Strategija odnosa s javnošću – kako je izraditi?

Sadržaj

Nema potrebe uvjeravati bilo koga da su aktivnosti odnosa s javnošću popularne, učinkovite i da se široko upotrebljavaju u poslovanju. Međutim, ako ste upoznati s temom „iznutra”, znate koliko je vremena i truda potrebno uložiti u provođenje takvih inicijativa. U ovom članku saznat ćete kako učiniti aktivnosti odnosa s javnošću vašega poduzeća učinkovitijima, istovremeno olakšavajući njihovo planiranje, organiziranje i provođenje.

Koja je strategija odnosa s javnošću?

Strategija odnosa s javnošću dokument je koji bi se trebao razviti prije nego što se poduzmu prvi koraci prema PR aktivnostima za poduzeće.

Ova vrsta uputa sadrži sve smjernice u vezi s unutarnjom i vanjskom komunikacijom poduzeća. Za njezin razvoj potrebne su analitičke vještine i opsežno znanje – ne samo teorijsko znanje, već i sposobnost primjene u praksi.

Strategija odnosa s javnošću nije bez razloga poznata i kao plan djelovanja odnosa s javnošću jer omogućava određivanje i općeg smjera poduzetih aktivnosti i detaljne specifikacije njihovih pojedinačnih elemenata.

Kako izraditi strategiju odnosa s javnošću?

Stvaranje PR strategije dugoročan je proces koji se sastoji od pojedinačnih faza. No vrijedi proći kroz sve faze savjesno kako bi kasnije faze radnji – faza implementacije i procjena strategije – tekle glatko.

Želja za odabirom lakšeg puta i odustajanje od „teških” faza strategije rezultirat će samo negativnim posljedicama u budućnosti (npr. nastajanje dodatnih troškova generiranih nepromišljenim postupcima). Bolje je uložiti potrebno vrijeme na početku kako bi se kasnije uživalo samo u prednostima.

Od čega se sastoji PR strategija?

Strategija odnosa s javnošću sastoji se od određenog skupa fiksnih, obveznih elemenata. Neki od njih mogu izgledati zastrašujuće na prvi pogled zbog potrebe za posvećivanjem malo više vremena ili relativno visokih troškova koji su s njima povezani. No ne vrijedi upotrebljavati prečace. Temeljito je razvijena strategija ulaganje, iz koje će dugoročne koristi znatno nadmašiti troškove koji nastaju.

PR strategija sastoji se od sljedećih elemenata:

  • preliminarna analiza
  • ciljevi
  • glavne poruke
  • strategija i taktike
  • plan djelovanja
  • ciljna skupina
  • proračun
  • procjena.

Preliminarna analiza

Prvi je element PR strategije početna analiza. Ova faza najčešće uključuje SWOT analizu (ili analizu početne situacije) i analizu okruženja. Ove aktivnosti omogućuju identifikaciju početnih problema s imidžom i komunikacijom poduzeća, kao i prikladno planiranje budućih aktivnosti prema ciljanim segmentima publike.

Često, kao dio preliminarne analize, provodi se i komunikacijska revizija. Njezin je glavni cilj pružiti detaljne informacije o funkcioniranju komunikacijskih kanala unutar poduzeća – njihovu učinkovitost i prilagodbu očekivanjima primatelja.

Ciljevi

U ovoj fazi trebali biste se usredotočiti na preciziranje očekivanja koja želite postići uz pomoć strategije. Cilj može biti, na primjer, povećanje svijesti o brendu, promocija novog proizvoda ili proširenje ciljane publike na novi segment.

Vrijedi napomenuti da istovremeno dijelimo ciljeve poduzeća na tri vrste:

  • poslovni – glavni cilj organizacije, koji čini osnovu strategije odnosa s javnošću, na primjer, prodaja odabrane usluge ili proizvoda
  • strateški – opći ciljevi PR aktivnosti koji se ne usredotočuju na detalje, što otežava mjerenje njihove učinkovitosti
  • komunikacijski – mjerljivi ciljevi strategije koji već nude jasne rezultate, na primjer, povećanje prodaje od 20 % do 30 %; jedan sveobuhvatni strateški cilj može uključivati više komunikacijskih ciljeva.

Kao što možete vidjeti, PR ciljevi mogu varirati ovisno o situaciji poduzeća i individualnim preferencijama poduzetnika. Međutim, većina njih na kraju se svodi na jednu stvar – povećanje ostvarenih profita poduzeća.

Glavne poruke

Glavne poruke ključni su izrazi oko kojih je cijeli akcijski plan izgrađen. Oni se više puta ponavljaju tijekom trajanja kampanje.

Strategija i taktika

Strategija, također Velika ideja, opća je skica plana za provođenje radnji usmjerenih postizanju ciljeva – važno je da se dosljedno i povezano odnosi na uspostavljene glavne poruke.

Kao dio provedbe strategije, razvijaju se taktike, koje su konkretne radnje usmjerene na provođenje pretpostavki u praksu. U obzir se uzimaju navedeni ciljevi, komunikacijski kanali, ciljane skupine i slični čimbenici.

Raspored aktivnosti

Raspored se upotrebljava za planiranje određenih aktivnosti tijekom vremena, ali također pomaže održavanju redovitosti i dosljednosti u komunikaciji. Unutar njegova okvira moguće je planirati kampanje u medijima ili organizirane događaje.

Ciljna skupina

Strategija odnosa s javnošću neće ispuniti svoje funkcije ako ne uspostavi ciljane skupine kojima su usmjerene poruka i marketinške aktivnosti. Ovaj problem treba planirati sveobuhvatno, uzimajući ga u obzir tijekom cijelog procesa strateškog planiranja.

Ovdje razlikujemo dva tipa ciljanih skupina:

  • strateške grupe (izravne) – potencijalni su klijenti određenog poduzeća
  • taktičke grupe (neizravne) – upotrebljavaju se za utjecaj na strateške grupe; to mogu biti slavne osobe, influenseri, novinari itd.

Obje skupine trebaju se što bolje definirati kako bi strategija odnosa s javnošću bila učinkovita.

Budžet

Sljedeći je element, koji je sastavnica PR strategije, budžet. Često je veličina budžeta ta koja postavlja granice za moguće radnje. U ovoj fazi vrijedi razmotriti koja će razina financijskih troškova biti prihvatljiva za poduzeće u odnosu na planirane aktivnosti.

Procjena

Posljednji je element koji čini PR strategiju procjena. Ona služi za mjerenje učinkovitosti aktivnosti provedenih unutar akcijskog plana, njihovu analizu i procjenu.

Kako biste točno odredili učinkovitost razvijene strategije i njezinih aktivnosti, potrebno je primijeniti odgovarajuće metrike postizanja ciljeva. Ovisno o ciljevima koje ste postavili, dobiveni rezultati mogu se mjeriti kvantitativno ili kvalitativno.

Dobiveni rezultati omogućit će vam provjeru učinkovitosti strategije i omogućiti određivanje trenutne situacije poduzeća i polazne točke za daljnje planove razvoja.

PR strategija – vrijedi li?

Bezobrizno i kaotično provedene aktivnosti u području odnosa s javnošću, koje često provodi poduzeće, možda neće donijeti očekivane rezultate.

Ovaj učinak mogu uzrokovati brojni čimbenici, kao što su loše definirana ciljana publika, komunikacijski kanali koji nisu prilagođeni njima ili nepravilnosti u poduzetim radnjama. Bez obzira na čimbenik koji je odredio neuspjeh poduzetih PR aktivnosti, rezultat može biti trajno obeshrabrenje prema bilo kojoj aktivnosti u ovom području, uzrokovano pogrešnom klasifikacijom odnosa s javnošću isključivo kao troška, a ne ulaganja.

PR strategija dokument je koji već u fazi planiranja eliminira sve „kritične točke”, rezultirajući povećanom šansom za uspjeh u provedbi aktivnosti.

Razvijanje strategije odnosa s javnošću rješenje je koje zadovoljava potrebu za sistematičnim planiranjem radnji i njihovim usklađivanjem s ciljevima koji se trebaju postići.

Sažetak

  • Strategija odnosa s javnošću dokument je koji opisuje sve smjernice u vezi s unutarnjom i vanjskom komunikacijom poduzeća.
  • Proces stvaranja PR strategije uključuje niz pojedinačnih faza koje su potrebne kako bi se osigurala potpunost dokumenta.
  • Glavni je cilj strategije učiniti PR aktivnosti učinkovitijima njihovom višedimenzionalnom provjerom, uzimajući u obzir trenutnu situaciju, mogućnosti, ciljeve i tržišne potrebe poduzeća.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

30.11.2024 Content Marketing
29.11.2024 SEO
28.11.2024 Marketing
27.11.2024 E-commerce
26.11.2024 Marketing
25.11.2024 Marketing
24.11.2024 Content Marketing
23.11.2024 Social Media
22.11.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga