Influenserski marketing – što je to i što nudi?

Sadržaj

Danas imamo širok raspon različitih proizvoda za odabir, svih sličnog izgleda i usporedivih cijena. Nadalje preplavljeni smo mnoštvom reklama – naravno,poduzeća žele što bolje promicati svoj proizvod jer ovise o visokim prodajama. Kako onda potaknuti kupce da odaberu naš proizvod? Kako utjecati na njihovu odluku o kupnji? Influenserski marketing može pripomoći.

O čemu se radi u influenserskom marketingu?

Poznato je da ako želimo kupiti, na primjer, maskaru, radije ćemo odabrati onu koju je naša sestra ili prijateljica isprobala i pohvalila. Dobit ćemo dobar proizvod i nećemo morati sami testirati stotine maskara koje su dostupne u drogerijama. Sličan učinak postižu i poduzeća koja odluče iskoristiti moć influensera.

Influenserski marketing uključuje angažiranje stručnjaka iz određenih područja u marketinškim kampanjama te zatim iskorištavanje njihova utjecaja na odluke o kupnji drugih ljudi.

To je odgovor na potrebu za dobivanjem preporuka proizvoda od vjerodostojnih osoba. Dolazi od riječi „influence” (utjecaj).

Tko može postati influenser?

Sasvim sigurno influenser je osoba aktivna na društvenim mrežama – vodi blog, vlog ili kanal. U osnovi postoje dvije skupine influensera:

Poznate osobe

Imaju široku publiku koja ih prati na raznim kanalima, što im omogućuje da dosegnu velike skupine primatelja. Katkad su stručnjaci u određenoj temi, a katkad su jednostavno poznata imena koja mogu privući ljude svojom karizmom.

Uobičajeni korisnici interneta

Možda imaju nešto manje sljedbenika, ali smatraju se stručnjacima u svojem području jer su izgradili vjerodostojnost redovitim objavljivanjem vrijednog sadržaja. Njihovo mišljenje često se smatra objektivnim – publika vjeruje da ne preporučuju proizvod isključivo iz financijske koristi, već prije svega zbog njegove vrijednosti i korisnosti. Oni gledaju na mišljenje iz perspektive kupca, a ne poduzeća, prema mišljenju primatelja.

Vrste influensera

Možemo razlikovati tri kategorije influensera:

  1. Makro-influenseri – to su često spomenute poznate osobe; obilježava ih veliki broj pratitelja (obično više od milijun), široki dosezi, ali i manje osobni kontakt s publikom.
  2. Mikro-influenseri – imaju manji broj pratitelja (nekoliko itisuća), što im omogućuje veću interakciju s publikom.
  3. Nano-influenseri – imaju račune s relativno malim brojem pratitelja (ispod tisuću), ali obično se specijaliziraju za određeno područje ili industriju i vrlo su povezani sa svojom zajednicom.

Influenserski marketing – metode promocije

Influenser može promicati vaš brend na brojne načine. No obično upotrebljavaju platforme društvenih mreža (poput Facebooka, Tik Toka, Instagrama) na kojima primjenjuju nekoliko metoda promocije:

  • sponzorirane objave – objavljivanje fotografija, videozapisa ili tekstova u kojima influenser opisuje vaš proizvod i raspravlja o njegovim prednostima
  • recenzije proizvoda
  • testiranje proizvoda
  • rapakiravanje, tj. otvaranje paketa s vašim proizvodima pred kamerom
  • označavanje profila poduzeća u pričama i objavama
  • provođenje natjecanja gdje je vaš proizvod nagrada
  • dijeljenje kodova za popust s primateljima.

Svaka od ovih metoda više ili manje učinkovito potiče zajednicu određenog influensera da se upozna s vašim brendom.

Prednosti suradnje s influenserom

Kako većina nas provodi puno vremena na internetu, često obavljajući kupnje, postaje prirodno i tražiti preporuke za određene proizvode ili usluge tamo. Dakle, kakve koristi možemo imati angažiranjem influensera za promociju svojeg proizvoda?

Poznato je da veze u životu – uključujući poslovne – ne funkcioniraju uvijek savršeno. Međutim, kada bismo zamislili primjerenu suradnju s influenserom, imala bi sljedeća obilježja:

Precizno dosezanje odabrane ciljne skupine

Kanale influensera obično prate ljudi zainteresirani za određenu temu. Zahvaljujući tome, ne gubimo vrijeme na „filtriranje” publike i naša ciljna skupina nas pronalazi samostalno.

Učinkovitost komunikacije

Ova vrsta marketinga mnogo je učinkovitija od tradicionalnog oglašavanja jer je interaktivna – uspostavlja se odnos između influensera i publike.

Isporuka visokokvalitetnog sadržaja

Ako je „naš” influenser stručnjak u određenoj industriji, njihovi tekstovi podići će naš položaj na Googleu i pomoći u izgradnji stručnog imidža našeg brenda.

Pozitivan utjecaj na SEO i povećanje prometa na internetskoj stranici.

Ako influenser uključi poveznice prema našoj internetskoj trgovini u svoje materijale, to će s jedne strane poboljšati njezino pozicioniranje, a s druge strane generirati promet ako korisnici pritisnu na te poveznice.

Višekanalna komunikacija

Influenseri često djeluju na više platformi, omogućujući im da dosegnu korisnike na raznim platformama poput Facebooka, Instagrama, TikToka, Snapchata itd. Prije početka suradnje vrijedi istražiti koje kanale influenser radije upotrebljava i jesu li prikladni s aspekta marketinške strategije našega poduzeća.

Angažman publike

Svojom osobnosti ili stručnim imidžem influenseri uspješno angažiraju publiku. Ovdje je važna strategija pripovijedanje priča – obično pričaju osobnu priču koja je povezana s proizvodom. Umjesto dosadnih statistika o učinkovitosti proizvoda, oni se usmjeravaju na osjećaje korisnika.

Nedostaci influenserskog marketinga

Budući da je influenser osoba koju smo „unajmili izvana”, ne možemo je potpuno kontrolirati. Definitivno nemamo utjecaj na imidž koji odluče šredstaviti u medijima, akcije koje podržavaju ili stavove koje izražavaju. Može se dogoditi da u određenim područjima postoji nesklad između imidža influensera i vrijednosti našeg brenda. Nažalost, to može rezultirati gubitkom nekih kupaca.

Kako pronaći pravog influensera?

Pronalaženje pravog influensera uključivat će praćenje različitih komunikacijskih kanala i izdvajanje ljudi koji tamo imaju nešto važno za reći o temi koja nas zanima.

Važno je ostati u toku s onim što se događa na društvenim mrežama i zapamtiti da svaki kanal ima svoj specifičan način funkcioniranja.

Općenito govoreći imamo izbor između sudjelovanja s mnogo „malih” influensera ili jednim ili dva „diva”. Prva je strategija učinkovitija u pogledu prodaje i dosega. Manje grupe publike obično pokazuju više interesa za sadržaj koji objavljuje autor. Komunikacija također bolje funkcionira unutar ovih grupa i lakše je primijetiti kada poruka ne funkcionira pravilno i, ako je potrebno, izmijeniti je.

Općenito slavne osobe rado sudjeluju u plaćenim kampanjama, što može donekle smanjiti njihovu učinkovitost jer više toliko ne impresionira publiku. No mogu doseći znatno veće grupe korisnika interneta.

Osim toga vrijedi napomenuti da je influenser povezan s vašom industrijom, što omogućuje bolju primjenu odgovarajućih tehnika promocije. Također bi trebao predstavljati iste vrijednosti kao i vaš brend – to izgrađuje autentičnost, bez koje je teško steći povjerenje kupaca.

Dakle, kako bi suradnja s influenserom funkcionirala što glađe, trebate pažljivo analizirati njihov profil i doseg, kao i istražiti tržište, ciljanu publiku i ciljeve koje želite postići. Međutim imajte na umu prije svega da brinete o vlastitim interesima – zadatak influensera pružanje je određene marketinške usluge. Jasno definirajte svoja očekivanja i pristupajte suradnji profesionalno.

Kolika je cijena suradnje s influenserom?

Imamo nekoliko dostupnih metoda za dogovor s influenserom. Prva je, naravno, novčana naknada. Osim toga može biti i partnerski program ili zamjena roba. Rad je s poznatim influenserima definitivno najskuplji – osim osnovne naknade, postoje i troškovi povezani s vođenjem kampanje koja obično ima značajan doseg.

Iz tog razloga obično najveća poduzeća s velikim proračunom koriste se uslugama slavnih. U slučaju manjih influensera katkad je dovoljno pružiti primjerak njihova proizvoda u zamjenu za mišljenje. Stoga je teško precizno odrediti naknadu influensera jer se dogovara pojedinačno.

Kako mjeriti učinke suradnje s influenserom?

Procjena učinkovitosti naših radnji u suradnji s influenserom važna je jer nam omogućuje da utvrdimo koje donose očekivane rezultate, a koje su beskorisne. Mjerenjem učinaka, čak i uz pomoć Google Analyticsa, možemo se usredotočiti samo na učinkovite strategije i odustati od onih koje ništa ne pridonose.

Sažetak

  • Kako se influenserski marketing obilježava visokom učinkovitošću, postaje sve popularniji oblik dosezanja kupaca.
  • Naravno, vrijedi razmotriti, uzimajući u obzir ciljeve, marketinšku strategiju i proračun vašega poduzeća.
  • Ako precizno planiramo takvu suradnju, nesumnjivo će donijeti našem poduzeću niz prednosti u vezi s poslovanjem i imidžem.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga