Učinak ROPO i obrnuti učinak ROPO – kako se služiti njima u e-trgovini?

Razumijevanje ponašanja potrošača ključno je za uspjeh u e-trgovini. Pogotovo s obzirom na to da se većina odluka o kupnji ne donosi u internetskoj trgovini. Kupci sve više spajaju internetske i izvanmrežne svjetove, stvarajući jedinstvene putanje kupnje. Kako možete iskoristiti ovaj trend za povećanje prodaje u svojem poduzeću? Rješenje možda leži u ROPO učinku i obrnutom ROPO-u. Saznajte što su ovi fenomeni i kako ih iskoristiti u e-trgovini!
Što je to ROPO učinak?
ROPO učinak (engl. Research Online Purchase Offline, istraži na internetu, kupi izvanmrežno) fenomen je u kojem potrošač istražuje najvažnije informacije o proizvodu na internetu prije nego što izvrši kupnju u fizičkoj trgovini.
U praksi to znači čitati o ponudi, uspoređivati cijene i pregledavati recenzije drugih korisnika.
Ovaj potrošački trend posebno je vidljiv u slučaju proizvoda veće vrijednosti, za koje je potrebno pažljivo razmatranje i usporedba ponuda. To uključuje kućanske aparate, elektroniku, namještaj, kao i usluge renovacije ili turizma. ROPO učinak proizlazi iz rastuće svijesti potrošača koji žele donositi informirane odluke o kupnji i maksimizirati prednosti svoje kupnje.
Industrije su koje su najpodložnije ROPO učinku:
- potrošačka elektronika
- namještaj i unutarnja oprema
- automobili
- turističke usluge.
Kako ROPO učinak utječe na potrošača?
ROPO učinak oblikuje moderno ponašanje potrošača. Pristup širokom rasponu internetskih informacija omogućava kupcima donošenje informiranih i promišljenih odluka o kupnji, jačajući njihov osjećaj kontrole nad cijelim procesom. Kao rezultat dolazi do većeg zadovoljstva odabranim izborom i povećanja odanosti prema brendu koji ispunjava očekivanja kupca.
ROPO učinak također ima značajan utjecaj na ulogu fizičkih trgovina. Fizičke lokacije više se ne percipiraju isključivo kao transakcijska mjesta, već se transformiraju u prostore za doživljavanje proizvoda, interakciju sa stručnjacima i finaliziranje odluke o kupnji donesene na temelju prethodnog internetskog istraživanja.
Što je to obrnuti ROPO učinak?
Učinak obrnutog ROPO-a upoznavanje je s proizvodom ili uslugom u fizičkoj trgovini prije nego što se izvrši internetska kupnja.
Ova odluka često se motivira privlačnijom cijenom, širim asortimanom proizvoda ili praktičnošću dostave.
U fizičkoj trgovini kupac ima mogućnost izravnog upoznavanja s proizvodom, uspoređivanja različitih modela te iskorištavanja stručnih savjeta prodavača. Nakon toga prelazi na fazu internetskog istraživanja, provjeravajući cijene, dostupnost i mišljenja drugih korisnika. Kulminacija cijelog procesa završavanje je kupnje u internetskoj trgovini.
Osobito su podložni obrnutom ROPO učinku:
- odjeća i obuća
- knjige i multimedija
- kozmetika i parfemi
- igračke i dječje potrepštine
- sportska oprema.
Utjecaj ROPO-a u e-trgovini
E-trgovina proces je kupnje i prodaje proizvoda putem interneta. Obuhvaća sve transakcije koje se provode interentski. E-trgovina upotrebljava razne alate za trgovinu, kao što su mobilne aplikacije, namjenske internetske stranice i strateški internetski marketing. ROPO učinak nudi niz mogućnosti koje možete iskoristiti za povećanje prodaje. U praksi to znači poticanje kupaca da posjete fizičku trgovinu i uvjeravanje kupaca da dovrše transakciju.
Identifikacija proizvoda
Započnite analizom podataka o prodaji i ponašanju kupaca na internetskoj stranici. Identificirajte proizvode koji su vrlo popularni na internetu, ali imaju nisku stopu konverzije. To bi mogli biti artikli za koji je potreban fizički pregled prije kupnje (kao što su odjeća, obuća, namještaj) ili oni koje kupci žele usporediti s ponudama konkurenata.
Optimizacija sadržaja
Sljedeće, usmjerite se na optimizaciju sadržaja proizvoda. Pobrinite se da su opisi detaljni, pouzdani i privlačni. Vodite računa o visokokvalitetnim fotografijama i videozapisima koji prikazuju proizvod iz različitih perspektiva. Dodajte recenzije i svjedočanstva kupaca kako biste olakšali odluke o kupnji.
Pročitajte također
Lokalni SEO
Optimizirajte svoju internetsku stranicu za lokalni SEO kako biste povećali vidljivost u rezultatima pretraživanja za upite u vezi s lokacijom svoje fizičke trgovine. Dodajte informacije o lokaciji, radnom vremenu i dostupnosti proizvoda u trgovini.
Koherentno iskustvo kupnje
Završni element učinkovite strategije za upotrebu ROPO učinka pružanje je kupcu besprijekornog iskustva kupnje. Integracija i internetskih i izvanmrežnih sfera trebala bi omogućiti kupcu slobodno kretanje između njih. To uključuje, između ostalog, provjeru dostupnosti proizvoda u fizičkoj trgovini izravno na internetskoj stranici, internetske rezervacije s preuzimanjem u trgovini ili mogućnost vraćanja proizvoda kupljenog internetski na fizičku lokaciju.
Pročitajte također
Obrnuti ROPO u e-trgovini
Kao rezultat obrnutog ROPO učinka kupci upotrebljavaju fizičke trgovine kako bi se upoznali s proizvodom, a zatim svoju kupnju obavljaju internetsku. No često ih privuče privlačnija ponuda konkurencije. Uz odgovarajuću strategiju možete iskoristiti ovaj trend za povećanje prodaje.
Konkurentne cijene
Ponudite cijene koje su konkurentne onima u fizičkim trgovinama, pa čak i niže. Vrijedi razmotriti uvođenje posebnih popusta za kupce koji su odlučili izvršiti internetsku kupnju nakon prethodnog posjeta fizičkoj trgovini. Kako biste potaknuli kupce na internetsku kupnju, osigurajte privlačne cijene dostave i jednostavan postupak vraćanja.
Visoki položaj u rezultatima pretraživanja
Vidljivost internetske trgovine u rezultatima pretraživanja također je izuzetno važna. Optimizacija ključnih riječi u vezi s proizvodima koje kupci gledaju u fizičkim trgovinama omogućit će dosezanje istih kupaca kada donose odluku o kupnji. Remarketing, koji uključuje prikazivanje oglasa ljudima koji su posjetili fizičku trgovinu ili internetsku stranicu, također može učinkovito podsjetiti kupce na proizvode i potaknuti ih da završe internetsku transakciju.
Sažetak
- ROPO učinak fenomen je u kojem kupci traže najvažnije informacije o proizvodu putem interneta prije nego što izvrše kupnju izvanmrežno.
- Obrnuti ROPO učinak uključuje upoznavanje s proizvodom ili uslugom u fizičkoj trgovini prije nego što se izvrši kupnja putem interneta.
- ROPO učinak može dovesti do većeg zadovoljstva izborom i povećane odanosti brendu.
- ROPO učinak može povećati prodaju putem optimizacije sadržaja, lokalnog SEO-a i koherentnog internetskog i izvanmrežnog iskustva kupnje.
- Iskoristite obrnuti ROPO u e-trgovini nudeći konkurentne cijene, besplatnu dostavu, jednostavne povrate, vidljivost u pretraživačima i remarketing.
Odgovori