Što je to SEO piramida i kako utječe na pozicioniranje?

Sadržaj

Proces pozicioniranja internetske stranice sastoji se od brojnih zadataka koji se trebaju provoditi odgovarajućim redoslijedom. Kako bi se sistematizirao rad stručnjaka i smanjio rizik od pogrešaka, stvorena je SEO piramida. Što je to? Od čega se sastoji? I konačno – kakav utjecaj ima na pozicioniranje?

Što je to SEO piramida i zašto je važna?

SEO piramida koncept je koji omogućuje izvršavanje zadataka u vezi s pozicioniranjem internetskih stranica u pravilnom redoslijedu i pomaže razumjeti koji su elementi cijelog procesa najvažniji.

Stvorena je kako bi se sistematizirale i olakšale aktivnosti optimizacije. Zahvaljujući tome moguće je:

  • naručivanje složenog procesa pozicioniranja internetskih stranica i označavanje ključnih radnji u svakoj fazi rada na internetskoj stranici
  • učinkovito planiranje strategija optimizacije i postupno provođenje naprednijih radnji
  • bolje razumijevanje složenosti SEO-a i jednostavnije prezentiranje kasnijih faza rada ili prioriteta klijentima ili zaposlenicima
  • povećanje učinkovitosti pozicioniranja i, posljedično, postizanje visokih položaja u rezultatima pretraživanja.

SEO piramida stoga je temelj aktivnosti optimizacije, a poznavanje piramide korisno je za svakog stručnjaka – i početnike i iskusne SEO stručnjake.

Od kojih se elemenata sastoji SEO piramida?

U SEO piramidi uzastopne faze optimizacijskog rada poredane su od osnovnih do najnaprednijih. Izostavljanje bilo kojeg od njezinih elemenata ili izvođenje radnji u pogrešnom redoslijedu može rezultirati nedostatkom zadovoljavajućih učinaka pozicioniranja.

Elementy piramidy SEO

Tehnički SEO

Pravilna tehnička optimizacija internetske stranice temelj je učinkovitog SEO-a. Nije čudo da je ova faza na samom početku SEO piramide, a zadatak je stručnjaka, između ostalog:

  • uklanjanje pogrešaka pronađenih na internetskoj stranici (npr. 404)
  • postavljanje odgovarajućih preusmjeravanja (npr. 301)
  • optimizacija metaoznaka (opis i naslov)
  • poboljšanje brzine internetske stranice
  • izrada datoteke robots.txt i optimizacija karte internetske stranice
  • optimizacija grafičkih datoteka
  • osiguravanje sigurnosti internetske stranice (npr. SSL certifikat).

Tehnički SEO stoga je polazna točka za daljnji rad i mora se provesti u prvom redu.

Struktura stranice

Struktura internetske stranice, odnosno hijerarhija pojedinačnih podstranica, omogućuje korisnicima lako navigiranje internetskom stranicom i brzo pronalaženje sadržaja koji ih zanima. Također je izuzetno važna iz perspektive Googleovih robota, koji je mogu upotrebljavati kako bi se brzo upoznali s pojedinačnim dijelovima i indeksirali stranicu.

U SEO piramidi, optimizacija je strukture na drugom mjestu i zahtijeva od SEO stručnjaka da prije svega:

  • stvaraju hijerarhiju – od najvažnije početne stranice do kategorija i podstranica
  • stvaraju podjelu podstranica, poput opisa proizvoda i usluga, kontaktnih informacija, bloga ili politike privatnosti
  • optimiziraju URL adrese, koje bi trebale biti jedinstvene i jasno informirati korisnike i Googleove botove o sadržaju svake podstranice.

Bez optimizacije strukture stranice, rješavanje daljnjih zadataka u vezi s pozicioniranjem ne bi trebalo imati mjesta.

Marketing sadržaja

Nakon optimizacije strukture internetske stranice, možete prijeći na sljedeću fazu rada, koja je u SEO piramidi sadržaj. To je apsolutni ključ uspjeha na pretraživačima, stoga bi pozicioner trebao povjeriti njihovo stvaranje iskusnom copywriteru. Suštinski, jedinstven i vrijedan sadržaj privlači korisnike interneta (i potencijalne klijente), gradi pozitivan imidž brenda i Google ga dobro percipira  (što je jedan od najvažnijih čimbenika rangiranja).

Visokokvalitetan je sadržaj na internetskoj stranici sadržaj koji:

  • odgovara na pitanja korisnika i pruža im određeno, vrijedno znanje
  • jedinstven je, savršen u pogledu jezika i čitljiv (podijeljen u odlomke, naslove, točke itd.)
  • raznovrstan je – sadržaj uključuje ne samo članke za blog ili opise proizvoda nego i fotografije, grafike i videomaterijale
  • prilagođen je određenim ciljnim skupinama
  • optimiziran je za SEO
  • privlači naslovom.

Povezivanje

Posljednji su, „najviši” element SEO piramide poveznice, koje su, poput sadržaja, jedan od najvažnijih čimbenika rangiranja. Stvaranje bogate i raznolike mreže poveznica omogućava brz napredak internetske stranice na vrh Googlea, zbog čega je fokus na njima apsolutna osnova SEO aktivnosti.

Stručnjak za SEO trebao bi se brinuti i o unutarnjem povezivanju (unutar internetske stranice) i vanjskom povezivanju, koje uključuje postavljanje poveznica koje vode do optimizirane internetske stranice na drugim platformama. Ove potonje trebaju biti visoke kvalitete i dolaziti s pouzdanih internetskih stranica visokog autoriteta. S druge strane treba izbjegavati veliki broj poveznica niske vrijednosti, koje se mogu smatrati spamom. Ukratko, ovdje je bitna kvaliteta, a ne količina.

Kako SEO piramida utječe na pozicioniranje?

Ranije smo spomenuli da SEO piramida omogućuje organizaciju vašeg rada i usredotočenost na prioritete. Ona olakšava provedbu zadataka, povećava njihovu učinkovitost i uklanja rizik od pogrešaka, što igra ključnu ulogu u procesu pozicioniranja internetske stranice.

Upotrebom SEO piramide povećavate šanse da Google cijeni vašu internetsku stranicu i da se ona pojavi se na vrhu rezultata pretraživanja.

Sažetak

  • SEO piramida koncept je koji određuje ispravan redoslijed aktivnosti u vezi s pozicioniranjem i pomaže uspostaviti prioritete.
  • Zahvaljujući SEO piramidi moguće je planirati radnje učinkovitije, bolje razumjeti složenost pozicioniranja i povećati učinkovitost.
  • Početne su faze u SEO piramidi tehnički SEO i optimizacija strukture internetske stranice.
  • Daljnje faze SEO piramide, poput stvaranja visokokvalitetnog sadržaja i izgradnje profila povratnih poveznica, također igraju ključnu ulogu.
  • SEO piramida ima značajan utjecaj na pozicioniranje, povećavajući šanse da Google cijeni i nagradi dobro optimiziranu internetsku stranicu.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

30.11.2024 Content Marketing
29.11.2024 SEO
28.11.2024 Marketing
27.11.2024 E-commerce
26.11.2024 Marketing
25.11.2024 Marketing
24.11.2024 Content Marketing
23.11.2024 Social Media
22.11.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga