Tematski autoritet – zašto ga vrijedi razvijati?

Google, kao i ostali pretraživači, već godinama unapređuju svoje algoritme pretraživanja kako bi prikazao najbolji odgovor na pitanje koje je postavio korisnik. Već smo se bavili nekoliko aspekata ovog problema. Danas ćemo se pozabaviti još jednim, koji se zove tematski autoritet.
Što je to tematski autoritet?
Tematski autoritet doslovno se odnosi na autoritet teme. Izuzetno je važan za proces pozicioniranja jer se njime mjeri koliko je internetska stranica specijalizirana.
Prema procjenama svaki dan izvrši se 3,5 milijardi pretraživanja na Googleu. To naravno ne znači da svako od njih vodi do druge internetske stranice. Odgovori na većinu pitanja u vezi s određenom temom često se mogu pronaći na nekoliko portala istovremeno – oni pružaju sveobuhvatan presjek određene teme. Takve internetske stranice karakterizira visok tematski autoritet.
Čime se stvara tematski autoritet?
Temeljimo autoritet na temi na dvije situacije:
Pretpostavimo da tražite informacije o katalizatorima za automobile. Postoje dvije internetske stranice na internetu na kojima se pojavljuje ova ključna riječ – jedna je posvećena automobilskim dijelovima, dok druga pruža recenzije svih stvari koje počinju slovom „K”. Možemo čak reći da je opis na drugoj internetskoj stranici detaljniji od onog na prvoj stranici. No Google će vjerojatno prikazati onu s automobilskim dijelovima kao zadani rezultat pretraživanja.
Zašto se ovo događa? Razlog je jednostavan: internetska stranica posvećena automobilskim dijelovima ima puno više tematskog sadržaja na koji se korisnik može osvrnuti za daljnje čitanje. Ako čitamo članak o katalizatorima i želite proširiti svoje znanje ili potražiti određenu definiciju, postoji velika šansa da ćete je pronaći na istoj internetskoj stranici, što je prilično korisno.
Stjecat ćete autoritet za određenu temu ako je vaša internetska stranica posvećena isključivo određenoj niši.
Ako je vaša internetska stranica potpuno posvećena određenoj niši, steći ćete autoritet na tom području.
Kako izgraditi tematski autoritet?
Pisanje jednog teksta, bez obzira koliko općenit bio, neće vam mnogo pomoći. Da biste odgovorili na pitanje u vezi s katalizatorom, čitatelji će se obratiti mehaničaru umjesto osobi koja je zapamtila sve unose u enciklopediji koji počinju slovom „K”. Zašto? Uglavnom zato što mehaničar, kao stručnjak u svojoj industriji, ima opće znanje o određenoj temi, a ne samo dio nje.
Dakle, ako želite da vas pretraživač primijeti (koristeći se istom metaforom) kao mehaničara, a ne samo samoukog enciklopedijskog tehničara, morate dokazati svoje znanje o određenoj temi. Kako? Prikladnim proširivanjem sadržaja objavljenog na svojoj internetskoj stranici.
U nastavku predstavljamo nekoliko faza koje će vam pomoći da postignete željene rezultate.
Identificirajte nišu teme
Prvo i najvažnije, ako želite stvoriti internetsku stranicu potpuno posvećenu određenom pitanju ili grani industrije, trebate ih temeljito upoznati. Pronađite najpopularnije ključne riječi i duge izraze koji im odgovaraju. Pokušajte saznati više o često postavljanim pitanjima i popularnim pretragama koje su tematski povezane s ovom temom. Zahvaljujući tome dobit ćete reprezentativni presjek i imati brojne ideje za članke.
Počnite stvarati tematski sadržaj
Ako imate solidni i suštinski skup ključnih riječi, možete početi dokazivati da ste stručnjak za određenu temu. Svaki izraz zaslužuje vlastitu internetsku stranicu. Naravno, one se moraju profesionalno pripremiti u skladu sa svim standardima i SEO pravilima pouzdanih članaka. Podstranice sa 1500 znakova (uključujući razmake) koje su pretrpane ključnim riječima prije ili kasnije će se smatrati slabim sadržajem i njima se ne može vjerovati.
Ne morate se ograničiti samo na jednu vrstu sadržaja – možete stvarati popise, recenzije, vodiče i mnogo više. Formatima koji se upotrebljavaju za stvaranje trajnog sadržaja, možete dodatno privući dugoročni, ali stabilan promet na internetsku stranicu.
Ispunite tekst riječima iz srodnih semantičkih polja – ovo je još jedno rješenje koje će pomoći pretraživaču da razumije sadržaj objavljen na vašoj internetskoj stranici.
Pročitajte također
Izradite poveznice
Govorimo o unutarnjem i vanjskom povezivanju.
Prvo nam omogućuje organiziranje internetske stranice interno – čitatelj može lako dobiti više informacija čim algoritmi primijete da prikazujete pregled presjeka tema.
Drugi je, međutim, jedan od važnih čimbenika koji utječu na pozicioniranje. Pronađite internetske stranice koje se visoko rangiraju za srodne ključne riječi i pokušajte imati njihovu poveznicu na svojoj internetskoj stranici (npr. s plaćenim sadržajem). Bogat profil poveznica snažan je argument za vjerodostojnost internetske stranice, stoga svakako vrijedi posvetiti pažnju tome.
Sažetak
- Nadamo se da će vam prethodno navedeni savjeti pomoći u poboljšanju sadržaja objavljenog na vašoj internetskoj stranici i da, kao rezultat toga, steknete tematski autoritet.
- Google stalno poboljšava svoje algoritme, stoga marketinški stručnjaci za sadržaj ne bi trebali prestati poboljšavati svoje internetske stranice.
- Tematski autoritet sigurno će vam omogućiti bolje rezultate SEO-a.
Odgovori