Dinamički sadržaj – ključ za razvoj poduzeća u 21. stoljeću
Ne pretjeruje se ako se tvrdi da je dinamički sadržaj revolucionaran korak u razvoju sadržaja. Istraživanja pokazuju da generira dvostruko više konverzija i produljuje vrijeme provedeno na internetskoj stranici za pola. Zvuči dobro? Otkrijte potencijal dinamičkog sadržaja – tehnologije koja će dugo ostati s nama.
Što je dinamički sadržaj?
Dinamički sadržaj informacija je koja se mijenja ovisno o različitim čimbenicima, kao što su preferencije publike ili sadržaj internetske stranice.
Za razliku od statičkog sadržaja, koji je isti za sve, dinamički sadržaj prikazuje informacije prilagođene prema određenim pravilima.
Dinamički sadržaj često je povezan sa složenim algoritmima koje upotrebljavaju velika društva poput Amazona ili Netflixa kako bi stvorili personalizirane preporuke za svoje korisnike temeljene na tome. No ovo nije potpuno istina – dinamički sadržaj postaje standard u brojnim područjima digitalnog poslovanja.
Kako implementirati dinamički sadržaj?
Postoji mnogo potencijalnih primjena dinamičkog sadržaja. Najpopularnije se prikazuju na slikovnom prikazu ispod:
Ovo su prijedlozi koje brojna poduzeća mogu upotrebljavati po niskoj cijeni. Raspravimo ukratko o svakom od njih.
Remarketing
Prikazivanje ciljanih oglasa osobama koje su posjetile određene stranice smanjuje troškove i poboljšava konverziju.
Primjer: korisnik je gledao kosilice u trgovini, stoga na Facebooku dobiva oglase za kosilice koje bi ga mogle zanimati.
Kako to učiniti: instalirajte piksel na svoju internetsku stranicu. U Facebook Ads Manageru stvorite novi piksel koji prima signal kada korisnik posjeti određeni URL (npr. vaseprodavnica.com/kosilice). Piksel dodaje korisnike u određenu grupu (npr. zainteresirani za kosilice) kojoj možete prikazati ciljane oglase.
Ažuriranja sadržaja
Dinamički sadržaj na internetskoj stranici koji se mijenja s modifikacijom baze podataka odličan je način za prikazivanje trenutnih i privlačnih informacija.
Primjer: stranica „Engleski pisci” prikazuje najbolje profile osoba koje pišu na engleskom jeziku. Popis se mijenja svakodnevno ovisno o različitim čimbenicima (npr. broj stvorenog sadržaja), omogućavajući korisnicima da vide samo najbolje stručnjake koji su vješti u engleskom jeziku.
Kako to učiniti: ako prikupljate podatke u bazi podataka MySQL, napišite SQL upit koji razvrstava rezultate na temelju određenih parametara. Zatim postavite skriptu Cron koja redovito dohvaća podatke i prenosi ih na stranicu sa sadržajem.
Jezik i valuta trgovine
Upotreba lokacijskih varijabli značajno povećava angažman publike. Jednostavno rečeno 90 % ljudi preferira upotrebu internetskih stranica na svojemu materinjem jeziku. Slično prikazivanje cijena u lokalnoj valuti može povećati konverziju do 40 %.
Primjer: na temelju GEO IP-a, globalna društva poput Zalanda, Amazona ili IKEA-e automatski prilagođavaju valutu i jezik, omogućavajući im prikaz inačice trgovine koja je kompatibilna s područjem korisnika.
Kako to učiniti: ako ne upotrebljavate već gotova rješenja poput Shopifyja, možete sami postaviti GEO IP integriranjem API-ja s vanjskom bazom podataka, kao što je GeoLite2. Povežite ga s backendom platforme kako biste odredili koje se informacije trebaju prikazati na temelju zemlje.
Pročitajte također
Marketing e-poštom
Personalizacija je važna i u komunikaciji. Poruke e-pošte-koje se koriste dinamičkim sadržajem povećavaju konverzije za 10 % i imaju stopu klikanja (CTR) koja je 14 % veća.
Primjer: na temelju URL adresa koje je korisnik posjetio, trgovine šalju popuste za slične proizvode putem unakrsne prodaje. Slično šalju e-poruku sa zahtjevom za dovršenje narudžbe, prikazujući proizvode iz napuštene košarice.
Kako to učiniti: poštanske platforme (MailerLite, MailChimp) omogućuju postavljanje algoritama u kojima određujete varijable (npr. popis proizvoda) i signal za slanje poruke (npr. podsjetnik se šalje ako plaćanje nije izvršeno u roku od 48 sati nakon dodavanja proizvoda u košaricu).
Preporuke proizvoda
Ovo je posebna „obavezna stavka” u industriji elektroničke trgovine: dinamičke preporuke povećavaju prosječnu vrijednost košarice za kupnju za 15 %.
Primjer: IKEA upotrebljava komplementarne proizvode u unakrsnoj prodaji kako bi maksimizirala prodaju, na primjer, prilikom kupnje stola prikazuje odgovarajuće stolnjake i ukrase za blagovaonicu.
Kako to napraviti: danas postoji mnogo gotovih algoritama koji se mogu povezati s vašom trgovinom, na primjer, Recombee. U slučaju gotovih platformi možete ručno popuniti odjeljak „Preporučeni proizvodi” ili „Kupci koji su kupili ovaj proizvod također su kupili…” za svaki proizvod zasebno.
Narudžbenice
Dinamični oblici, koji mijenjaju svoja pitanja ovisno o prethodno danim odgovorima, imaju 20 % nižu stopu odbijanja. Generiraju visokokvalitetne podatke i povećavaju angažman korisnika – i ono bitno, fantastično su jednostavni za implementaciju.
Primjer: pisac sadržaja upotrebljava dinamične obrasce za kontakt kako bi postavio specifičnija, detaljnija pitanja o usluzi koju je odabrao klijent. Zahvaljujući tome sažetak je potpuniji, što ubrzava provedbu projekta.
Kako to učiniti: moderni programi za stvaranje oblika (npr. Typeform) omogućuju definiranje logike, što znači određivanje posljedica koje izaziva određeni odgovor.
Primjer logike za evaluacijski obrazac zadovoljstva. Ocjena 5/5 rezultira zahvalnom porukom, dok niže ocjene rezultiraju pitanjem o kojim je elementima potrebno poboljšanje.
Sažetak
- Dinamički sadržaj sadržaj je koji se prilagođava prema prethodno uspostavljenim pravilima.
- Dinamički sadržaj može uključivati preporuke, obrasce ili oglase.
- Personalizacija značajno povećava angažman publike i poboljšava konverzije.
Odgovori