Što su znakovi s razmacima i bez njih? Vrijedi li takav dogovor?

Na što se točno odnose „znakovi s razmacima” i „znakovi bez razmaka”? Ako govorimo o cjeniku copywritera, marketinških stručnjaka i drugih osoba uključenih u stvaranje sadržaja, često možete naići na ove izraze. Na prvi pogled čine se kao malo složenije konstrukcije, ali zapravo nisu. Broj znakova s razmacima ili bez njih zapravo je odlična mjera aktivnosti copywritera.
Znakovi s razmacima i bez njih
Duljina je sadržaja objavljenog i na blogu i na društvenim mrežama bitna. WordPress, među ostalim, omogućava nam da znamo koliko će znakova biti u skladu s pravilima SEO-a i prikazuju li se ispravno na stranici.
Duljina sadržaja koji je objavio brend također je bitna u kontekstima marketinške strategije. Postoje kanali na društvenim mrežama koji su poznati po svojim skromnim sloganima (poput brenda Tiger Energy Drink), kao i oni čiji je zaštitni znak dug sadržaj i opsežni opisi.
Ukratko, ne trebamo se pitati zašto copywriteri paze na broj znakova s razmacima ili bez njih – tako rješavaju svoj posao.
Kolika je cijena 1000 znakova s razmacima?
S obzirom na to da smo već objasnili neke stvari, vrijedi razmotriti koliko zapravo tih 1000 znakova s razmacima „uzima”. Tisuću je velik broj koji je uglavnom povezan s nečim veličanstvenim – većinom zato što nam je bitno imamo li tisuću dolara ili ne.
Tisuću znakova s razmacima zauzima otprilike 30 % jedne A4 stranice.
Naravno sve ovisi o vrsti slova koju odaberemo, veličini slova i postavkama margina. Ako postoje bilo kakve sumnje, broj znakova s razmacima i bez razmaka, kao i statistika broja stranica, redaka i riječi mogu se provjeriti:
- u programu MS Office Word (idite na „Pregled” i zatim odaberite „Brojanje riječi” ili proširite prozor u donjem lijevom kutu, odmah pored prostora gdje se prikazuje broj stranica)

- u programu Google Docs (idite na „Alati” pa odaberite „Broj riječi” ili upotrijebite kombinaciju Ctrl + Shift + C)

- kalkulatorima dostupnim na internetu.

Isplati li se platiti za 1000 znakova s razmacima?
Copywriteri znaju da količina vremena koju moramo potrošiti na narudžbu ovisi o brojnim čimbenicima. Bez obzira na to govorimo li o objavama na Facebooku, diplomskom radu, članku za blog ili opsežnoj poruci našoj srodnoj duši u kojoj joj pokušavamo prenijeti da griješi – vrijeme pisanja ovisi o našem znanju o temi, složenosti problema ili jednostavno o našoj volji.
Unatoč tome vrijedi se tako dogovoriti uglavnom jer je ovaj način plaćanja za tekstove „jasan” i nekako „transparentan”. Kao klijent dobivate sadržaj koji želite – za to plaćate. Zato copywriteri obično prikazuju cijenu za 1000 znakova s razmacima na svojim internetskim stranicama.
Koliko je to znakova u praksi?
Duljina ovisi o vrsti sadržaja, pa je prosječan broj znakova s razmacima:
- od 2500 do 10000 u slučaju članaka za blog
- od 500 do 2000 u slučaju opisa proizvoda
- od 1000 do 8000 u slučaju opisa kategorija
- od 200 do 2000 u slučaju objava za društvene mreže.
Odgovori