Što je to strukturirani sadržaj i koja mu je primjena?

Sadržaj

Svaki se dan diljem svijeta objavi oko 7 milijuna blogova – 350 % više nego prije deset godina. U ovoj poplavi informacija strukturirani sadržaj igra sve važniju ulogu, utječući na organizaciju i jasnoću informacija. Objasnit ćemo što ovaj koncept podrazumijeva i gdje ga vrijedi primijeniti.

Strukturirani sadržaj – što je to?

Strukturirani je sadržaj onaj sadržaj koji je organiziran prema jasno definiranoj, predvidljivoj strukturi.

Ova organizacija teksta omogućuje jednostavno pronalaženje i pamćenje potrebnih informacija, što povećava privlačnost i jasnoću sadržaja.

Na primjer, članak „5 najpopularnijih programa za slanje e-pošte” uključuje elemente za svaki položaj.

  • naziv programa
  • kratki opis
  • cijenu
  • poveznicu.

Zahvaljujući ponavljajućem obliku primatelj može primjerice brzo usporediti cijene između programa. Ako se umjesto strukturiranog sadržaja objavi zid teksta, čitatelj bi nepotrebno morao pročitati cijeli članak kako bi dobio potrebne informacije.

Kako stvarati strukturirani sadržaj?

Postoji mnogo načina strukturiranja sadržaja. U nastavku ćemo raspravljati o najvažnijim.

Naslovi

Naslovi stvaraju hijerarhiju sadržaja i dijele članak na pojedinačne sekcije. Takva podjela važna je ne samo radi korisničke praktičnosti već i u smislu SEO-a.

Odlomci

Odlomci su osnovne jedinice sadržaja koje razdvajaju tekst bloga na kraće, lako probavljive fragmente. Obično sadrže glavnu ideju i 2 – 3 podržavajuće rečenice.

Obrojčani popisi i popisi s natuknicama

Popisi prikazuju informacije na sažet, organiziran način. Oni su odličan način za razbijanje teksta i omogućavaju „više kisika” u njemu. Korisni su za bilo kakve usporedbe, sažetke ili upute.

Odabir vrste popisa ovisi o tome želimo li prenijeti informacije s određenim prioritetom ili slijedom. Ako je tako, odabiremo uređeni (obrojčani) popis. Ako nije, odabiremo neuređeni popis (s natuknicama).

Infografike

Procjenjuje se da je otprilike 65 % ljudi tzv. vizualnih učenika. Za takve osobe infografike su najprivlačniji oblik prikazivanja podataka. Svi vizualni elementi (videozapisi, gifovi, pa čak i memeovi) probijaju tekstovne blokove i olakšavaju zadržavanje informacija.

Przykłady infografiki

Tablica

Tablica omogućuje organiziranje podataka u redove i stupce što olakšava njihovo pregledavanje i analizu istih. Ovo je još jedan temeljni, ali nezahtjevan način prikazivanja informacija koji vrijedi upotrebljavati u sadržaju.

Drugi elementi

Iako smo spomenuli najosnovnije elemente strukturiranih podataka, postoji i nekoliko važnih primjena:

  1. Metapodaci – osnovne informacije o sadržaju (npr. autor, datum objave, kategorija). Oni olakšavaju pretraživanje i klasifikaciju informacija prema određenim oznakama.
  2. Poveznice – reference koje povezuju srodni sadržaj i olakšavaju navigaciju. Dobra je praksa stvaranje takozvanog čvorišta sadržaja koji prikazuje opće informacije i upućuje preko poveznica na specifičnije teme.
  3. ČPP – pitanja i odgovori pristupačan su oblik prikazivanja informacija, posebno detaljnih i dopunskih.

Vrijedi napomenuti da se strukturirani sadržaj može pojaviti ne samo u pojedinačnim člancima već i unutar cijele internetske stranice. Uspostavljanje ponovljivog formata za članke ili podstranice poboljšava čitljivost cijele stranice. Na primjer, u svakoj objavi, blog zs Content Writer ima sljedeću strukturu: sadržaj, uvod, definiciju, razradu i sažetak.

Strukturirani sadržaj – prednosti

Sadržaj koji sadrži strukturirani sadržaj pruža prednosti ne samo u smislu čitljivosti i praktičnosti za čitatelje, već i u kontekstu pozicioniranja internetskih stranica.

Povećanje privlačnosti teksta

Organizacija sadržaja pomaže u pronalaženju i bržem apsorbiranju potrebnih informacija. Čitatelji mogu lakše navigirati kroz stranicu i doživljavati tekst profesionalnijim.

Poboljšanje korisničkog iskustva (UX) važno je iz jednostavnog razloga – čini sadržaj privlačnijim, povećava konverziju i poboljšava prodaju. Pomaže izgraditi imidž i maksimizirati učinke marketinškog sadržaja.

Bolje pozicioniranje internetske stranice

Strukturirani sadržaj poboljšava udobnost čitatelja, što se prevodi u viši položaj u rezultatima pretraživanja. Google se oslanja na ponašajne čimbenike (poput vremena provedenog na stranici, omjer sesija-klikova itd.), stoga nagrađuje privlačne i profesionalne članke.

Dodatno prednosti SEO-a također leže u tehničkim aspektima. Na primjer, istaknuta definicija povećava šanse za dobivanje prikazanog odlomka, a upotreba strukturiranih podataka (shema) omogućava prikazivanje proširenih informacija u rezultatima pretraživanja, privlačeći veću publiku.

Sažetak

  • Strukturirani je sadržaj onaj sadržaj koji je organiziran prema fiksnoj, jasnoj shemi.
  • Organizirani format poboljšava čitljivost i razumijevanje teksta te olakšava navigaciju na internetskoj stranici.
  • Strukturirani sadržaj obilježava se profesionalnijim izgledom i većom vidljivosti na pretraživačima.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

30.11.2024 Content Marketing
29.11.2024 SEO
28.11.2024 Marketing
27.11.2024 E-commerce
26.11.2024 Marketing
25.11.2024 Marketing
24.11.2024 Content Marketing
23.11.2024 Social Media
22.11.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga