Što je to marketing preporuka i kako se može njime služiti u poslovanju?

Sadržaj

Jedan od čimbenika koji značajno utječu na odluke o kupnji svakako su preporuke bliskih osoba – prijatelja ili članova obitelji. Prema istraživanju koje je provela Nielsen, čak 92 % ljudi traži mišljenja drugih prije nego što iskoristi neku ponudu. Iz tog razloga marketing preporuka igra važnu ulogu u strategiji branda. Što on uključuje i koje su prednosti njegove primjene? U sljedećem članku predstavljamo najvažnije informacije!

Što je to marketing preporuka?

Marketing preporuka grana je internetskog marketinga koja se temelji na pouzdanim preporukama proizvoda ili usluga pojedinaca koji su se koristili tim proizvodima ili uslugama.

Temelji se na aktivnostima koje su usmjerene na pomaganje u dobivanju brojnih preporuka i stjecanju novih kupaca na taj način.

Cijeli mehanizam vrlo je jednostavan. Zadovoljni potrošači daju pozitivne recenzije ili promiču brend među svojim prijateljima, prirodno potičući druge na kupnju. Tada mogu primiti nagrade poput popusta, besplatne dostave ili raznih vrsta bonusa. Što su veće prednosti, to će više ljudi odlučiti poduzeti ovaj korak.

Glavni je cilj marketinga preporuka stjecanje prometa i povećanje dosega objavljenog sadržaja, čime se povećava broj konverzija. No važno je zapamtiti da na učinkovitost takvih praksi utječe mnogo aspekata, poput kvalitete proizvoda, korisničke usluge ili brzine dostave.

Koje su prednosti marketinga putem preporuka?

Postoji mnogo prednosti upotrebe marketinga preporuka. Najvažnije uključuju:

  • stvaranje baze podataka vrijednih kupaca uz mali napor
  • povećanje stope konverzije
  • veća internetska vidljivost
  • izgradnja odanosti brendu
  • smanjenje troškova u vezi sa stjecanjem novih kupaca.

Upotreba ove metode promicanja poduzeća potpuno je etično i pošteno prema kupcima. Omogućuje pristup iskrenim i pouzdanim mišljenjima, predstavljajući njihove prednosti, kao i potencijalne nedostatke, što olakšava odluku o kupnji.

Kako se služiti marketingom preporuka u poslovanju?

Marketing preporuka izvrsno je rješenje za poduzeća iz praktički svake industrije, pa se isplati koristiti se njime u svojem poslovanju. Kao dio takvih aktivnosti dobivaju se dvije vrste mišljenja: organska i generirana.

Vrste mišljenja u marketingu preporuka

Organska mišljenja

Objavljuju ih kupci dobrovoljno, bez potrebe za poticajem ili zahtjevom od brenda. U ovom slučaju razina je zadovoljstva kupaca ključna, stoga je važno osigurati visoku kvalitetu ponuđenih proizvoda i usluga. Čimbenici koji na to utječu uključuju između ostalog:

  • profesionalni savjeti
  • brza usluga
  • pravovremeno ispunjenje narudžbi
  • jasno definirane politike kupnje i povrata
  • aktivnosti nakon prodaje.

Nažalost, u stvarnosti je prilično teško dobiti organska mišljenja jer su potrošači skloniji davanju takvih mišljenja u slučaju negativnih iskustava.

Generirana mišljenja

Ovo su sve preporuke kupaca koje se dobilo na zahtjev ili zbog ponuđenih pogodnosti. Iako uključuju pomalo veće obaveze poduzeća, jamče još bolje rezultate. Trenutno postoje brojne učinkovite tehnike i alati kojima se potiče ostavljanje recenzija. Najčešće su metode kojima se služe brendovi:

  • uvod u sustav brzog i jednostavnog ocjenjivanja zadovoljstva završenom transakcijom odmah nakon kupnje
  • poruke e-pošte poslane sa zahvalom za kupnju i molbom za preporuku
  • ponuda pogodnosti u obliku popusta ili drugih privlačnih bonusa za ispunjavanje ankete o recenziji.
Przykład

Možete potaknuti kupca da ostavi recenziju na zanimljiv način. Na primjer, ako vodite internetsku trgovinu s kozmetikom, uključite besplatni uzorak odabranog proizvoda ili mali poklon (kao što su brendirani bomboni) te poruku s molbom za recenziju uz svaku narudžbu. To će biti lijepa gesta prema kupcu i potaknut će ga da napiše nekoliko riječi o kupljenoj kozmetici.

Marketing preporuka i marketing šaptanja – razlike

Mnogi ljudi miješaju pojam marketinga preporuka s marketingom šaptanja. No važno je zapamtiti da su to dva odvojena područja – iako se oba temelje na izražavanju mišljenja i imaju sličan cilj, značajno se razlikuju u svojem pristupu i etičkim praksama.

U slučaju marketinga šaptanja preporuke piše specijalizirano poduzeće za naknadu, što katkad može izgledati umjetno i neautentično. To je zbog toga što mišljenja zapravo nisu proizašla iz stvarnih iskustava upotrebe proizvoda ili usluge. Iako marketing šaptanja obično donosi rezultate, postoji rizik da će takve aktivnosti otkriti kupci, što će ih učinkovito odvratiti od kupnje.

S druge strane marketing kupnje koncentrira se na dobivanje samo istinskih i pouzdanih mišljenja od ljudi koji su se zapravo koristili proizvodom ili uslugom. Iz tog razloga mnogo je vrijedniji i donosi bolje rezultate jer istinski utječe na povjerenje potrošača.

Sažetak

  • Marketing preporuka skup je aktivnosti usmjerenih na poticanje kupaca da daju iskrena mišljenja o proizvodima ili uslugama.
  • Među prednostima marketinga preporuka može se spomenuti povećanje stope konverzije, veća vidljivost internetske stranice na mreži i izgradnja odanosti prema brendu.
  • Glavna razlika između marketinga preporuka i usmenog marketinga u tome je što prvi dobiva iskrene mišljenja od stvarnih kupaca.
  • U marketingu preporuka dobivaju se dvije vrste mišljenja: organska, koja kupci voljno dijele, i generirana, koja se pišu na zahtjev ili zbog ponuđenih pogodnosti.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

24.03.2025 Content Marketing
21.03.2025 Marketing
19.03.2025 Marketing
14.03.2025 Content Marketing
13.03.2025 Content Marketing
11.03.2025 E-commerce
10.03.2025 Content Marketing
07.03.2025 SEO
03.03.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga