Plan sadržaja – kako to izraditi?
Prava je strategija neodvojivi element učinkovitog pisanja sadržaja. Precizno planiranje aktivnosti značajno smanjuje količinu posla potrebnog za postizanje željenih rezultata. Danas ćemo raspravljati o tome kako pripremiti individualni plan sadržaja koji će zadovoljiti specifične potrebe poduzeća.
Planiranje sadržaja – o čemu ovisi?
Da biste stvorili savršeni plan marketinga sadržaja, trebate znati koji su njegovi čimbenici.
Istaknimo da postoje brojne varijable, stoga odabir pojedinačnih radnji nije ni lagan ni brz. Tržište je složeno i dinamično, pa ljudi koji su u potrazi za gotovim odgovorima i univerzalnim rješenjima mogu osjetiti razočaranje. Za gustu mrežu zavisnosti potrebni su znanje i predanost, a ne slijepo traženje recepta za uspjeh – koji ni ne postoji.
U teoriji osnovni su elementi koji se upotrebljavaju za izradu plana sadržaja:
- Skupina primatelja / ciljna skupina – ovisno o industriji čitatelji mogu imati određenu razinu obrazovanja, očekivanja i potrebe. Stoga bi se upotreba stručne terminologije trebala prilagoditi odnosu između jasnoće i profesionalnosti.
- Grana industrije – također ima značajan utjecaj na sadržaj. Odnosi B2B i B2C značajno se razlikuju, posebno kada je riječ o stvaranju sadržaja i njegovim zasebnim značajkama. Na primjer: sadržaj stvoren za odvjetnički ured značajno će se razlikovati od opisa pripremljenih za trgovinu odjećom u smislu svoje prirode, pouzdanosti i formalnog stila.
- Brend – imidž poduzeća koji se razvija također se manifestira prilikom formuliranja prodajnih poruka.
- Marketinški resursi – sadržaj koji već postoji pokazatelj je koje bi vrste tekstova trebalo razvijati sljedeće kako bi se održao odgovarajući omjer. Na primjer, ako internetska stranica već ima mnogo članaka, možda će razvoj podstranica s ponudama biti unosniji smjer?
- Postupci natjecanja – mjerilo učinkovitosti takvih radnji nije samo trud koji ulažu poduzetnici nego i starost i veličina protivnika, koje moramo nadmašiti kako bismo postigli rezultate. To je posebno važno u slučaju pozicioniranja jer su mjesta na rangiranju pretraživača strogo ograničena (TOP10). Zapamtite svoje namjere, snage i slabosti – maloj internetskoj trgovini koja se bori za popularnu ključnu riječ neće biti samo teško nego i skupo. Učinite svoje troškove smislenima kako biste lakše provodili marketinške aktivnosti.
- Budžet – financijska sposobnost izravan je pokazatelj koliko sadržaja možete stvoriti. To pak utječe na vrstu sadržaja u koji ulažete. Na primjer, mala internetska trgovina koju smo već spomenuli ne bi trebala ulagati u opširne opise kategorija ako se prethodno ne brine o opisima proizvoda. Samo takva vrsta radnje donijet će poslovne rezultate brže (u obliku veće konverzije).
Kako izraditi plan sadržaja?
Ako već znate što trebate uzeti u obzir, krenite s praktičnim dijelom, odnosno specifičnim aktivnostima koje uključuju prikupljanje podataka kako bi se olakšala izrada plana sadržaja. Ove aktivnosti mogu se podijeliti u tri kategorije: intervjui unutar poduzeća, vanjska analiza i raspored rada.
Intervju unutar poduzeća
Prije nego što prijeđemo na sofisticirane marketinške tehnike, koncentrirajmo se na nešto jednostavnije – način na koji razgovaramo s klijentom. Takav razgovor pomoći će vam da bolje razumijete pitanja koja se odnose na poslovne ciljeve, obilježja industrije i poduzeća, kao i budžet. Ako postoje statistička istraživanja provedena u poduzeću, saznajte više o ciljnoj skupini kupaca.
Ova faza idealno je vrijeme za postavljanje prioriteta i odlučivanje o opsegu aktivnosti. No kako biste predvidjeli potencijalne učinke, važno je na početku istražiti tržište.
Vanjska analiza
Prema poznatoj maksimi „izmjeri svoju snagu za namjere”, morate definirati što vaši marketinški resursi imaju zajedničko s konkurencijom.
Da biste to postigli, trebate provjeriti količinu sadržaja i profil poveznica do sada. Zatim usporedite ove parametre s povezanim podstranicama.
Ako je prioritet male trgovine privlačenje kupaca, a konkurencija se ne samo dobro utemeljila nego i visoko rangirala na Googleu, trebali biste izbjegavati otvorenu borbu (koja uključuje opsežne članke, opise kategorija i podstranice za popularne ključne izraze) – umjesto toga analizirajte praznine na tržištu i usredotočite se na duge izraze kako biste učinkovito privukli promet uz malo uloženog rada i vremena. Ako trgovina počne ostvarivati dobit i jačati svoj položaj u rangiranju pretraživača, možete se prebaciti na unosnije izraze i dodavati sve više konkurentnijih članaka.
Ovo je primjer ispravne strategije prilikom stvaranja sadržaja. Ne izostavljamo nikakva rješenja, nego prilagođavamo svoje radnje trenutnim mogućnostima kako bi se postigli trajni rezultati bez ikakvih iznenadnih troškova.
Pravo vrijeme ključ je i suština uspješnog planiranja sadržaja.
Raspored rada
Već znamo kakva je situacija na tržištu, kao i koji su ciljevi i mogućnosti našega poduzeća. Krenimo dalje i poduzmimo konkretne radnje.
Odabir ključnih riječi ovdje je početna točka. Nakon što to učinite, odlučite na temelju čega ćete provesti daljnju analizu (je li to naslov članka ili naslovi na podstranici ponude). To možemo učiniti ručno ili uz pomoć posebnih alata.
Pročitajte također
Sljedeći je korak odabrati privlačnu temu koja će privući pažnju kupaca. Ovdje možemo upotrebljavati program AnswerThePublic iako se možete osloniti na vlastitu kreativnost.
Uz takav definiran plan sadržaja nema ničeg drugog za raditi osim… krenuti na posao! Analizirali smo puno čimbenika koji utječu na odabir aktivnosti. Sada je krajnje vrijeme da obavimo posao i pratimo rezultate.
Sažetak
Kao što možete primijetiti, planiranje sadržaja višestupanjski je proces, ali predstavlja neizbježni trošak profesionalizma koji treba podmiriti za precizan i učinkovit sadržaj. Strateško planiranje postaje sve popularnije, što znači da se sav trud isplati.
Odgovori