinga e-poštom koji vam najviše odgovara, definitivno vrijedi početi se služiti njime. Zahvaljujući marketingu e-poštom moći ćete izgraditi trajne i dugoročne odnose s kupcima i predstaviti im proizvode na pristupačan način.
Pazite da se poruke poslane klijentima razlikuju. Najbolje je da unesu svježinu i istaknu se u odnosu na konkurenciju. Zahvaljujući tome sigurno će odmah, pri otvaranju svoje pošte, znati da vrijedno pročitati vašu e-poruku tog dana.
Sažetak
- Marketing e-poštom temelji se na porukama koje primamo u svoje poštanske sandučiće tijekom određenih dana.
- Zahvaljujući email marketingu, moći ćete izgraditi trajne i dugoročne odnose s kupcima te im na pristupačan način predstaviti svoje proizvode.
- Možemo razlikovati tri vrste marketinga e-poštom: bilteni, automatski odgovori i prodajni katalozi.
Odgovori