Što je to globalno pozicioniranje i kako se razlikuje od lokalnog pozicioniranja?

Sadržaj

SEO je svakako jedan od najboljih načina za promociju brenda na internetu i dosezanje velikog broja novih kupaca. Međutim njegov uspjeh ovisi o brojnim čimbenicima, uključujući odabir prave strategije i ključnih riječi. Dakle, prije nego što se upustite u svijet SEO-a, saznajte što je to globalno pozicioniranje, kako se razlikuje od lokalnog pozicioniranja i kada vrijedi ulagati u to!

Što je to globalno pozicioniranje i od čega se sastoji?

Globalno je pozicioniranje strategija usmjerena na povećanje vidljivosti internetske stranice na nacionalnom i/ili međunarodnom tržištu.

Zahvaljujući njemu moguće je pojaviti se u rezultatima pretraživanja na različitim lokacijama i jezicima, i kao rezultat toga – doseći ne samo domaće već i strane kupce (npr. kada usluga posluje u drugim zemljama).

Globalno pozicioniranje uključuje niz aktivnosti koje određuju njegovu učinkovitost. Prije svega, govorimo o:

  • analizi ključnih riječi – potrebno je uzeti u obzir popularne fraze za određenu zemlju, uzimajući u obzir kulturne i jezične razlike
  • analizi konkurencije – zbog globalnog dosega SEO-a, vrlo je velika, jer se mnoge tvrtke i web stranice bore za visoke pozicije na tražilicama
  • izgradnji poveznica – ključ uspjeha je stjecanje visokokvalitetnih povratnih veza iz različitih regija ili zemalja, što može zahtijevati suradnju s međunarodnim web stranicama i partnerima
  • prilagodbi sadržaja – prilikom planiranja proširenja na međunarodna tržišta, bit će potrebno prevesti sadržaj web stranice na odabrane jezike.

U pogledu optimizacije i tehničkih aspekata globalno pozicioniranje ne razlikuje se značajno od lokalnog pozicioniranja, iako u ovom području treba obratiti pažnju na nekoliko važnih pitanja. Upotreba atributa hreflang u zaglavlju stranice među najvažnijim je čimbenicima jer ukazuje indeksnim robotima na veze između različitih jezičnih inačica iste internetske stranice.

Lokalni vs globalni SEO

Glavna je razlika između lokalnog i globalnog SEO-a opseg – kod prvog se internetska stranica promiče u rezultatima pretraživanja za određeno mjesto (poput grada ili regije), dok kod drugog internetska stranica treba biti vidljiva svugdje gdje korisnici interneta upotrebljavaju odabrani jezik.

Specijalisti za SEO, zbog visokih troškova globalnog pozicioniranja, često predlažu lokalno pozicioniranje kao prvi korak, povećavajući njegov doseg tijekom vremena i stječu ći nove klijente.

Koje su prednosti globalnog pozicioniranja?

Globalno pozicioniranje pruža mnoge prednosti, zbog čega ga poduzeća iz cijelog svijeta rado biraju. Njegova najvažnija prednost, naravno, jest sposobnost dosezanja šire publike i stjecanja novih kupaca. Zahvaljujući globalnoj vidljivosti brend postaje prepoznatljiviji u različitim zemljama i regijama, što značajno pomaže u postizanju uspjeha.

No to nije sve. Globalni SEO također omogućuje:

  • povećanje prometa na internetskoj stranici i privlačenje više posjetitelja iz različitih dijelova svijeta
  • povećanje prihoda od prodaje proizvoda ili usluga promicanjem brenda na novim tržištima
  • stjecanje konkurentskih prednosti, posebno nad onim poduzećima koja se ograničavaju na lokalno ili nacionalno tržište
  • bolje razumijevanje stranih kupaca stjecanjem velike količine podataka o njihovu ponašanju, potrebama i preferencijama
  • uživanje u dugoročnim učincima jer će dobro provedeno globalno pozicioniranje osigurati visoki položaj u rezultatima pretrage dugoročno.

Nedostaci? Visoki troškovi (posebno na početku), potrošnja vremena i jaka konkurencija. Kako bi se osiguralo da se globalni SEO provodi ispravno, potrebno je koristiti se uslugama stručnjaka koji su upoznati sa specifičnostima pojedinih tržišta, prepoznaju kulturne razlike i spremni su provesti složene radnje.

Globalni SEO – za koga?

Globalno pozicioniranje neće funkcionirati u svakom slučaju. To je idealna strategija za vas ako:

  • Vodite veliko poduzeće ili opsežnu internetsku trgovinu koju želite promicati ne samo na lokalnom ili nacionalnom tržištu, već i međunarodno.
  • Pokrenuli ste startup ili tehnološko poduzeće koje doživljava brzi rast i ima potencijal da postane globalni brend.
  • Vaše poduzeće ima podružnice u različitim regijama, pa čak i zemljama, i želite dosegnuti kupce u tim područjima.
  • Nudite visokokvalitetne, jedinstvene proizvode ili usluge koje bi mogle zanimati ljude iz drugih zemalja.
  • Vaša konkurencija već promiče svoju internetsku stranicu na međunarodnom tržištu, a vi ne želite zaostajati.

Da biste započeli širenje na druga tržišta i osigurali svoj uspjeh, vrijedi provesti odgovarajuće istraživanje i analizu.

Sažetak

  • Globalnom je pozicioniranju cilj povećanje vidljivosti internetske stranice na nacionalnom ili međunarodnom tržištu.
  • Za globalni je SEO potrebna pažljiva analiza ključnih riječi i konkurencije, izgradnja povratnih poveznica, prevođenje sadržaja i upotreba atributa hreflang.
  • Glavna je razlika između globalnog i lokalnog SEO-a što se u potonjem internetska stranica promiče u rezultatima pretraživanja za određenu lokaciju.
  • Učinkovito provedeni SEO omogućuje privlačenje kupaca iz različitih zemalja i povećava prepoznatljivost brenda na višoj razini.
  • Globalno pozicioniranje preporučuje se prvenstveno vlasnicima većih poduzeća, internetskih trgovina i startupa s velikim potencijalom.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga