e-PR, odnosno internetski odnosi s javnošću – što obuhvaćaju?

Kada rješenja koja nude tradicionalni odnosi s javnošću ne uspiju ili postanu nedostatna, e-PR dolazi u pomoć cijelim nizom učinkovitih akcija i alata. Pročitajte članak u nastavku kako biste saznali i iskoristili poslovne prilike koje internet i virtualna stvarnost nude u području odnosa s javnošću.
Odnosi s javnošću na internetu – što je to?
e-PR se odnosi na sve aktivnosti poduzeća koje oblikuju njezine odnose s okolinom, a provode se elektronički, na primjer, upotrebom informacijske tehnologije.
Slično „klasičnom” PR-u, cilj je internetskih odnosa također:
- izgradnja i održavanje najboljih odnosa poduzeća s okolinom
- stvaranje prikladnoga imidža
- povećanje prepoznatljivosti brenda i jačanje njegova položaja na tržištu.
Rastuća popularnost interneta pridonijela je povećanju važnosti aktivnosti odnosa s javnošću koje se koncentriraju na virtualnu stvarnost. Ovisno o pretpostavkama koje postavlja poduzeće, ove strategije mogu ili dopuniti tradicionalne PR napore ili se provoditi kao dio potpuno neovisnog plana.
e-PR – o čemu se tu radi?
e-PR stalno nudi nove i prethodno neiskorištene mogućnosti. Trenutna prednost u odnosu na tradicionalna e-PR rješenja pripisuje se okruženju u kojem djeluje – vjerojatno nije potrebno nikoga uvjeravati u moć interneta u poslovanju. Zahvaljujući stalnim transformacijama i kontinuiranoj ekspanziji, marketinški stručnjaci i stručnjaci za odnose s javnošću mogu iz godine u godinu uključivati sve učinkovitije akcije u svoje kampanje. Promjene koje se događaju na tržištu i u svijesti potrošača postaju izravan uzrok stvaranja i razvoja inovativnih rješenja u području već poznatih koncepata. Izvrstan primjer ovog fenomena je e-PR.
Ovo je posebna kategorija odnosa s javnošću usmjerena na internetske aktivnosti. To uključuje izgradnju željenog imidža poduzeća u svijesti potrošača izravnim djelovanjem na njih. Strategija e-odnosa s javnošću također uključuje aktivnosti poduzete u virtualnoj stvarnosti kako bi se oblikovali pozitivni odnosi između poduzeća i njegove okoline, kao i promicanje brenda ili specifičnih proizvoda.
Pročitajte također
Osnovni e-PR alati
Iako je e-PR kao zasebno područje nastalo relativno nedavno, već se može pohvaliti prilično širokim spektrom alata koji se upotrebljavaju u njegovim aktivnostima.
U ovom članku koncentrirat ćemo se na nekoliko najpopularnijih osnovnih alata koji se upotrebljavaju u području e-odnosa s javnošću.
Internetska stranica
Zbog goleme (i stalno rastuće) popularnosti upotrebe interneta za pretraživanje proizvoda i usluga, imati vlastitu internetsku stranicu postalo je gotovo nužno za poduzeće.
Rast poslovnog značaja internetskih stranica posljednjih godina pridonio je promjeni i proširenju funkcija koje obavljaju. Trenutno internetska stranica često služi kao temelj poslovnog modela poduzeća, dok je nedavno uloga internetske stranice bila ograničena isključivo na to da bude elektronička posjetnica poduzeća.
Prikladna, intuitivna struktura, privlačan vizualni dizajn i profesionalni, SEO tekstovi elementi su koji ne smiju nedostajati na vašoj internetskoj stranici.
Opremljena time, internetska stranica služi kao sigurna polazišna točka za daljnje e-PR akcije vašega poduzeća.
Industrijski portali
Industrijski portali omogućuju objavu vlastitog sadržaja. Ovo rješenje donosi obostrane prednosti: portal dobiva vrijedan sadržaj (često su to sponzorirani članci koje razvijaju poduzeća, a koji imaju stručni karakter), dok poduzeće ima priliku da se predstavi široj publici.
Osim toga u situaciji kada sadržaj razvijaju zaposlenici poduzeća ili se razvija u njihovo ime, poduzeće zadržava potpunu kontrolu nad objavljenom porukom unatoč vanjskoj objavi.
Aktivnostima poduzetim unutar ovog alata također dolazi so stvaranja vrijednosti za kupce, koji lako dobivaju pristup specijaliziranom znanju.
Korporativni blog
Slična vrijednost karakteristična je za korisnike tradicionalnih članaka za blog. No glavna je razlika između njih i sponzoriranih tekstova mjesto objave. Sadržaj za blog najčešće se objavljuje u sekciji za blog internetske stranice poduzeća.
Slično aktivnostima opisanim iznad, redovita objava sadržaja na „internom” blogu rezultira raznim pogodnostima za poduzeće.
Pročitajte također
Baš kao i u svim PR aktivnostima, i ovdje je važno posvetiti posebnu pažnju redovitosti rada i njegovoj usklađenosti s usvojenom strategijom.
Mejling
Sljedeća radnja dolazi s granice e-PR-a i internetskog marketinga. Ovaj alat omogućuje slanje poruka izravno primateljima.
Njegova je neosporna prednost široka primjena. Mogućnost personalizacije poruka poslanih unutar marketinga e-poštom za pojedinačne segmente primatelja čini ovu radnju jednom od najučinkovitijih, uz održavanje relativno niskih troškova implementacije.
Rješenje će savršeno funkcionirati kada trebate brzo doseći široku publiku s informacijama.
Internetski novinarski ured
Zovemo virtualni novinarski ured odvojenim dijelom internetske stranice poduzeća koji sadrži najvažnije informacije (kao što su PR materijali, kontaktni podaci za predstavnike ovog odjela ili najnovije vijesti). Katkad može funkcionirati i kao aplikacija vanjskog pružatelja koja pomaže u upravljanju odnosima s medijima.
Novinarski ued trebao bi uključivati:
- priopćenja za tisak, poredana kronološki i pouzdano potpisana
- fotografije i grafički materijali koje svatko može preuzeti
- arhiva koja sadrži sav sadržaj iz prethodnih godina; najbolje ga je podijeliti u specifične kategorije.
Pročitajte također
e-PR – prednosti
Prijenos promotivnih i komunikacijskih aktivnosti u virtualni prostor otvorio je ogromne, potpuno nove mogućnosti za poduzeća (posebno one u sektoru malih i srednjih poduzeća).
Dobro planirana strategija može pridonijeti značajnom povećanju opsega aktivnosti.
Prijenos provedenih aktivnosti na internet omogućuje poduzećima ograničenih budžeta postizanje ciljeva koji su prethodno bili dostupni samo poslovima s većim financijskim mogućnostima.
Glavne su prednosti koje vaše poduzeće može ostvariti implementacijom e-PR rješenja:
- poboljšanje komunikacijskih procesa
- stjecanje pouzdanih tržišnih mišljenja
- povećanje prepoznatljivosti brenda
- izgradnja povjerenja i odanosti kupaca
- mogućnost provođenja aktivnosti na većoj skali
- ubrzanje razvoja poduzeća.
Sažetak
- e-PR se odnosi na sve aktivnosti koje poduzeće poduzima kako bi oblikovalo svoje odnose s okolinom, a koje se provode elektronički.
- Glavni ciljevi e-odnosa s javnošću izgradnja su i održavanje što boljih odnosa s okolinom, stvaranje odgovarajućega imidža, povećanje prepoznatljivosti brenda i jačanje njegovoga položaja na tržištu.
- Među najpopularnijim su alatima koji se upotrebljavaju u e-PR aktivnostima korporativne internetske stranice, industrijski portali, blogovi i mejlinzi.
- Premještanjem svojih aktivnosti na internet e-odnosi s javnošću omogućuju međunarodna ulaganja čak i poduzećima s malim budžetom.
Odgovori