AI u SEO-u – može li biti korisna i kako se njome koristiti?

Sadržaj

Umjetna inteligencija nikada prije nije imala tako dubok utjecaj na naš svakodnevni život. Pronašla je put u gotovo svako područje, često pružajući podršku u raznim zadacima. Najbolji primjer je AI u SEO-u, koju sve više upotrebljavaju promotori internetskih stranica. Radi li doista, i kako možemo iskoristiti umjetnu inteligenciju u SEO-u?

Što je AI u SEO-u?

AI u SEO-u odnosi se na upotrebu umjetne inteligencije za optimizaciju internetskih stranica radi promocije na pretraživačima.

Obično se za tu svrhu upotrebljava Chat GPT, što je dobro poznati alat koji generira odgovore na pitanja korisnika. Uz njegovu pomoć ne samo da je moguće značajno ubrzati proces pozicioniranja već i postići zadovoljavajuće rezultate.

Za što se umjetna inteligencija može upotrebljavati u SEO-u? Između ostalog može se upotrebljavati za pretraživanje i analizu ključnih riječi, izgradnju mreže poveznica ili stvaranje strukturiranih podataka. No ključ uspjeha leži u vještoj upotrebi mogućnosti koje pruža AI, o čemu ćemo razgovarati uskoro.

AI s SEO-om i Googleom

Upotreba umjetne inteligencije (AI) u SEO-u, iako nekima može izgledati kontroverzno, nije zabranjena praksa, a čak i sam Google upotrebljava umjetnu inteligenciju u brojnim aspektima. Njegovi algoritmi pretraživanja, prikazivanje oglasa i sve popularniji glasovni pomoćnik temelje se na AI-ju. Osim toga gigant iz Mountain Viewa čak je stvorio vlastiti odgovor na Chat GPT pod nazivom Bard.

Međutim važno je zapamtiti da Google nije dobro prihvatio sve prakse povezane s upotrebom AI-ja u SEO-u. To se prije svega odnosi na sadržaj koji se generirao umjetnom inteligencijom, a postavljen je na internetskim stranicama.

Upotreba umjetne inteligencije (AI) u SEO-u – nekoliko dokazanih metoda

Za što se može upotrebljavati umjetna inteligencija u SEO-u? Postoji stvarno mnogo mogućnosti, ali usredotočit ćemo se na najvažnije.

Wykorzystanie AI w SEO

Analiza ključnih riječi

Chat GPT (ili drugi alat temeljen na umjetnoj inteligenciji) sposoban je poboljšati proces pretraživanja fraza – ne samo općenitih, već i specifičnih dugih ključnih riječi. Naravno, treba ga upotrebljavati kao podršku i polaznu točku za daljnje pretrage, a ne kao primarni alat za odabir jer AI često pruža izraze koji već postoje u pretragama i imaju mnogo konkurencije. Stoga, bez profesionalne intuicije i temeljitije analize, ne oslanjajte se na to!

Analiza poveznica

AI u SEO-u može učinkovito identificirati poveznice – i njihovo porijeklo i kvalitetu. Također pomaže u otkrivanju spam poveznica i pronalaženju najboljih mjesta za povezivanje.

Tehnički SEO

Umjetna inteligencija omogućuje automatizaciju mnogih procesa i oslobađa SEO stručnjake od dosadnih zadataka. Omogućuje, na primjer, generiranje shematskih kodova, pravila u datoteci robots.txt ili za .htaccess, pa čak i XML mapa.

Planiranje i analiza sadržaja

Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji u SEO-u moguće je u kratkom roku stvoriti tekstovni okvir za internetsku stranicu, pronaći naslov za članak za blog ili optimizirati sadržaj u smislu ključnih riječi. Također je to izvrsna metoda za pretraživanje pogrešaka i pronalaženje različitih vrsta informacija.

No vrijedi zapamtiti da umjetna inteligencija u SEO-u nije nepogrešiva. Potpunim povjeravanjem pojedinačnih zadataka umjetnoj inteligenciji možete se izložiti pogreškama u kodu ili neprovjerenim podacima u sadržaju. Stoga ostanite budni i kontinuirano provjeravajte jesu li AI ispravno obavila sve zadatke.

Vrijedi li stvarati SEO sadržaj pomoću umjetne inteligencije?

Kada smo raspravljali o upotrebi umjetne inteligencije u SEO-u, svjesno nismo uključili podtočku „Generiranje visokokvalitetnog sadržaja”. Zašto?

Vratimo se nakratko Googleovu shvaćanju AI-ja. Prilikom procjene internetskih stranica pretraživač uzima u obzir tri temeljna aspekta – stručnost, autoritet i pouzdanost (koncept E-A-T). Prije svega nagrađuje stranice koje objavljuju visokokvalitetan sadržaj koji se ističe u odnosu na konkurenciju. Nažalost to isključuje upotrebu umjetne inteligencije za generiranje sadržaja koji bi bio smješten na internetskoj stranici poduzeća.

Postoji nekoliko razloga:

  • U sadržaju generiranom AI-jem mogu se pojaviti stilističke, interpunkcijske, sintaktičke i pravopisne pogreške
  • umjetna inteligencija može prikazivati lažne informacije koje se neće potvrditi izvorima na internetu
  • AI ne razumije kontekst i oslanja se isključivo na već objavljene podatke, stoga nije u mogućnosti imati holistički pogled na stvoreni tekst
  • AI ne doživljava osjećaje, koji su ključne u marketinškim porukama.

Ukratko, tekstovi stvoreni umjetnom inteligencijom ne mogu se usporediti s onima koje stvaraju iskusni copywriteri. Ako povjerite umjetnoj inteligenciji da stvori cjelokupan sadržaj na internetskoj stranici, nećete postići rezultate u prvih TOP3 rezultata, a u ekstremnim slučajevima čak možete biti kažnjeni za spam.

Prednosti AI-ja u SEO-u

Sve više stručnjaka odlučuje upotrebljavati umjetnu inteligenciju (AI) u SEO-u jer omogućuje automatizaciju mnogih procesa, pruža podršku u istraživanju ključnih riječi, tehničkom SEO-u i izgradnji poveznica, te olakšava analizu konkurencije.

U najvažnije prednosti AI u SEO-u ubrajaju se:

  • ušteda vremena, koja proizlazi iz generiranja ogromne količine sadržaja u kratkom razdoblju
  • ušteda troškova, jer automatsko generiranje sadržaja pogonjeno AI-jem (posebno besplatni alati) značajno smanjuje troškove koji se dodjeljuju marketinškom sadržaju
  • osnovni SEO koji se primjenjuje i na novokreirani i na postojeći sadržaj
  • podrška kreativnosti jer AI može predlagati ideje i nadahnuća te stvarati skicu teksta koja se brzo može poboljšati, proširiti i optimizirati.

Nedostaci AI-ja u SEO-u

Nažalost, također ima svoje nedostatke. U najvažnije ubrajaju se:

  • rizik od pravljenja pogrešaka koje mogu ometati učinkovito pozicioniranje internetske stranice
  • neuspjeh u prilagođavanju promjenama u Googleovim algoritmima koje su ključne u kontekstu pozicioniranja
  • ograničene mogućnosti kao što je generiranje niskokvalitetnog sadržaja koji će se pokazati beskorisnim u SEO-u
  • visoki troškovi – Chat GPT vjerojatno nije dovoljan za pružanje sveobuhvatne podrške u velikom poduzeću, a implementiranje odgovarajućih specijaliziranih alata može biti preskupo.

Kao što možete primijetiti, AI u SEO-u funkcionira i sigurno će se upotrebljavati više i u širem kontekstu. No uvijek se sjetite umjereno upotrebljavati umjetnu inteligenciju i uvijek provjeravati rezultate njenih radnji.

Sažetak

  • AI u SEO-u upotreba je umjetne inteligencije za optimizaciju internetskih stranica za pretraživače, posebno Google.
  • AI u SEO-u može se upotrebljavati za istraživanje ključnih riječi, analizu poveznica, planiranje sadržaja i tehničku optimizaciju internetskih stranica.
  • AI nije prikladna za stvaranje visokokvalitetnog sadržaja, pa je bolje osloniti se na usluge copywritera kada je u pitanju promocija sadržaja internetske stranice.
  • Glavne prednosti AI-ja u SEO-u uključuju automatizaciju procesa i podršku na različitim razinama.
  • No upotreba umjetne inteligencije u SEO-u također ima svoje nedostatke – može povećati rizik od pogrešaka i biti izuzetno skupa.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

30.11.2024 Content Marketing
29.11.2024 SEO
28.11.2024 Marketing
27.11.2024 E-commerce
26.11.2024 Marketing
25.11.2024 Marketing
24.11.2024 Content Marketing
23.11.2024 Social Media
22.11.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga