Kako prepoznati dobar tekst? Pravila savršenog sadržaja
Jeste li dobili tekst od copywritera, ali niste sigurni je li ispravno napisan? Navodno je dobar za čitanje, nema pogrešaka, ali nije zanimljiv. Možda ste previše zahtjevni? Ne – i ne morate brinuti, to je uobičajena pojava. U sljedećem ćemo članku raspravljati o tome što to znači i kako prepoznati dobar sadržaj. Potičemo vas da pročitate!
Dobri tekstovi – obilježja
Na početku moramo istaknuti da sadržaj može biti potpuno ispravan s gramatičkog stajališta, ali i dalje može biti nevažeći. Zašto?
Pisanje pohranjuje informacije. U tu svrhu koristi se konvencionalnim simbolima. To znači da se sastoji i od oblika i suštine. Kao prazna retorika u govoru, postoji „lijepo” izrađeno tijesto koje ima ispravnu strukturu, ali i nedostatak informacija.
Zato dobar copywriter mora zapamtiti ne samo jezična pravila nego i dodavanje drugih važnih komponenti u sadržaj. Najvažnije su navedene u nastavku:
Visoka suštinska vrijednost
Osnova je dobrog teksta određena poruka.
Dragocjene informacije ključne su za stvaranje povjerenja korisnika u brend i provođenje više vremena na internetskoj stranici. Istovremeno to povećava pozicioniranje koje utječe na vidljivost i organski promet na internetskoj stranici.
Drugim riječima relevantan sadržaj mora imati „tijelo” kako bi postao stvarna pomoć čitateljima. Bez toga pisanje djeluje dosadno, rastegnuto ili očigledno – i to je istina.
Dobar pisac pripremit će se prije pisanja provođenjem tematskog istraživanja kako bi pouzdane informacije iznio na drugačiji i privlačan način. Bez spomenute „suštine” članak može biti samo „prihvatljiv”.
SEO
Ne možemo zamisliti suvremeni copywriting bez čvrsto strukturiranog sadržaja koji je usmjeren prema pozicioniranju.
Ako je internet medij, onda je optimizacija vidljivosti nužna kako bi se maksimizirao prodajni potencijal.
To je važno iz još jednog razloga – pisanje SEO tekstova ne ometa čitljivost i jasnoću članka. Nedostatak optimizacije notorna je pogreška u toj umjetnosti, stoga morate imati na umu načela pozicioniranja sadržaja.
Individualni pristup
Još je jedno važno obilježje dobroga teksta organizacija oblika prema očekivanjima kupca. Na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće William James istaknuo je da ljudi nisu samo primatelji informacija. Svakoga pojedinca karakterizira specifični skup iskustava (mogućnosti), što utječe na stjecanje semantičkih informacija i razumijevanje značenja sadržaja. To znači da se jedna poruka može razumjeti na potpuno različite načine.
Stručni članak o izgradnji motora bit će izvor nadahnuća i zaključaka za pouzdanog mehaničara, ali ne i za modnog dizajnera. Iako čitaju isti sadržaj, znanje o motornim vozilima koje mehaničar stječe omogućuje profesionalcu da analizira ovu temu iz potpuno drugačije perspektive.
Uzimajući u obzir ovu činjenicu, pisac bi trebao prilagoditi prirodu sadržaja kompetencijama publike. Ako je dječja odjeća u pitanju, informacije bi trebale biti jednostavne, jasne i napisane u „žargonu mladih”. S druge strane odvjetnički ured može upotrebljavati stručnu terminologiju i formalne poruke jer je jezik potpuno prilagođen publici.
Najjeftiniji copywriter vjerojatno neće uzeti u obzir ovako važan aspekt, uglavnom zato što mu se uz nisku plaću ne isplati previše odstupati od predložaka i gubiti vrijeme na analizu potreba klijenta.
Nadamo se da sada shvaćate i znate kako prepoznati dobar tekst. Naravno postoji još mnogo čimbenika, ali radi sažetosti sadržaj smo ograničili na osnove modernog copywritinga.
Ako želite naručiti dobar tekst prilagođen vašoj industriji, misiji i viziji, mi smo ovdje da pomognemo! Naša je agencija za copywriting tim iskusnih pisaca, prevoditelja i lektora, čije iskustvo potvrđuju tisuće različitih i uspješnih projekata.
Odgovori