Sadržaj za internetsku trgovinu. Pročitajte prije narudžbe tekstova!
Učinkovit sadržaj za internetsku trgovinu ozbiljno je ulaganje za svakog poduzetnika. Trebao bi sadržavati puno znakova, no nema jamstva za učinke. U ovom članku detaljno ću analizirati na što trebate obratiti pažnju prilikom naručivanja sadržaja za internetsku trgovinu kako biste realno povećali pozicioniranje i prodaju.
Sadržaj za internetsku trgovinu – na što trebam obratiti pažnju?
Postoje tri vrste tekstova za elektroničku trgovinu. Svaki od njih ima različiti prodajni karakter. To su:
Oni čine gotovo cijeli sadržaj internetske trgovine. Svi su oni odgovorni za vidljivost trgovine na pretraživaču i uvjeravaju primatelje da kupe vaš proizvod ili uslugu. Međutim svaka vrsta sadržaja ima različite prioritete, ali svi mogu povećati SEO ili konverziju.
Naručivanje sadržaja za internetsku trgovinu individualna je stvar. Na ovo pitanje utječu razina razvoja i troškovi ulaganja.
Opisi proizvoda
Pravilno formulirani opisi proizvoda pokretačka su snaga iza marketinga. Iako igraju veliku ulogu u pozicioniranju, njihova je glavna funkcija usmjeravanje prodajnog procesa.
Opisi proizvoda prioritet su kako za mala, tako i za velika poduzeća. Bez obzira na to odakle privlačimo kupce, predstavljanje naše ponude utječe na zaključenje transakcije.
Da bi se osigurala optimalna učinkovitost konverzije, opisi proizvoda ne bi trebali biti predugi kako ne bi dosadili čitatelju. Međutim njihova uvjerljiva priroda čini ih idealnim za nagovaranje korisnika da kupe vaše proizvode ili usluge.
Predstavljanje je ponude osnova, stoga su opisi prodaje proizvoda dobro rješenje za svaku internetsku trgovinu. Njihova je funkcija posebno unosna za mala poduzeća koja privlače kupce putem oglasa na Googleu. Kako ne bi čekale mjesecima na organski promet, brojne trgovine ulažu u plaćene posjete internetskoj stranici. Za „oglašivačke klijente” opisi kategorija i članci na blogovima imaju podređenu ulogu jer se sadržaj izravno koncentrira na proizvode koje vaše poduzeće nudi.
U slučaju velikih platformi za e-trgovinu stvar je očita. Iako opisi proizvoda nisu posebno veliko ulaganje, oni su uglavnom odgovorni za konverziju i prodaju. To ih čini temeljem izvrsnih internetskih trgovina.
Opisi kategorija
Već smo kratko raspravljali i rekli vam tko je „kralj prodaje”. Krajnje je vrijeme da brzo pređemo na „kraljicu pozicioniranja”.
Opisi kategorija smrtonosno su oružje u bitci za vidljivost poduzeća. Ova vrsta sadržaja idealno je mjesto za veliki broj znakova dok ključni izrazi precizno odgovaraju ponudi, tako da organski promet dovodi kupce koji žele sve najviše kvalitete.
Međutim visoki zahtjevi za količinom teksta čine ga ulaganjem koja nije prikladno za svaki proračun. Jednostavno rečeno, veća poduzeća uglavnom će imati koristi. Mnoštvo kategorija podržanih brojnim sadržajem čini ga vrlo skupom narudžbom zbog velike količine posla. Svejedno povrat ulaganja vrijedi uloženog novca, osiguravajući stabilan protok vrijednih klijenata.
No takve radnje nisu binarne. Optimizacija i pozicioniranje na pretraživačima posao je koji zahtijeva puno vremena, a veličina potencijalnih učinaka ne može se predvidjeti, čak ni ako upotrebljavamo čarobne karte. Manje trgovine također mogu konkurirati koristeći opise kategorija – napokon, ovo je aktivnost za razvoj svakoga poduzeća.
S druge strane vjerujemo da su kratki ključni izrazi (koji se obično uključuju u kategorije) domena velikih igrača, stoga je bolje slijediti maksimu „ulagajte, ali samo ako možete uložiti više od konkurencije” ako se radi o aktivnostima koje utječu na SEO. Veliki broj kupaca i niski troškovi oglašavanja čimbenici su koji čine ovu viziju privlačnom. Opisi kategorija mogu se nositi s tim, ali samo kada je internetska trgovina dovoljno velika.
Članci za blog
Većina internetskih trgovina ima vlastiti blog, no visoka kvaliteta i učinkovitost nisu nešto što većina njih predstavlja na svojoj internetskoj stranici.
Članci za blog odlični su za povećanje vidljivosti internetske trgovine (jeftino) koristeći dugačke ključne izraze. Specijalizirani ključni izrazi probijaju „okove” konkurencije i čak dostižu vrh po niskoj cijeni. Međutim ta se mjesta rijetko posjećuju.
Nažalost duge ključne riječi nisu učinkovite kada je riječ o poboljšanju prodaje. Osim toga učinak se nakuplja samo s drugim člancima. Zato su rezultati vidljivi tek nakon stvaranja mnogo sadržaja. Opširan blog i dalje predstavlja dobru priliku za dovođenje organskog prometa uz niske troškove. U kombinaciji s opisima proizvoda članci za blog mogu biti izvor stabilne prodaje iz organskih izvora.
Međutim moramo naglasiti da je načelo isto kao i kod opisa kategorija. Da biste vidjeli učinke, članci moraju biti sadržajni, zanimljivi i dobro osmišljeni. Nažalost brojne internetske trgovine objave samo pet unosa i tu blog završava. Očekuju gužve kupaca jer u teoriji sve je već obavljeno – blog postoji, članci također, pa bi marketing sadržaja trebao funkcionirati.
Nažalost svejedno se morate suočiti s konkurencijom. Za razliku od opisa kategorija članci za blog mogu lakše dobiti vidljivost zbog kratkih ključnih riječi, ali moraju ih podržavati optimizacija internetske stranice, opisi proizvoda i drugi članci (koji vam omogućuju interno povezivanje).
Stoga trebate osigurati da sadržaj za vašu internetsku trgovinu bude vrhunske kvalitete. Naravno to zahtijeva puno vremena i rada, ali to je inherentna značajka učinkovitog copywritinga.
Sadržaj za internetsku trgovinu – u što uložiti?
Zbog različitih specifičnosti tekstova za e-trgovinu ne postoji gotovi plan za uspjeh. Osim toga na učinak mogu utjecati čimbenici kao što su izgradnja i optimizacija internetske stranice, kao i ostale marketinške aktivnosti. Ulaganje u sadržaj za vašu internetsku trgovinu također ovisi o obilježjima, misiji i viziji vašega poduzeća.
Tekstovi za novu internetsku trgovinu
U slučaju trgovanja, kada se na tržištu nude potpuno novi proizvodi, opisi kategorija omogućit će malim poduzećima da se probiju. Članci za blog također su ključni u takvoj situaciji jer sadrže kratke ključne izraze koji „odgovaraju” predstavljenoj ponudi.
Sadržaj za „tradicionalnu” internetsku trgovinu
Ako govorimo o „dropshippingu” (dobavljač/proizvođač šalje robu izravno kupcu), koji je danas prilično popularan, ili o konvencionalnim trgovinama s uobičajenim proizvodima, privlačni opisi proizvoda koje podržava plaćeno oglašavanje na Googleu mogu donijeti veće rezultate. Stoga prioritet ulaganja ovisi o proračunu, industrijskoj grani, konkurenciji, trenutnoj tržišnoj situaciji i poslovnoj politici.
Osobno vjerujemo da ne morate donositi odluke slijepo – naravno, postoji element rizika, ali prije ulaganja u profesionalni sadržaj trebalo bi provesti individualnu analizu tržišne situacije. Vrijedi istražiti konkurenciju na određenim kanalima koji omogućavaju poduzetnicima dosezanje kupaca. Pokušajte pronaći praznine na tržištu gdje se možete probiti svojim tekstovima i uz manje posla (a samim time i manjim troškovima).
Prije svega budite realni. Tržište elektroničke trgovine danas je vrlo dinamično i teško za razumjeti te još prolazi kroz oligopol, stoga bi trebali prilagoditi svoja očekivanja svojim sposobnostima. Neuredni članci i nametljivi opisi jednostavno su gubljenje vremena jer nemaju nikakvu šansu da dosegnu veću publiku.
Sažetak
- Postoje tri vrste sadržaja za internetske trgovine: opisi proizvoda, opisi kategorija i članci za blog. Prva se koncentrira na konverziju dok se ostale temelje na pozicioniranju.
- Prije naručivanja sadržaja za internetsku trgovinu mora se obaviti pregled konkurencije i definiranje troškova za najučinkovitije ulaganje.
- Privlačni opisi proizvoda osnova su svake internetske stranice e-trgovine kako bi se korisnici uvjerili da obave kupnju. No ti opisi nisu sve i sami ne mogu osigurati besprijekoran rad vaše trgovine. S druge strane za opise kategorija i članke za blog potrebna je velika količina sadržaja kako bi se osigurao organski promet u vašoj internetskoj trgovini. Ako počnu donositi rezultate, postat će temelj prodaje bez stvaranja troškova oglašavanja.
Odgovori