Mobilni SEO – što je to i zašto se isplati pobrinuti o njemu?
Razvoj tehnologije otežao je zamišljanje svakodnevnog funkcioniranja bez pametnog telefona. Moderni mobilni telefoni olakšavaju život i sve više zamjenjuju računala i prijenosna računala. Uvijek su pri ruci i omogućuju brzu pretragu informacija ili udobnu kupnju u bilo koje vrijeme, zbog čega bi se internetske stranice trebale prilagoditi njima što je najbolje moguće. U ovom članku detaljnije ćemo pogledati načela mobilnog SEO-a!
Što je to mobilno pozicioniranje?
Mobilni SEO (mobilno pozicioniranje) proces je optimizacije čiji je cilj prilagodba internetske stranice zahtjevima mobilnih uređaja.
Ovim je radnjama cilj poboljšanje udobnosti korisnika prilikom posjete internetskim stranicama putem pametnih telefona ili tableta, kao i povećanje rangiranja internetskih stranica u očima Googleovih robota pretraživača.
Mobilna i responzivna inačica
Mobilna internetska stranica može biti imati oblik kao:
- mobilna inačica, posebno dizajnirana internetska stranica prilagođena za prikaz na zaslonima pametnih telefona ili tableta; ima drugačiju URL adresu od inačice za računala (obično s prefiksom „m.” ispred punog naziva stranice)
- responzivna inačica, koja je jedna inačica internetske stranice prilagođena svakom uređaju; upotrebljava jedan HTML kod i URL adresu.
Osim odabira odgovarajuće inačice internetske stranice prilagođene specifičnim zahtjevima internetske stranice, također je važno pravilno optimizirati kod. Zahvaljujući tome navigacija internetskom stranicom na manjem zaslonu pametnog telefona bit će jednako intuitivna i funkcionalna kao i upotreba uređaja pametnog telefona.
Što je važno zapamtiti o mobilnom SEO-u?
Pozicioniranje internetskih stranica način je da se doseže široka publika. Aktivnosti optimizacije za pretraživače (SEO) već godinama postaju sve popularnije. Dok su se nedavno uglavnom koncentrirale na optimizaciju internetskih stranica za uređaje za radnu površinu, trenutno Googleovi algoritmi za pretraživanje sve više naglašavaju pružanje najboljeg korisničkog iskustva (UX) i kao rezultat toga prilagođavanje internetskih stranica mobilnim uređajima.
Sve je to zbog činjenice da sve više korisnika Googleovih pretraživača upotrebljava svoje pametne telefone ili tablete za traženje informacija. Prilagođavanje internetskih stranica potrebama mobilnih korisnika odgovor je na njihova očekivanja i prilagodba tehnološkim inovacijama kojima je cilj olakšati pristup informacijama.
Internetske stranice koje ne ispunjavaju Googleove zahtjeve za prilagođavanje mobilnim uređajima neće se pravilno označiti u rezultatima pretraživanja i automatski će se pojavljivati niže na njima.
To će rezultirati da značajno manji broj ljudi koji upotrebljavaju pametne telefone ili tablete za traženje informacija ima priliku upoznati se s ponudom određenoga poduzeća ili drugih informacija prikazanih na internetskoj stranici.
Želite li naučiti pravila pozicioniranja? Nudimo jedinstveni tečaj copywritinga koji će vas pripremiti za posao copywritera ili pomoći u promociji vašeg vlastitog poslovanja.
Prednosti upotrebe mobilnog SEO-a
Implementiranjem aktivnosti u području mobilnog SEO-a mogu se postići brojne prednosti:
Viši položaj na pretraživaču
Uvod u mobilni SEO pridonosi boljoj procjeni internetske stranice u očima robota pretraživača, poznatih kao Googlebotovi. Kao rezultat toga internetska je stranica bolje pozicionirana, što znači da se pojavljuje više u rezultatima koje Google pruža kao odgovor na korisničke upite.
Veći promet na internetskoj stranici
Bolje pozicioniranje omogućuje većem broju korisnika pristup internetskoj stranici. Povećan broj posjeta omogućuje većem broju ljudi da se upoznaju s ponudama poduzeća.
Stvaranje pozitivnog imidža
Visoki položaj u rezultatima pretraživanja na Googleu ne samo da rezultira većim povjerenjem pretraživača već i korisnika. Mobilni SEO pridonosi izgradnji pozitivnog i vjerodostojnog imidža brenda.
Izgradnja prepoznavanja poduzeća
Mogućnost dosezanja većeg broja korisnika povećava svijest o brendu – ima veću šansu izgraditi konkurentnost u industriji u kojoj djeluje i razvijati svoj ugled.
Povećanje prodaje
Dobar položaj na stolnim i mobilnim uređajima pruža priliku za značajan porast konverzija. Zahvaljujući većem broju posjeta internetskoj stranici, moguće je značajno povećati broj pozitivnih reakcija korisnika, poput obavljanja kupnji ili slanja upita za ponudu.
Specijalističke radnje u području pozicioniranja uključuju mnogo različitih aspekata. Potrebno je prilagoditi internetsku stranicu očekivanjima korisnika, koja se stalno povećavaju s razvojem tehnologije. Stoga mobilni SEO više nije novost, već nužnost za one koji žele doseći širok krug kupaca i zadovoljiti njihove zahtjeve i potrebe.
Najvažnija pravila mobilnog SEO-a
Pozicioniranje mobilne internetske stranice temelji se na implementiranju optimizacija za internetsku stranicu koje će omogućiti prilagodbu stranice zaslonu mobilnog uređaja. Među njima možemo razlikovati:
- povećavanje veličine fonta tako da je čitljiv bez potrebe za povećavanjem stranice
- pravilno postavljanje gumba i poveznica radi sprječavanja slučajnog klikanja na neprikladne poveznice
- prilagođavanje mobilne inačice stranice razlučivosti zaslona
- izbjegavanje skočnih prozora koji se teško zatvaraju
- osiguranje da sadržaj ne zahtijeva horizontalno pomicanje (tj. da nije širi od zaslona na kojem se prikazuje)
- brzo učitavanje stranice – korisnici pametnih telefona često pregledavaju internet na područjima loše pokrivenosti, stoga je brzina učitavanja važan čimbenik za njih; brzinu stranice lako se može provjeriti alatom PageSpeed Insights
- prilagođavanje metaopisa i naslova za pametne telefone i tablete.
Ako se mobilna ili tabletska inačica internetske stranice prikazuje pojednostavljeno, vrijedi dati korisniku mogućnost prikaza pune inačice kako bi mogli pronaći sve potrebne informacije ako je potrebno.
Sažetak
- Googleovi algoritmi za pretraživanje veliku pažnju posvećuju tome je li internetska stranica prilagođena mobilnim uređajima.
- Prilagođavanje internetske stranice mobilnim telefonima ili tabletima povećava njezinu upotrebljivost u očima korisnika i Googleovih robota.
- Prilagođavanje internetske stranice za pristup putem mobilnih uređaja rezultira većom vjerodostojnosti stranica, što zauzvrat utječe na njezin položaj u rezultatima pretraživanja.
- Poboljšanje položaja na mobilnim uređajima i uređajima na radnoj površini povećava promet na internetskoj stranici i omogućuje dosezanje šire publike.
Odgovori