Ključni pokazatelji uspješnosti (KPI) za marketing sadržaja

Sadržaj

KPI (ključni pokazatelji uspješnosti) upotrebljavaju se kao mjere učinkovitosti i stupnja postizanja zadanih ciljeva, pretpostavljenih prilikom poduzimanja određenih radnji. Naravno upotrebljavaju se i u području marketinga sadržaja. Analizirat ćemo ih u sljedećem članku.

Zašto je tako važno poznavati KPI-je?

Marketing sadržaja, kao i svaka druga vrsta (i zapravo, kao i svaka radnja poduzeta kako bi se postigli željeni rezultati), mora imati precizno definirane, mjerljive ciljeve. Bez njih bit će teško primjetiti napredak. Već smo jednom spomenuli ovo u tekstu o učinkovitom postavljanju marketinških ciljeva.

Međutim, unatoč preciznoj viziji konačnog rezultata i korištenju različitih marketinških tehnika, također nam trebaju pokazatelji čije promjene možemo pratiti kako bismo procijenili učinkovitost poduzetih radnji.

Da to ilustriramo – ako je vaš cilj ubrzanje automobila od 0 do 100 mph, onda imamo jasan cilj, ali on iznosi nula-jedan. Pretpostavimo da će nam dioda na upravljačkoj ploči signalizirati kada dostignemo 100 mph. No nemamo mjerač koji bi nam omogućio praćenje napretka. U ovom primjeru KPI-ji će biti naš brzinomjer koji nam govori jesmo li na dobrom putu prema svojem odredištu i cilju.

Przykład

U tradicionalno shvaćenom tržišnom poslovanju ključni pokazatelji uspješnosti bit će broj prodanih proizvoda ili trendovi izraženi u broju novih kupaca u određenom razdoblju.

Iako je marketing sadržaja te vrste, ima nešto drugačija pravila. Pogledat ćemo to detaljnije u sljedećem odlomku.

KP odrednice za marketing sadržaja

Marketing je sadržaja promotivna aktivnost usmjerena na povećanje broja kupaca.

Iako učinci nisu trenutni, oni su trajni i relativno stabilni, generirajući organski promet na vašoj internetskoj stranici. To je, naravno, vrlo poželjna situacija za sve one koji žele proširiti svoj doseg. Sada bismo željeli navesti nekoliko pokazatelja zahvaljujući kojima ćemo moći procijeniti jesmo li bliže željenom cilju.

UV (jedinstveni posjeti)

Takozvani jedinstveni posjeti (unique visits, UV) osnovni su alat koji nam omogućuje provjeru koliko novih korisnika dosežemo tijekom određenog razdoblja. No što znači „jedinstveno”? Na primjer tijekom mjeseca znamo broj pojedinačnih IP adresa s kojih su se posjeti našim internetskim stranicama zabilježili. Čak i ako netko tko upotrijebi jedno računalo pristupi našoj internetskoj stranici mnogo puta, to se i dalje računa kao jedan ulaz. Zahvaljujući tome znamo točan broj „posjeta”.

Vrijeme provedeno na internetskoj stranici

Naravno broj posjeta ne znači da je naša internetska stranica popularna. Što više vremena prosječni korisnik provede na našoj internetskoj stranici, veća je šansa da našu internetsku stranicu smatra zadovoljavajućim izvorom informacija. Također možda imamo proizvod koji traže. Štoviše primatelj bi čak mogao početi pregledavati druge podstranice, što će svakako olakšati dobro osmišljen i promišljen izgled internetske stranice. Situacija je izuzetno poželjna, posebno ako vodimo internetsku trgovinu. Da bismo postigli zadovoljavajuće rezultate, vrijedi posvetiti vrijeme stvaranju odgovarajuće strukture, prenošenju informacija ili upotrebi unutarnjeg povezivanja.

Stopa napuštanja

Posebna je varijacija vremena provedenog na internetskoj stranici tzv. „stopa napuštanja”, posjetitelji koji vrlo brzo napuštaju našu internetsku stranicu nakon što uđu unutra. Trebali bismo razmotriti pružaju li takve podstranice zapravo informacije koje navodno sadrže ili postoje li neke druge pogreške zbog kojih korisnici odlučuju zatvoriti našu internetsku stranicu.

Način borbe s ovim čimbenikom također je smještaj upečatljivih elemenata. No ne smijemo se boriti protiv toga na „napadan” način ni u kojem slučaju (npr. skočni prozori, tekstovi koji pozivaju na akciju itd.). Općenito je to uvijek kontraproduktivno.

Pregledi stranice

Očiti pokazatelj koji vam govori koja je od vaših internetskih stranica najzanimljivija. Stoga vrijedi iskoristiti to i brinuti se o odgovarajućem povezivanju, i dolaznom i odlaznom, kako bi prenijeli neke od naših pregleda na manje popularne interentske stranice koje želimo promicati.

Dodatno vrijedi promatrati odnos između prethodno spomenutog broja jedinstvenih posjetitelja i pregleda stranica. Ako internetska stranica ima visoki indeks broja jedinstvenih posjetitelja tijekom duljeg razdoblja (npr. mjeseci), to znači da ljudi mogu redovito dolaziti na nju. Stoga to možete iskoristiti i postaviti već spomenute poveznice. To će također povećati vrijeme koje korisnici provode na internetskoj stranici.

Komentari

Još jedan pokazatelj popularnosti internetske stranice (kada stvarni korisnici komentiraju objavljene materijale). Što više komentara, to je sadržaj emocionalniji – to je dobro, naravno. Odjeljak za komentare trebao bi biti slobodan za korištenje i poštivati sve standarde internetske rasprave. Blokirajte ili uklonite uvredljiv sadržaj. Ostavite negativne povratne informacije – odgovorite na njih.

Sažetak

  • Gornji popis prikazuje najvažnije, iako ne jedine, čimbenike učinkovitosti marketinga sadržaja.
  • Mnogo toga ovisi, između ostalog, o izloženosti kampanje, dostupnim resursima ili složenosti sadržaja ili same internetske stranice.
  • Ipak upotreba navedenih komponenti sigurno će vam pružiti barem reprezentativan prikaz učinkovitosti vaših postupaka.
  • Zapamtite – našem popisu može se dodati više alata dok vaša kampanja raste obujmom, a navedeni pokazatelji mogu biti dobar početak.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga