Nacrt članka – kako ga izraditi?

Sadržaj

Uvijek postoji plan: za život, za odmor, za vikend, kao i za posao. To je posebno važno prilikom obavljanja kreativnih zadataka, što svakako uključuje rad copywritera. Što je to nacrt članka i kako je se može ispravno izraditi?

Što je to nacrt članka?

Nacrt je plan koji sadrži pregled sadržaja, odnosno što se mora uključiti u njega i kojim se pitanjima treba baviti.

Izradio ga je autor teksta ako nije primio nikakve posebne informacije ili posebne zahtjeve ranije, već samo određenu temu. Sadržaj članka može se izraditi prema osobnim potrebama ili prema zahtjevu klijenta.

Nacrt ili sažetak

Ova dva pojma često se međusobno miješaju, ali zapravo imaju različita značenja. Glavna razlika između „nacta” i „sažetka” pitanje je autorstva. Copywriter stvara „nacrt”, dok je pisanje „sažetka” odgovornost klijenta. Sažetak sadrži jasno definirane zahtjeve u vezi sa sadržajem koji autor treba izraditi.

S druge strane copywriter može dodati vlastite reference na sažetak, to su komentari o tekstu, iznošenje ideja i usporedba nacrta sa sažetkom, ako se od njega to očekuje ili ako smatra da će to biti korisno za kvalitetu teksta. Slično tome, klijent – ako zahtijeva dostavu sažetka sadržaja, može na njega imati komentare.

Je li izrada nacrta za članak obvezna?

Pisanje nacrta koje obavlja copywriter nije nužno. Postoje situacije u kojima klijent može to očekivati, ali postoje i one u kojima potpuno vjeruju autoru i čekaju konačni rezultat. Međutim, ako copywriter nije siguran da dobro razumije dodijeljenu temu, može predstaviti nacrt članka klijentu, što će otkloniti svaku sumnju.

Druga je stvar vrijedi li stvarati planove članaka. Definitivno da – možda ne nužno za klijenta ako ga ne zahtijeva, nego za vlastitu uporabu. Spontano pisanje nije uvijek dobro, dok mentalna analiza može biti nedovoljna.

Napravljeni nacrt omogućit će dobro organiziranje rada na tekstu, otkrivajući njegove slabe i jake točke te ukazujući na ono što treba dodati ili ukloniti, i općenito – što treba učiniti kako bi se tekst prilagodio očekivanjima.

Kada izraditi nacrt?

Ako niste sigurni vrijedi li izraditi nacrt za određeni članak, razmotrite nekoliko čimbenika.

Organizacija teksta

Osim što olakšava dobru organizaciju, plan sadržaja također omogućuje održavanje određene discipline, odnosno pravilne proporcije u tekstu i izbjegavanje pretjeranog fokusa na oblik  umjesto sadržaja. Ukratko, pomoći će u preciziranju onoga što se želi izraziti.

Duljina članka

Može se ispostaviti da će nacrt biti dulji od samog teksta, a njegova će izrada oduzeti više vremena nego stvaranje stvarnog sadržaja. Dakle, isplati li se to raditi? Da i ne. Da, ako stvarate stručne ili znanstvene članke za koje je potrebno temeljito istraživanje i specijalizirano znanje koje autor možda ne posjeduje. Ili u slučaju kada je pisanje teksta jednostavno izazovno zbog nepodudarnosti teme ili posebnih zahtjeva klijenta.

Razina teksta

„Ne” za nacrt pojavljuje se kada je tekst lagan za pisanje, na poznatoj temi koja ne predstavlja veći izazov za autora. Katkad spontano djelovanje ispadne bolje od planiranja sadržaja jer u nekim slučajevima pretjerana analiza može, iskreno rečeno, uništiti autorovo nadahnuće. Nacrti mogu biti korisni, ali to nije pravilo.

Kako izraditi nacrt za članak?

Izrada dobrog nacrta nije složen proces i za to je potrebno, prije svega, pažljivo razmatranje onoga što želimo napisati.

Istraživanje

Važna faza izrade nacrta provođenje je istraživanja. Nakon prikupljanja svih potrebnih informacija o temi, možete preći na organiziranje sadržaja. Zatim možete prijeći na sljedeće korake.

Natuknice s važnim pitanjima

Da biste izradili dobar plan teksta, potrebno je skicirati najvažnije teme u vezi s tekstom:

  • vrsta teksta – na primjer, članak za blog, stručni članak, sponzorirani članak ili novinski članak
  • sadržaj treba biti o – specifičnoj temi članka, ključnim riječima i pitanjima kojima se treba baviti
  • ciljna publika – potrebno je odrediti tko će biti čitatelj članka kako bi se poruka prilagodila njemu
  • gdje će biti objavljeno – na primjer, na blogu klijenta, na vanjskim portalima ili u novinama
  • plasman proizvoda – ako se u tekstu treba uključiti oglas, treba objasniti kako će to biti učinjeno da izgleda što prirodnije
  • duljina teksta i njegova struktura – broj znakova, rečenica ili riječi, kao i podjela na tematske naslove
  • rok – jasno definirani rok
  • očekivanja – to može uključivati povezivanje, zabranjene riječi, potrebu za uvođenjem statistike, posebne jezične zahtjeve, prikladne grafičke tehnike.

Pripremite odgovarajući tekst

Razvoj navedenih točaka omogućit će stvaranje popisa konkretnih pitanja i odgovora u vezi s tekstom te izradu odgovarajućeg pregleda koji bi trebao uključivati:

  • naslov – jasno označavanje teme teksta
  • o čemu pisati – planiranje naslova, zapisivanje pitanja koja potencijalni čitatelji mogu imati nakon čitanja naslova
  • o čemu ne pisati – teme koje treba izbjegavati, jer mogu umanjiti vrijednost teksta
  • izraze – odabir riječi za tekst koje privlače pažnju i ukazuju na njegov sadržaj.

Co zawrzeć w konspekcie artykułu?

Naravno, copywriter koji stvara plan članka za vlastitu upotrebu ne mora se pridržavati jasno definiranih pravila, niti postoje ograničenja u vezi s formatom pregleda. Natuknice, koje stvaraju vrstu kontrolnog popisa, često su najkorisnije, ali to mogu biti i kartice postavljene na strani monitora. Međutim, hoće li plan sadržaja uzeti oblik pitanja/odgovora ili mentalne mape ovisi o stilu rada copywritera.

Što izbjegavati prilikom izrade nacrta?

Morate zapamtiti da čak i u najkraćem tekstu moguće je napraviti grešku. U slučaju sažetka, trebate izbjegavati tri glavna problema:

  • nemojte upotrebljavati složen jezik – nepotrebno otežava razumijevanje teksta; slijedite načela jednostavnog jezika i nastojte pisati što jasnije;
  • nemojte pisati prekratak sažetak – pripazite da ne smanjite tekst previše, jer može sadržavati premalo informacija;
  • nemojte pisati predugačak sažetak – s druge strane, pobrinite se da bude relativno kratak i jasan, kako se ne biste izgubili u svim aspektima koje morate uzeti u obzir dok ga stvarate.

Sažetak

  • Nacrt je članka plan njegova sadržaja, koji stvara autor. Nije nužno da se napiše, ali može biti vrlo koristan u nekim tekstovima.
  • Klijent može, ali ne mora zahtijevati plan sadržaja od copywritera, a autor ga ne mora izraditi za klijenta bez jasnog zahtjeva.
  • Nacrt bi trebao sadržavati odgovore na najvažnija pitanja u vezi s tekstom, ali njegov je oblik individualna stvar za svakog autora.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga