Vrhunac prodaje – što je to i kada se može očekivati?

Nekoliko puta godišnje u e-trgovini dolazi do povećanja prometa kada kupci pokazuju poseban interes za određene proizvode. Ako vodite ili planirate se baviti internetskom prodajom, morate znati kada dolazi ovo vrijeme i kako pravilno usmjeriti svoje radnje. Tako ćete maksimizirati prednosti u smislu profita, ali i zadovoljstva kupaca. Naučite kako iskoristiti vrhunsku prodaju!
Što je to vrhunac prodaje?
U ovom kontekstu, ne radi se o vrhovima Tatre, već o određenom povećanju interesa za proizvod u određenom vremenskom razdoblju.
Ovo se može dogoditi zbog određenog vremena u godini (kupnja božićnih poklona) ili sezone sniženja (Crni petak – prva subota nakon Dana zahvalnosti u SAD-u).
Najveći vrhovi prodaje događaju se u posljednjem kvartalu godine: studeni – prosinac. U slučaju modne industrije treba očekivati i povećanje interesa kod promjene godišnjih doba, kada kupci mijenjaju garderobu za ljetnu ili zimsku odjeću. Međutim, tradicionalno, vlasnici internetskih trgovina trebaju obratiti pažnju na sljedeća razdoblja:
Povratak u školu
Povratak djece u školu nakon praznika (kraj kolovoza i početak rujna). Mlađi kupci trebat će sve što će im omogućiti glatki i udoban početak školske godine: nova odjeća, torbe i ruksaci, pribor za pisanje, spremnici za drugi doručak, pa čak i kozmetika. Trgovine se već počinju pripremati za ovo razdoblje sredinom praznika.
Crni petak
Ovo je događaj iz SAD-a, koji se u Poljskoj također prakticira već neko vrijeme, krajem studenog. Razdoblje promotivnih ponuda i sniženja ne ovisi o industriji, promocije se odnose na odjeću i elektroniku. Katkad traje cijeli tjedan (Crni tjedan), a zatim slijedi Cyber ponedjeljak. Popularnost ovog „praznika” nastavlja rasti.
Sezona praznika
Sv. Nikola, Božić, Nova godina: sezona praznika traje gotovo cijeli prosinac, počevši s proslavom u čast sv. Nikole (6. prosinca), kada razmjenjujemo male poklone, sve do božićne večeri. To je najveći vrh prodaje tijekom cijele godine, a trgovine se počinju pripremati za to odmah nakon Svih svetih. Prednovogodišnje razdoblje također je vrijeme povećane potrošačke aktivnosti, povezane s pripremama za novogodišnje zabave: kupnja odjeće ili nakita.
Pročitajte također
Kako se pravilno pripremiti za vrhunac sezone prodaje?
Nijedan internetski prodavač ne može zanemariti važnost praznika i sezonskih prodaja. Da biste to postigli, preporučljivo je unaprijed se pripremiti za povećani interes kupaca uvođenjem poboljšanja, između ostalog, na internetsku stranicu trgovine. Važno je osigurati da potencijalni kupci lako mogu pronaći internetsku stranicu i da je internetskom stranicom lako navigirati, s jasnim prikazom sadržaja koji želimo predstaviti.
Da biste se dobro pripremili za razdoblje prodajnog vrhunca, možete učiniti sljedeće:
Analizirajte podatke
Provjerite prodajne podatke svoje tvrtke iz prethodne godine. Obratite pažnju na to koliko je ljudi posjetilo vašu internetsku stranicu i koliko se narudžbi ispunilo. To će vam omogućiti da otprilike procijenite kakve se statistike mogu očekivati u sljedećoj sezoni. Također će vam pomoći u procjeni količine potrebnih proizvoda i planiranju djelovanja zaposlenika.
Obratite pažnju na UX i UI
Pobrinite se o UX-u (korisničko iskustvo) i UI-ju (korisničko sučelje) svoje internetske stranice. Proučite pažljivo kako vaša internetska stranica izgleda i je li dostupna gledatelju. Važan je, na primjer, smještaj gumba ili grafičkih elemenata – sve što će odrediti prvi dojam potencijalnog klijenta.
Optimizirajte sadržaj za SEO
Unaprijedite opise proizvoda tako da uključuju relevantne ključne riječi, po mogućnosti one duge, koje su preciznije. Osigurajte pravilno oblikovanje, vrijedan sadržaj prilagođen arhetipu kupca, kao i odjeljak pitanja i odgovora (P&O) (u slučaju određenih vrsta proizvoda, kao što je elektronika).
Pročitajte također
Koristite se pomoći copywritera
Copywriter je osoba koja profesionalno stvara prodajne sadržaje, stoga će vam pomoći u stvaranju tekstova poput odredišnih stranica, članaka za korporativni blog, u kojima će biti istaknuti određeni preporučeni proizvodi (npr. „Najbolji pokloni za Božić”) ili gore navedeni opisi.
Ne zaboravite na kupca
Bez kupca vrhunac prodaje očito nema razloga za postojanje. Stoga vrijedi uložiti puno truda u stvaranje što boljeg iskustva kupnje. Razmotrite uvođenje nekoliko načina plaćanja i dostave.
Razdoblje povećane prodaje često je povezano s kašnjenjima i problemima s dostavom. Stoga ne zaboravite obavijestiti kupca o bilo kakvim poteškoćama kako bi se osjećali da je njihova narudžba važna za vas.
Brinite se o kvaliteti proizvoda
Široko usmjereni napori usmjereni na poboljšanje iskustva kupnje i učinkovito oglašavanje mogu dovesti potrošače da se vrate u trgovinu čak i nakon završetka vrhunca prodaje, a možda čak i dulje ostanu. Ovo je stoga izvrsna prilika za stvaranje dobrog dojma i izgradnju lojalne baze kupaca koji će se oslanjati na brend i izvan vrhunca sezone kupnje.
Sažetak
- Vrhunac prodaje vrijeme je kada interes potrošača za određene proizvode značajno poraste.
- Najveći rast prodaje događa se krajem godine, posebno tijekom predbožićnog razdoblja.
- Kako bi se najučinkovitije iskoristio vrhunac prodaje, važno je brinuti se o internetskoj stranici: njezinu grafičkom dizajnu, jednostavnoj navigaciji i dobroj vidljivosti pojedinih elemenata.
- Također vrijedi pregledati opise proizvoda i osigurati da točno odražavaju vrijednost robe, dok ju istovremeno predstavljaju u povoljnom svjetlu i razjašnjavaju sve nedoumice koje se mogu pojaviti kod kupca.
- Također možete iskoristiti usluge copywritera koji će stvarati različite vrste sadržaja kako bi privukli pažnju potencijalnih kupaca.
Odgovori