Iskustveni marketing – što je to i kako djeluje na kupce?

Sadržaj

Svijet se mijenja, a s njim i marketing i ponašanje potrošača. Ugodni dojmovi i nadahnjujuće priče u vezi s određenim proizvodom ili brendom puno su učinkovitije u poticanju kupnje od tehnika uvjeravanja. To je ono što se naziva iskustvenim marketingom – relativno novi trend koji dobiva sve više i više pobornika. Što obilježava ovo rješenje? Pozivamo vas da nastavite čitati!

Što je to iskustveni marketing?

Iskustveni marketing marketinška je strategija koja se temelji na stvaranju pozitivnih osjećaja kod kupaca povezanih s određenim brendom.

U pretpostavkama ove strategije nije proizvod sam po sebi u centru interesa potrošača, već nezaboravna iskustva i osjećaji koji se stvaraju kupljenim proizvodima.

Karakterističan element iskustvenog marketinga prisutnost je brenda u okruženju kupca, kao što su javna mjesta, događaji ili internet. Takve aktivnostiomogućuju potrošačima da se upoznaju s brendom, isprobaju proizvod i izazovu pozitivne asocijacije ne samo s određenim predmetom, već i s cijelim poduzećem.

Kao rezultat takvih postupaka, kupac će moći donijeti informiranu odluku o kupnji koja se temelji na vlastitim iskustvima, umjesto da na njega samo utječu suhoparne poruke koje dolaze s televizije ili radija.

Przykład

Jedan je zanimljiv primjer akcija Pepsija koja je uključivala poticanje prolaznika da sudjeluju u „slijepim testovima”. Sudionicima su dali dva pića (Pepsi i piće konkurencije) u neoznačenim čašama i zamolili ih da odaberu bolji okus.

Kako funkcionira iskustveni marketing?

Prema pretpostavkama iskustvenog marketinga potrošači stječu proizvode radi određenih iskustava i osjećaja, ali isto tako su i racionalni te donose svjesne odluke.

Marketinški stručnjaci stoga bi trebali ciljati na emocionalnu sferu, umjesto čistih izračuna, logike i statistike. Kupnjom određenog proizvoda kupac zadovoljava osnovne potrebe: samoostvarenje, osjećaj sigurnosti i pripadnosti.

Doživljajni marketing povezan je s dvije osnovne strategije.

Izravni kontakt s proizvodom

Temelji se na stvaranju vrlo snažne veze s potrošačem. Oni mogu dodirnuti i testirati određeni proizvod. Donose svjesnu odluku da ga kupe temeljem vlastitih iskustava.

Izgradnja pozitivnog odnosa s klijentom

Sastoji se od stvaranja imidža brenda s kojom će se potrošači identificirati. Dobro ispričana priča uvjerava ih da je brend empatičan, podržava osobni razvoj i njegove se akcije podudaraju s pogledom na svijet kupaca.

Iskustveni marketing – savjeti

Kako biste uspješno stvorili marketinško iskustvo, potrebno je uzeti u obzir nekoliko ključnih aspekata, bez kojih ova strategija ne može se dobro provesti u praksi. Stoga, prvo i najvažnije, zapamtite da:

  • potrošač je pojedinac koji ima sposobnost donošenja odluka i izgradnje zajednica na temelju zajedničkih vjerovanja i vrijednosti
  • trebate imati temeljito razumijevanje ciljne publike kojoj usmjeravate svoju poruku
  • važno je osigurati dosljednost u komunikaciji na svim kanalima poduzeća
  • svako, čak i najmanje iskustvo kupca u kontaktu s brendom može utjecati na njihove odluke o kupnji
  • vrijedi upotrebljavati moderna tehnološka rješenja (poput dodirnih ekrana, aplikacija za pametne telefone) koja će poboljšati iskustvo kupaca
  • iskoristite suradnju s influenserima koji će pomoći promicati vaše aktivnpsti
  • koristite se „storytelling” marketingom kako biste ispričali zanimljivu priču o svojoj usluzi ili proizvodu, što će pomoći izgraditi vezu s kupcima.

