Slobodni copywriter ili agencija za copywriting? Koju opciju odabrati?

Sadržaj

Razvijate svoje poduzeće – prve narudžbe stižu, kupci upoznaju vašu internetsku stranicu – ovo je savršeno vrijeme da se posvetite svojem imidžu. Privlačna ponuda, lijepo predstavljena misija poduzeća, poticaj za kupnju… to su ciljevi koje možete postići odabirom dvaju puteva – s pomoću „slobodnog copywritera” ili drugog puta koji uzima u obzir agenciju za copywriting. Obje ove opcije imaju svoje prednosti i nedostatke, pa ćemo danas kratko odgovoriti na pitanje koje smo postavili u naslovu. Naša rasprava podržat će se praktičnim primjerima.

Slobodni copywriter – prednosti i nedostaci

Suradnja je s copywriterom najjednostavnije i najsigurnije rješenje, ili se tako čini. Tko će inače obaviti naručene zadatke koji su poslani kasno navečer, dati savjete, odgovoriti na pitanja ili brzo ispraviti greške?

To čini slobodne copywritere osvajačima mikropoduzetničkog tržišta. Obično surađuju s nekoliko stalnih poduzeća. Lagan i brz kontakt, učinkovito izvršenje i fleksibilni dogovori značajke su koje se ne mogu očekivati od veće agencije.

No situacija postaje složenija kako vrijeme prolazi, kada poduzeće raste, dolazi sve više kupaca i javljaju se sumnje. Je li traženi sadržaj zaista prikladan? Temelji li se na najnovijim načelima SEO-a?

Uz razvoj poduzeća pojavljuju se novi zahtjevi i očekivanja. Teško je suočiti se s njima kad ste sami.

To je također trenutak kada inicijativu preuzima stručni tim copywritera.

Agencija za copywriting – prednosti i nedostaci

Kada prihod počne rasti i klijent želi ulagati u razvoj profesionalnog sadržaja, tu će biti agencija za copywriting. Rad se obavlja nekoliko puta brže, tekstove kreiraju stručnjaci, dok poduzeće dobiva strategije za copywriting i savjete o tome što treba učiniti sljedeće.

Iako kontakt ne dolazi kasno navečer i izmjene se provode u roku od dva dana u takvim slučajevima, ne bi trebalo biti problema u vezi sa suradnjom.

Slobodnjak ili agencija – tko pobjeđuje u ovom sukobu u vezi s copywritingom?

Kao što možete vidjeti iz gornjeg primjera, nema pobjednika ni gubitnika.

Odabir slobodnog pisca ili tima copywritera donosi specifična rješenja i radnu kulturu koja je prikladna za određeni stadij razvoja poduzeća.

Zbog toga poduzetnici koji pokreću start-up poduzeća obično će biti zadovoljniji uslugama slobodnog copywritera jer visoka autonomija u dogovorima, stalni kontakt i niska cijena za 1000 znakova s razmacima značajke su koje su poželjne na početku.

S druge strane agencija za copywriting bit će bolji i praktičniji izbor za velika poduzeća, uglavnom zbog kapaciteta obrade, širokih mogućnosti i kvalitete sadržaja koje su obično njezine prednosti.

Pravi je izbor stvar vaših vlastitih očekivanja i potreba poduzeća. Ne postoji univerzalni odgovor na pitanje koju opciju odabrati – samostalnog copywritera ili agenciju za copywriting.

Slobodnjak ili agencija – primjer

Ukratko, odlučili smo predstaviti dvije suprotstavljene situacije:

Gospodin Damjan pokrenuo je vlastiti posao – internetsku trgovinu. Potrebni su mu opisi za pet najboljih majica. Proračun je koji se može dodijeliti za tu svrhu 100 EUR. Želio bi to napraviti u roku od dva dana i imati to preko noći kako bi započeo promociju internetske stranice. Nakon traženja savjeta odlučio je odabrati agenciju za copywriting, ali odmah su se pojavili problemi.

Potpisivanje ugovora bilo bi jednostavno, ali gospodin Damjan nije imao pisač ni skener u blizini. Nakon povratka iz fotokopirnice pojavio se još jedan problem – analiza konkurentskih ključnih izraza, kao i razrada specifičnosti, individualnog karaktera sadržaja i izrada opisa traje tri radna dana. Konačna cijena iznenadila je gospodina Damjana jer je iznosila 200 EUR.

Kao što možete vidjeti, odabir agencije nije bio optimalna odluka za njega, unatoč tome što su opisi bili odlični i zanimljivi. Gospodin Damjan nažalost je zanemario druge marketinške probleme i njegova trgovina brzo se srušila. Agencija, unatoč savršenim tekstovima, nije nikako pridonijela uspjehu vlasnika početnika.

Sada razgovarajmo o još jednom primjeru:

Društvo FLOWER vodi uspješnu platformu e-trgovine. Rast prihoda potaknuo je upravu da odluči uložiti u učinkovit sadržaj koji će povećati prodaju. Nakon što su postavili oglas na popularnu grupu na društvenim mrežama, odabrali su prve kandidate koji su, bez ikakvih suvišnih pitanja, počeli raditi prema pruženim smjernicama.

Odvjetnici su nažalost morali pripremiti sporazum o prijenosu autorskih prava trenutak ranije, jer slobodnjak ga nije imao. Nakon nekog vremena došli su – naručeni opisi samo sz čekali objavu. Činilo se da su ispravni, greške su bile samo na tri mjesta i to su bili samo zarezi, pa nije bilo potrebe gnjaviti upravu. Opis je donio promet na internetsku stranicu, ali se pojavio problem u vezi s idućom veleprodajnom narudžbom – copywriteru je trebalo 40 dana da je dovrši, što je neprihvatljivo za razvoj platforme. Unatoč tome poduzeće je moralo nastaviti – ispostavilo se, međutim, da je svaki sljedeći opis koji šalje slobodni copywriter malo drugačiji, nema zajedničkog dijela, a pogreške su sve češće; uostalom, s dvadeset osmim opisom, žarulja kreativnosti u glavi pisca počinje se pregrijavati.

Upravni odbor poduzeća FLOWER napravio je veliku grešku kad su odlučili unajmiti slobodnoga copywritera. Njihove potrebe zahtijevale su tim kvalificiranih stručnjaka.

Sažetak

  • Nema gotovog odgovora na pitanje je li bolje odabrati agenciju ili slobodnog stručnjaka.
  • Svako rješenje ima specifična svojstva koja zadovoljavaju potrebe određenih poduzetnika.
  • Kako bi se donijela prava odluka, potrebno je odrediti u kojoj je fazi marketing poduzeća, koji mu je sadržaj potreban, u kojoj količini te kakav je proračun za takvo ulaganje.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Komentari

JefferyGem06.09.2023 5:56 PM

In it something is. Now all became clear, many thanks for an explanation.

Odpowiedz

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

10.09.2024 Positioning
09.09.2024 Content Marketing
08.09.2024 Copywriting
07.09.2024 Copywriting
06.09.2024 E-commerce
05.09.2024 Positioning
04.09.2024 Content Marketing
03.09.2024 E-commerce
02.09.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga