Opisi proizvoda ili opisi kategorija? Koje prvo odabrati?
Vlasnici novih internetskih trgovina često se pitaju što prvo odabrati: opise proizvoda ili kategorija? Što je važnije u smislu pozicioniranja? I najvažnije – koji će tip sadržaja brže donijeti rezultate? Ovaj članak namijenjen je poduzetnicima početnicima koji imaju ograničen proračun i žele ga najbolje iskoristiti. Odgovorit ćemo na pitanje u što je najbolje uložiti, ovisno o vašim poslovnim ciljevima.
Opis proizvoda u odnosu na opis kategorije – razlika
Glavna razlika odnosi se na obilježja sadržaja koja utječu na prodajni potencijal i SEO. Obje vrste tekstova imaju različita svojstva i brzinu kojom donose rezultate, stoga prioritet u implementaciji opisa ovisi o specifičnoj situaciji. U nastavku ćemo kratko raspraviti o značajkama i originalnosti ovih tekstova.
Opisi proizvoda
Opisi proizvoda uvjerljiv su sadržaji koji potiču kupce da kupuju vaše proizvode. Tekstovi su napisani jezikom prednosti i također sadrže ključne izraze koji pozitivno utječu na pozicioniranje.
Nažalost njihov sažeti karakter, koji je potreban kako bi se privukla pažnja primatelja vašem proizvodu, čini nemogućim dobivanje opsežnog opisa. Zbog toga sadržaj samo podržava SEO, što samo malo pridonosi povećanju organskog prometa.
S druge strane mali broj znakova znači nisku cijenu teksta. Zahvaljujući tome dobivamo privlačan sadržaj koji osigurava konverziju na optimalnoj razini po niskoj cijeni.
Opisi kategorija
Opisi kategorija obuhvatan su sadržaj. Njihov je cilj opisati opća pitanja i činjenice u vezi s proizvodom. Tekstovi su sveobuhvatni i orijentirani na SEO kako bi pozicionirali vašu internetsku trgovinu.
Oni su zapravo osnovni alati koji vam omogućuju dobivanje organskog prometa. Obilježja su dobro opisanih kategorija pouzdanost i veliki obujam, što algoritmi pretraživača srdačno dočekuju.
Treba imati na umu da su ove kategorije također povezane s velikim ulaganjima, pogotovo kada je vaša internetska trgovina vrlo opsežna.
Opisi proizvoda ili opisi kategorija – što odabrati?
Oba tipa sadržaja imaju određene marketinške ciljeve i stoga donose poslovne prednosti vašoj internetskoj trgovini. Međutim za opisivanje svih pozicija potrebno je puno rada i stoga novca. Uz ograničeni proračun ne možete imati oboje, pa moramo odgovoriti na pitanje – koji je tip sadržaja unosniji: opisi proizvoda ili opisi kategorija?
Brza prodaja i završetak transakcija
Glavni je cilj svake internetske trgovine stvaranje prodaje. Da bi ga postigli, poduzetnici se koriste različitim metodama kako bi privukli kupce. Neke od njih odmah privlače primatelje, dok je za druge potrebno vremena i obvezuju vas da budete strpljivi.
Ako nam je ulaganje ograničeno, ali želimo odmah dobit, privlačni opisi proizvoda u kombinaciji s kampanjom na Googleu i/ili oglasima na Facebooku zanimljivo su rješenje. U ovom slučaju također je vrijedno brinuti o uvjerljivom sadržaju u reklamnim materijalima.
Tijekom prvih mjeseci rada internetske trgovine, organski promet može biti nizak zbog „mladosti” domene i nekih drugih čimbenika. Nemojte biti u iluziji da će opisi kategorija uvijek privlačiti kupce od samog početka. Kao što smo već napomenuli, oni su za svakog početnika poduzetnika trošak koji opterećuje.
Dugoročno pozicioniranje i priljev kupaca
Ako ozbiljno razmišljate o svojim budućim marketinškim nastojanjima, razmislite o sastavljanju svih kategorija stvaranjem sveobuhvatnih opisa. Tako ćete osigurati značajan organski promet ne samo sada već i u sljedećim godinama, što će smanjiti troškove oglašavanja. Iako je konačni učinak obično prilično zadovoljavajući, pojavljuje se s vremenom i ovisi o drugim čimbenicima, posebno o pozicioniranju izvan internetske stranice i strukturi internetske stranice.
Primijetite da opisi kategorija stvaraju promet na internetskoj stranici i tako upoznavaju korisnike s vašim asortimanom. Stoga ovakav sadržaj ne može postojati bez pravilno opisanih proizvoda koji predstavljaju ponudu u pozitivnom svjetlu i imaju utjecaj na završetak transakcije. Zbog toga u većini situacija opisi proizvoda imaju prednost.
Izuzeci su velike, opsežne trgovine i platforme za „dropshipping” (slanje koje vrši izravno dobavljač/proizvođač). U prvom slučaju broj pozicija prisiljava nas da se koncentriramo samo na opisivanje najvažnijih proizvoda kako bismo poboljšali kategorije za SEO. Kada je riječ o „dropshippingu”, uvoz obično uključuje opise koji ne pridonose pozicioniranju, već prvenstveno popunjavaju informacijsku prazninu.
Opisi kategorija stvaraju promet na internetskoj stranici i tako upoznaju korisnike s vašim asortimanom.
Trebalo bi zapamtiti da udvostručeni sadržaj nije privlačan za pretraživače, usto ne prikazuje prirodu poduzeća i stoga uopće ne ostvaruje željene marketinške ciljeve. Osim toga svi smatraju takav sadržaj niskokvalitetnim. Međutim, ako se proizvodi opišu do neke mjere, možemo se usredotočiti na kategorije koje nedostaju (one koje skladišta za „dropshipping” obično nemaju) kako bismo najbolje iskoristili resurse ulaganja.
Ako je riječ o pozicioniranju, vrijedi obratiti pažnju i na članke za blog. Također treba uzeti u obzir tekstove za internetsku trgovinu (kako bi se više privukli kupci korištenjem specifičnih ključnih izraza).
Sažetak
- Opisi proizvoda i opisi kategorija razlikuju se po specifičnosti teksta i njegovoj svrsi, što na kraju utječe na stupanj pozicioniranja i prodaje.
- Prva vrsta sadržaja apsolutna je osnova (ako želimo predstaviti svoju ponudu na najprivlačniji način i postići optimalnu stopu konverzije). Druga vrsta značajno pridonosi organskom prometu, što smanjuje buduće troškove stjecanja kupaca. Međutim učinak se može vidjeti tek nakon nekoliko mjeseci, što si internetske trgovine ne mogu priuštiti.
- Stoga opisi proizvoda i opisi kategorija donose brojne prednosti, ali nisu dovoljni za nastavak učinkovitih marketinških nastojanja. Ne smijemo zaboraviti na plaćene kampanje – posebno u početnoj fazi rada internetske trgovine.
- Može se reći da su opisi proizvoda osnova za ostvarivanje prodaje, dok su opisi kategorija marketinški dodatak koji povećava pozicioniranje i donosi dosljedne dobiti dugoročno.
Odgovori