Iskustveni marketing – primjeri primjene

Iskustveni marketing udaljava se od tradicionalnih oblika oglašavanja. Fokusira se na dijalog s potrošačem. Povezan je s četiri vrste aktivnosti:

  • ambijentalno oglašavanje
  • šaptani marketing
  • gamifikacija
  • tryvertising.

Ambijentalno oglašavanje

Ambijentalni oglasi (ambijentalni marketing) originalna su i nekonvencionalna rješenja. Njihov je cilj da iznenade potrošača i iskoriste kontekst prostora. Pomažu u izgradnji pozitivnog imidža brenda.

Przykład

Volkswagenov ambijentalni oglas bio je zanimljiva i snažna aktivnost – klavirske stepenice u stockholmskom metrou. Kada su pješaci stupali na njih, svaki je korak proizvodio zvuk. Cilj Volkswagena bio je privući pažnju na svoje ekološki prihvatljive proizvode i uvjeriti ljude da upotrebljavaju tradicionalne stepenice umjesto pokretnih.

Gamifikacija

Još je jedan primjer eksperimentalnog marketinga gamifikacija, što znači interakcija s brendom putem igara, zabave i angažmana. Ideja je koristiti se mehanizmima iz računalnih igara (napredovanje na sljedeće razine, natjecanje, izvršavanje različitih zadataka). To je nenametljiv i zabavan oblik marketinga koji učinkovito uključuje kupce u aktivnosti brenda. Dobra je zabava bitna.

Przykład

Primjer je gamifikacije popularna sportska aplikacija „Zombies, Run!”. Tradicionalni elementi (mjerenje udaljenosti, brzina) kombiniraju se s uzbudljivim zapletom – korisnik postaje junak u postapokaliptičnom svijetu preplavljenom zombijima. Korisnik mora povremeno napustiti sigurno naselje kako bi skupio potrebne predmete za preživljavanje (npr. hranu). Tijekom trčanja,moraju biti oprezni jer čudovišta vrebaju. Motivacija za ubrzanje strah je od jezivih stvorenja i karakteristični slogan koji se čuje s prijemnika: „Zombies, Run!” (Zombiji, trčite!).

Šaptani marketing

Šaptani marketing diskretan je i jeftin oblik marketinškog iskustva. Odvija se na internetskim forumima i društvenim mrežama, gdje predstavnici određenog brenda sudjeluju u raspravama u vezi s problemima koje njihova usluga ili proizvod rješava. Trebaju stupiti u interakciju s pravim korisničkim računima. Stvaranje je fiktivnih računa neetično.

Šaptani marketing stoga je „šaptanje” pozitivnih informacija o brendu potrošačima. To je vrlo učinkovita forma marketinškog iskustva – nije iznenađujuće da mišljenja drugih korisnika utječu na odluku potencijalnih potrošača.

Tryvertising

U tryvertisingu radi se o tome da napustite sigurnu zonu udobnosti i „upoznate potrošača” tako da se pojavite u njegovi okruženju. Prilika testiranja mogućnosti određenog proizvoda ili usluge (besplatno) pruža brojne prednosti.

U tryvertisingu upotrebljava se Coca-Cola (posebni Coke Hug Machine) i Play (maramice i startere društva koji su se distribuirali na festivalu Woodstock).

Sažetak

  • U pretpostavkama eksperimentalnog marketinga proizvod sam po sebi nije u središtu interesa potrošača, već nezaboravna iskustva i osjećaji koje se izazivaju putem određene robe.
  • Ova strategija uključuje holistički i široki pogled na potrošnju te odstupanje od statistike, logike i racionalizma. Njezini pobornici percipiraju potrošače na dva načina – istovremeno kao racionalna bića i bića koja reagiraju emocionalno.
  • Primjeri eksperimentalnog marketinga uključuju tryvertising, buzz marketing, gamifikaciju i ambijentalno oglašavanje.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

12.02.2025 Marketing
10.02.2025 Marketing
28.01.2025 E-commerce
27.01.2025 Marketing
26.01.2025 Marketing
25.01.2025 Content Marketing
24.01.2025 Social Media
22.01.2025 Marketing
20.01.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga