Što radi pisac sadržaja? Tko je pravno pisac sadržaja?

Sadržaj

Pisac sadržaja (content writer) relativno je novo zanimanje na tržištu rada. Zato vrijedi saznati kakve su vještine pisca sadržaja, za koga je to pravi izbor i kako se razlikuje od drugih zanimanja u vezi s pisanjem.

Tko je pisac sadržaja?

Kao što samo ime naznačuje:

Pisac sadržaja osoba je koja stvara tematski sadržaj kako bi se povećala suštinska vrijednost poduzeća, što rezultira boljim SEO rezultatima i većim povjerenjem u očima primatelja.

Ovo zanimanje točan je ekvivalent copywritera koji piše do suštine.

Tekstovi koje stvara pisac sadržaja ispunjeni su specijaliziranim informacijama. Često te tekstove podržavaju znanstvene studije. Taj je sadržaj pouzdan, vrijedan i potpuno ispravan s jezičnog stajališta. Ukratko – ne postoji bolji kandidat za stvaranje članaka za blog visoke kvalitete.

Kako postati pisac sadržaja?

Ne postoje strogi regulativni zahtjevi u vezi sa zanimanjem pisca sadržaja. Također je uzaludno tražiti dodiplomski program koji nudi obrazovanje u tom području. No postoje dva osnovna zahtjeva koja treba ispunjavati:

  • usvajanje stručnog znanja iz te grane industrije
  • vještine pisanja i dobro snalaženje s riječima.

Samo sinergijska kombinacija navedenih značajki omogućit će vam stvaranje specijaliziranih članaka koji su čitatelju razumljivi i transparentni.

Nema titule „pisca sadržaja” i vjerojatno je nikada neće biti – uglavnom zato što ovo zanimanje zahtijeva učinkovito pretraživanje informacija. Obveza je pisca sadržaja pretvoriti stručno znanje u sadržaj koji je transparentan za korisnika. Nemoguće je steći te vještine u školi ili na fakultetu iako tržišni zahtjevi stvaraju nove potrebe u ovom području.

Tekstovi koje je stvorio pisac sadržaja sadrže specijalizirane informacije. Njih često podržavaju znanstvena istraživanja.

Pisac sadržaja – prednosti

Kako bismo shvatili koje su prednosti visokokvalitetnog sadržaja, moramo vam ispričati povijest potražnje za piscima sadržaja.

Prvi znakovi pisanja pojavili su se oko 3500. pr. Kr. u sumerskom društvu (Sumerani su drevni narod s juga Mezopotamije). Njihovi tekstovi nisu bili ni prekrasna poezija ni lukavi aforizmi – to su bila vlasnička prava i jednostavne računovodstvene radnje. Pisanje je dugo bilo rijetkost sve do prvih inkunabula i širenja tiskanja. Ovo razdoblje započelo je prije 500 godina – prekretnica je bila znanstvena revolucija. Od tada je količina informacija kojom smo trenutno preplavljeni eksponencijalno porasla.

Svijet se promijenio – po prvi put u povijesti ne patimo od nedostatka, nego od prekomjernosti informacija. Već nekoliko desetljeća moramo smo razlikovati korisne informacije i odvojiti „kukolj od pšenice”. To je povezano s činjenicom da pisanje opsežnih tekstova danas više nije mjera uspjeha ako nisu najviše kvalitete. Pretraživači ignoriraju prosječan sadržaj jer ne doseže širu publiku. S druge strane jedinstveni tekstovi koji su transparentni i korisni čitateljima dobivaju odobrenje. Teme o kojima se raspravlja specifičnije su i specijaliziranije kako bi se dobila vrijedna posjećenost internetskoj stranici zahvaljujući dugim ključnim izrazima.

Ovdje neizbježno pisac sadržaja ima posla – najpoznatija je dužnost „uokviriti” tematske informacije u razumljiv oblik koji donosi prednosti u mnogim područjima.

Poboljšajte rezultate SEO-a

Trenutni algoritmi Googlea mogu se sažeti jednom rečenicom: koristan sadržaj znači vrijedan sadržaj. Vrijeme pametne upotrebe ključnih izraza prošlo je prije nekoliko godina. Danas sadržaj ne može prevariti pretraživače – jednostavno mora biti dobar.

Da bismo ilustrirali ovaj problem na praktičan način, odgovorite na jednostavno pitanje: „Kojih sam 10 članaka nedavno pročitao/la? Koje sam internetske stranice do sada posjetio/la?”

Vjerojatno su to članci visoke kvalitete jer objavljeni tekstovi detaljno raspravljaju o navedenom problemu.

Internetske stranice samo u vezi s napadnim reklamnim sloganima, bez obzira na brojne ključne izraze, ne posjećuju se jer nemaju nikakvu informativnu vrijednost. Stoga jedan kvalitetan članak ima veću ulogu od 10 dosadnih tekstova. Tako je jednostavno i razumljivo.

Izgradite povjerenje primatelja

Poduzeće koje dijeli tematske informacije s korisnicima definitivno je vjerodostojnije od konkurencije. Vrijedan sadržaj prikaz je koji dokazuje visoku kvalitetu ponuđenog proizvoda ili usluge.

To je osobito važno danas kada kupci obraćaju pažnju na pouzdan pristup dok sektor usluga koji se dinamično razvija dodatno jača ovaj trend. Pisci sadržaja donose velike prednosti u ovom pogledu, posebno u „intelektualnim” industrijama kao dio ghostwritinga. Dopustite da vam objasnimo o čemu se radi.

„Intelektualne” industrije zanimanja su u kojima se upotrebljava isključivo mentalni napor. Pravnik, nutricionist, web dizajner ili copywriter zanimanja su u kojima komadi znanja predstavljaju „prirodne” oglase. Pisac sadržaja gradi izuzetno snažan vizualni identitet poduzeća u očima primatelja stvarajući specijalizirani sadržaj u ime klijenta.

Ne znaju svi kako prenijeti svoje znanje riječima na jasan način – tu je ključna uloga spomenutog zanimanja. Pisac sadržaja temeljito proučava materijale kako bi stvorio visokokvalitetne članke (naravno, anonimno). Privlačnost, razumljivost i SEO struktura tri su razloga zbog kojih vrijedi povjeriti ovaj zadatak profesionalnom copywriteru.

Poduzeće koje dijeli tematske informacije s korisnicima svakako je vjerodostojnije od konkurencije.

Povećajte prodaju

Pojednostavimo – posvećujemo svoje resurse piscu sadržaja kako bi ga potaknuli na prodaju. To je primjer i oblik ulaganja u buduće rezultate kao i bilo koji drugi, ali se ističe izuzetnom stabilnošću i dugoročnom perspektivom.

Prema načelu „kvaliteta se brani sama” pisac sadržaja otvara vrata za više rangiranje na Googleu i organski promet. Učinak se dodatno poboljšava vrijednošću koja se pruža potencijalnim kupcima, što jača poziciju poduzeća i razlikuje je od konkurencije. Povećanje prodaje konačni je rezultat napornih aktivnosti koje provodi pisac sadržaja, a to su specijalizirane informacije predstavljene privlačno.

Pisac sadržaja – za koga?

Pisac sadržaja posebna je podrška poduzećima povezanima s intelektualnom vrijednosti i sigurnošću. No prednosti će se donijeti svakom sektoru industrije koji se klijentu predstavlja na informativan način.

Tržište je izuzetno dinamično, stoga ne bi trebalo specificirati za koja je poduzeća pisanje sadržaja dobro i korisno rješenje. Iako znamo da vjerojatno neće donijeti korist supermarketima ili pogrebnim domovima, za brojna poduzeća sadržaj je univerzalno rješenje koje odgovara potrebama klijenta i gradi pozitivan vizualni identitet poduzeća.

Svaki poduzetnik trebao bi pristupiti vlastitom poduzeću pojedinačno i provesti internu bilancu dobiti i gubitka. Nesumnjivo vrijedi uzeti u obzir strategije konkurencije, trenutni razvoj marketinga sadržaja i druge marketinške aktivnosti.

Pisac sadržaja ili copywriter? Koga odabrati?

Iako se ne možemo oslanjati na stroge definicije, tržište sve više razlikuje pisca sadržaja od copywritera.

Pisac sadržaja implementira suštinski sadržaj, dok copywriter kreira slogane, jednostavne članke za blog i prodajne tekstove.

Nema jednostavnog odgovora kada je riječ o marketinškim aktivnostima, ali možemo očekivati da će copywriter donijeti rezultate u kraćem vremenu – zahvaljujući jeftinijim marketinškim kampanjama i privlačnim prodajnim porukama. S druge strane aktivnosti pisca sadržaja temelje se na dugoročnim učincima u obliku White Hat SEO-a i izgradnje imidža.

Željeli bismo ponovno naglasiti da je zbog nedostatka pravnih zahtjeva nemoguće jasno dodijeliti određenu oznaku osobi koja profesionalno provodi sadržaj kao dio pisanja sadržaja. Bez obzira na to kako to promatramo, definicije su samo gotovi predložak, plod naše mašte. U stvarnosti susrećemo samo osobe s određenim iskustvom i vještinama. Ne postoje čak ni dva pisca sadržaja koja su ista.

Na što trebam obratiti pažnju prilikom odabira pisca sadržaja?

Dobrog pisca sadržaja obilježava objektivan pristup razvijenoj temi i sposobnost učinkovitog pretraživanja pouzdanih informacija. Zahtijevaju se i preporučuju poznavanje SEO-a i jezična ispravnost. Prilikom procjene portfelja potencijalnog pisca sadržaja, trebali biste pripaziti:

  1. imaju li članci visoku suštinsku vrijednost (ili je to samo varka)
  2. je li sadržaj jasan i privlačan čitateljima i korisnicima (ili je samo prepisan s Wikipedije)
  3. postoje li jezične pogreške (ako postoje „babolsi” u portfelju, uključit će se i u naručene tekstove)
  4. upotrebljavaju li se pouzdani izvori (ili je tekst skup autorovih pogleda).

Naravno, s pragmatičnog stajališta, treba uzeti u obzir vrijeme izvršenja (ne smije biti predugo, ali ni prekratko nije poželjno jer to izaziva sumnju u plagijarizam ili prijevaru) i mogućnost izdavanja računa.

Ako govorimo o tržišnim cijenama za 1000 znakova s razmacima, morate se pripremiti na to da kvalitetan rad zahtijeva pravednu naknadu – a specijalizirani su članci među najskupljim sadržajima zbog dugotrajnog istraživanja i visoke kvalitete. Uobičajena tarifa kreće se od 60 € do čak 100 € neto iznosa za 1000 znakova s razmacima. Međutim, kao što smo već spomenuli – jedan kvalitetan tekst može donijeti više prednosti od bloga koji je pun manje informativnim člancima.

Pisac sadržaja - FAQ

U nastavku navodimo odgovore na često postavljana pitanja u vezi s pisanjem sadržaja.

Tko je to pisac sadržaja?

To je pisac koji stvara specijalizirani sadržaj najviše kvalitete iz određenih industrijskih grana.

Koji je učinak angažiranja pisca sadržaja?

Stručan sadržaj poboljšava rezultate SEO-a i gradi vaš vizualni identitet. Usto povećan promet na internetskoj stranici u kombinaciji s brendiranjem recept je za prodaju.

Mogu li postati pisac sadržaja?

Da. Da biste postali pisac sadržaja, nije vam potrebna diploma. Jedino što je potrebno vještine su pisanja i istraživanja.

Kolika bi trebala biti cijena pisca sadržaja?

Cijena ovisi o iskustvu i vještinama pisca, ali obično se kreće u okviru 40 – 80 € neto iznosa za 1000 znakova s razmacima.

Isplati li se upotrebljavati takve usluge?

Odluka o ulaganju ovisi o individualnoj situaciji poduzeća. Profesionalni sadržaj donosi mnoge prednosti u internetskom marketingu, ali dolazi s određenim troškovima.

Sažetak

  1. Pisac sadržaja nužni je izdanak upravljanja sadržajem na internetu. Pisac sadržaja stvara profesionalne i sadržajne tekstove koji povećavaju prodaju zahvaljujući izgradnji imidža i optimizaciji za pretraživače.
  2. Iako obično treba vrijeme da se vide prvi rezultati, treba imati na umu da je opći marketinški trend promicanje poslovne politike koja se temelji na pružanju korisnih informacija potencijalnim kupcima.
  3. Zato uključivanje pisca sadržaja u vaše redove može donijeti mnoge dugotrajne poslovne prednosti – želimo vam to!

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

13.06.2024 Social Media
12.06.2024 Copywriting
11.06.2024 Content Marketing
10.06.2024 Copywriting
09.06.2024 Copywriting
08.06.2024 Social Media
07.06.2024 E-commerce
06.06.2024 E-commerce
05.06.2024 Copywriting

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga