Redigiranje teksta – što treba zapamtiti?

Sadržaj

Kako bi tekst bio najviše kvalitete, ne samo da se treba dobro napisati već i pažljivo provjeriti. Svi radimo tipfelere, greške ili odstupanja koja se udaljavaju od smjernica koje smo dobili, zbog čega je korisno znati kako urediti tekst kako bi bio bez takvih pogrešaka.

Što je to redigiranje teksta?

Redigiranje teksta uključuje provjeru i poboljšanje ukupnog sadržaja u vezi s jezikom, logikom i sadržajem. Cilj je povećanje ukupne kvalitete pruženih informacija.

Opseg aktivnosti puno je širi nego u slučaju lektoriranja, tj. uključuje ispravljanje pogrešaka kako u gramatici tako i u stilu. Također uključuje:

  • provjeravanje usklađenosti informacija s korištenim izvorima
  • provjeru ispravnosti i logike
  • pružanje uredne, jasne strukture.

U slučaju copywritinga redigiranje teksta uključuje provjeru odgovara li duljina smjernicama, je li SEO optimizacija izvršena ispravno, kao i je li sadržaj prikladan za cilj itd.

Agencije za marketing sadržaja to rade s razlogom. Urednici poboljšavaju kvalitetu sadržaja, što donosi nekoliko poslovnih prednosti.

Povećava pozicioniranje

Googleov pretraživač cijeni pouzdane informacije. Tako poboljšava vidljivost internetske stranice i povećava promet.

Gradi imidž

Tekstovi koji su bez grešaka stvaraju stručni imidž brenda i češće privlače pažnju korisnika.

Povećava stopu konverzije

Tekstovi koji se redigiraju češće postižu marketinške ciljeve (uvjeravaju ljude na kupnju ili pretplatu na e-letak).

Kako popraviti tekst?

Razumijevanje faza uređivanja sadržaja omogućuje nam da cijeli proces bude brz i učinkovit. No trebate imati na umu da sve ide „od općeg prema posebnom”, što znači da analiziramo osnovne parametre i idemo dalje prema preciznijim dijelovima teksta. To je važno i omogućava nam uštedu vremena jer primjećivanje osnovnih grešaka na početku omogućuje nam da tekst vratimo piscu – nažalost, sadržaj koji sadrži greške nije prikladan za lekturu.

Provjera plagijarizma

Krenimo s provjerom je li tekst izrađen na zakonit način i ne donosi li njegova uporaba nikakve pravne posljedice. To je najosnovniji uvjet. Nakon što se uvjerimo da je sve zakonito, možemo započeti s uređivanjem teksta.

Najjednostavniji je način za postizanje toga lijepljenje dijelova teksta u pretraživač. Ako se tekst izrezao i izravno postavio na našu internetsku stranicu s druge, Google će ga pronaći!

Ako je tekst predugačak, kladite se na uporabu provjernika autentičnosti teksta koji skenira sadržaj i stvara izvješće koje ukazuje na jedinstvenost teksta.

Odredite usklađenost sa smjernicama

Sve dok smo sigurni da se sadržaj pripremio pojedinačno, određujemo pridržava li se smjernica. U tu svrhu provjerite je li:

  • točan volumen
  • svi su predmeti opisani
  • tekst ima ispravnu strukturu
  • obavio se dogovoreni obuhvat posla (to uključuje dodavanje metatekstova, unutarnjih poveznica itd.).

Pružite suštinsku vrijednost

Kada primijetite da se sadržaj pripremio u skladu sa smjernicama, krajnje je vrijeme da provjerite njegovu kvalitetu. Koncentriramo se na informacije koje se nalaze u tekstu i vjerodostojnost. Ako je sadržaj informativan i nosi stvarnu vrijednost za čitatelje, tada ga možemo odobriti i nastaviti s lektoriranjem.

U slučaju sumnjivih izvora dodajemo komentare i upućujemo na logične netočnosti i neslaganja. Tekst bi trebao voditi čitatelja, a ne zbunjivati početnike. Ako treća rečenica ne proizlazi iz prve dvije, signalizirajte ju!

Uklonite jezične pogreške

Na samom kraju ocjenjujemo oblik i tako način na koji pisac pruža informacije. Pojednostavljujemo rečenice. Uklanjamo nepotrebna ponavljanja. Zahvaljujući tome jasnoća se suštine teksta povećava, a sadržaj se skraćuje. Dobivanje takvog teksta nije neželjeno u copywritingu. Naprotiv, dokazano je da ima prednosti.

Sažetak

  • Redigiranje teksta poboljšava kvalitetu teksta.
  • Lektura je samo prvi korak. Ostali koraci uključuju ispitivanje jedinstvenosti, provjeru usklađenosti sa smjernicama, određivanje vjerodostojnosti informacija itd.
  • Uređivanje teksta treba se obavljati prema određenom redoslijedu, od općeg do specifičnog – to ubrzava cijeli proces i olakšava ga lektoru.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga