Agencija za odnose s javnošću – kako funkcionira?

Slika i komunikacija s klijentima izuzetno su važna pitanja koja često određuju uspjeh poslovanja. Iako je do nedavno jedini kanal komunikacije između poduzeća i ostatka svijeta bio izravan kontakt, tisak, radio ili televizijske informacije, danas postoji mnogo više mogućnosti, zbog čega može biti potrebna podrška agencije za odnose s javnošću. Što radi agencija za odnose s javnošću (engl. Public Relations, PR) i vrijedi li odlučiti se za upotrebu takve usluge?
Agencija za odnose s javnošću – što se tamo radi?
Agencije za odnose s javnošću odgovorne su za izgradnju i oblikovanje imidža, kao i komunikaciju s okolinom poduzeća.
Oni su odgovorni za nadzor svih važnih aktivnosti u vezi sa stjecanjem povjerenja kupaca i izgradnjom reputacije određenog brenda.
PR aktivnosti uključuju stvaranje i jačanje odgovarajućih odnosa unutar i izvan poduzeća. To je vrlo važan aspekt izgradnje imidža brenda i održavanja pravih odnosa s kupcima, kolegama i izvođačima. PR aktivnosti uključuju stvaranje suptilnih poruka usmjerenih prema odgovarajućoj ciljnoj publici.
Prema jednoj od najpopularnijih definicija Američkog udruženja za odnose s javnošću – „PR je anticipacija, analiza i interpretacija javnog mnijenja. Uključuje i istraživanje djelovanja određenog entiteta i reakcija koje izaziva”. Stručnjaci za odnose s javnošću provode analize, a zatim savjetuju poduzetnike o različitim oblicima komunikacije i djelovanju koje poduzimaju.
Primjer zadataka PR agencije
Među primjerima aktivnosti tipičnih za agencije za odnose s javnošću, možemo spomenuti:
- pomoć u definiranju ciljeva za imidž i komunikaciju
- razvoj komunikacijskih strategija poduzeća
- praćenje i analiza ponašanja korisnika
- provođenje analize utjecaja poduzeća na okoliš
- izrada materijala za medijski rad
- izvještavanje o rezultatima provedenih istraživanja i analiza
- organizacija događaja (npr. intervjui, tiskovne konferencije)
- kontakt s medijima
- izdavačke aktivnosti i produkcija audiovizualnih materijala koji se odnose na poduzeće.
Pročitajte također
Usluge PR agencije za poduzeća
Ovisno o specifičnim potrebama koje izražava poduzeće koje se obraća agenciji za odnose s javnošću, raspon usluga koje im se pružaju može varirati. Uobičajena praksa segmentiranje je ponude na temelju industrije u kojoj klijent posluje. Svako tržište ima nešto drugačije specifičnosti, koje bi trebale biti odlučujući čimbenik pri odabiru PR aktivnosti.
Općenito ove usluge usredotočene su na internu komunikaciju unutar poduzeća (npr. odnos poduzeća i zaposlenika ili komunikacija među kolegama) i vanjsku komunikaciju (s klijentima, potencijalnim klijentima, medijima ili izvođačima radova).
Vanjske aktivnosti PR agencije
Među vanjskim aktivnostima može se spomenuti pomoć u izgradnji i oblikovanju imidža brenda, ali i povećanje prodaje i uspostavljanje vrijednih odnosa s izvođačima.
Ovo su aktivnosti usmjerene poboljšanju tržišnog položaja poduzeća i dosezanje šire publike.
Agencija za odnose s javnošću postiže svoje ciljeve upotrebom alata kao što su:
- odnosi s medijima – također poznat kao stvaranje i održavanje pozitivnih odnosa s raznim medijskim izvorima putem organiziranja konferencija za novinare, objavljivanja priopćenja za medije i provođenja intervjua
- influenserski marketing – oglašavanje suradnje s internetskim tvorcima sadržaja
- pozicioniranje stručnjaka – takozvano „pozicioniranje stručnjaka”, što uključuje pozicioniranje poduzeća kao stručnjaka u određenom području, izgradnju povjerenja u brend
- izgradnja poslodavčeva brenda – izgradnja imidža poslodavca
- upravljanje krizom – što uključuje plan djelovanja u kriznim situacijama, pravilno upravljanje krizom i korektivne mjere.
Unutarnje aktivnosti PR agencije
Iako se može činiti da je izgradnja imidža ili briga o pravilnim odnosima s kupcima ključna za razvoj poduzeća, unutarnje aktivnosti bit će jednako važne.
Ispravni su odnosi između zaposlenika i uprave ključni – inače poduzeće će biti izloženo negativnim posljedicama poput nedostatka povjerenja prema poslodavcu ili negativne radne atmosfere.
Glavni je zadatak PR agencije podrška u razvoju i implementaciji odgovarajućih strategija s ciljem poboljšanja i održavanja dobrih unutarnjih odnosa. Prijateljska atmosfera na radnom mjestu, dobar tretman i cijenjenje zaposlenika važni su. Zahvaljujući tome poduzeće će moći razvijati se uz pouzdane, odane pojedince.
Među alatima koji se upotrebljavaju za unutarnje PR aktivnosti, možemo spomenuti:
- sastanci sa zaposlenicima – izravan kontakt iznimno je važan. To je način da se prenesu najvažnije informacije, ali i da se izgrade odnosi i pruži prilika za raspravu o pojedinačnim radnjama i odlukama poduzeća
- događaji poduzeća – imaju karakter integracijskih sastanaka izvan ureda, tako zaposlenici mogu bolje upoznati jedni druge, što povećava šansu za stvaranje složnog, odanog tima. Takvi sastanci imaju pozitivan utjecaj na kvalitetu i brzinu komunikacije unutar poduzeća
- slanje poruka zaposlenicima – najbrži način kontakta sa zaposlenicima, omogućuje brzo prenošenje važnih informacija unutar poduzeća
- brendiranje poslodavca – što znači stvaranje radnog mjesta koje je prijateljsko, podržavajuće i cijeni svoje zaposlenike. Uključuje međusobno poštovanje, mogućnosti razvoja, pogodne radne uvjete, kao i pogoodnosti kao što su obuka i tečajevi.
Prednosti suradnje s PR agencijom
Složenost pomoći koja se može dobiti od agencije upravo je ono što čini da usluge koje nude neprestano dobivaju popularnost.
Neke od najvažnijih prednosti suradnje s PR agencijom uključuju:
- izgradnju pozitivnih odnosa s klijentima, ulagačima i zaposlenicima
- poboljšanje unutarnje komunikacije unutar poduzeća
- stvaranje željenog imidža poduzeća u medijima
- pružanje pomoći u kriznim situacijama
- neizravno utjecanje na povećanje prodaje i dobiti.
Naravno, kako bi se uživalo u prednostima dobre suradnje, potrebno je odabrati odgovarajuću uslugu. Zato je najbolje usporediti pojedinačne ponude, upoznati se s mišljenjima o odabranoj agenciji za odnose s javnošću, a možete iskoristiti i preporuke od izvođača ili prijatelja. Pravilno integrirane PR aktivnosti nedvojbeno će biti dobra podrška za razvoj vašeg poslovanja, stoga vrijedi razmisliti o njima.
Kako odabrati PR agenciju?
Prilikom odabira PR agencije vrijedi razmotriti nekoliko kriterija koji će učiniti suradnju učinkovitom: portfelj, rezultati, cijena, tim, specijalizacija.
Portfelj
Prvo, pažljivo pogledajte portfelj koji je predstavila agencija. Otkrit ćete u kojim industrijskim granama posluje, s kim je surađivala i može li se doista pohvaliti posebnim postignućima.
Rezultati
Naravno, uz analizu portfelja, treba pratiti i pregled stvarnih rezultata koje je agencija postigla. Nažalost, neka poduzeća odluče upotrebljavati PR vještine i hvaliti se uspjesima u kojima nisu uložili puno truda, primjerice, pomogli su u razvoju već “yyvodećeg” brenda. Stoga pokušajte pažljivo pročitati podatke koje je agencija objavila i temeljito istražiti kako su pomogli klijentu.
Cijena
Imajte na umu da niska cijena obično ne ide ruku pod ruku s kvalitetom. Da bi smanjila troškove, neka poduzeća zapošljavaju stažiste ili neiskusne osobe, ili loše upravljaju svojim zaposlenicima. Stoga vrijedi pažljivo analizirati što određena agencija nudi i ne obeshrabriti se visokim cijenama. No pazite da ne preplatite dodatne usluge koje ne pridonose puno. Pažljivo razmotrite što točno očekujete i kakav je vaš proračun.
Tim
Kvalitetu svake PR agencije podržava tim iskusnih stručnjaka koji će savršeno prihvatiti svaki izazov i osigurati visokokvalitetne usluge. Dakle, ako imate znanje u industriji, možete saznati tko radi u određenom poduzeću i tako napraviti bolji izbor.
Specijalizacija
Posljednji kriterij (koji je povezan s drugima) ispitivanje je specijalizacije. Brojne agencije rade s određenim industrijama, što im daje veće razumijevanje njihovih specifičnosti. Ako vodite profesionalni frizerski salon, trebate potpuno drugačiju strategiju od tvornice obuće. Stoga se pobrinite da agencija koju odaberete ima iskustvo u određenom sektoru..
Sažetak
- Agencija za odnose s javnošću poduzeće je čija je djelatnost usmjerena na sveobuhvatnu podršku komunikaciji za poslovne subjekte.
- Područje djelovanja PR agencije u najširem smislu uključuje provođenje zadataka koji su izravno povezani sa stvaranjem imidža i izgradnjom odnosa.
- Zbog mogućnosti bliskog usklađivanja ponude, usluge koje pružaju agencije za odnose s javnošću usmjerene su prema poduzećima različitih veličina, u svakoj fazi razvoja.
Odgovori