Što je to GIF marketing i kako ga upotrebljavati u kampanji?

Sadržaj

Internetski trendovi mijenjaju se iz godine u godinu, ali jedna stvar godinama je ostala nepromijenjena – ogromna popularnost GIF-ova. Do nedavno pokretne su se slike uglavnom upotrebljavale samo u svrhu zabave, ali danas su postale važan element promotivnih kampanja za brojne brendove, uključujući i najveće. Stoga vrijedi saznati što je GIF marketing, koje su mu prednosti i nedostaci, i što učiniti da vaše poduzeće tako ostvari brojne prednosti.

GIF – pokretna slika koja je preuzela internet

GIF (engl. Graphics Interchange Format, grafički format za izmjenu) format je datoteke za grafiku koji omogućuje kombiniranje slika i okvira kako bi se stvorile male animacije.

Jednostavnije rečeno,  GIF-ovi su kratke pokretne slike duge samo nekoliko sekundi koje, zahvaljujući svojoj maloj veličini, mogu se lako postaviti na različite vrste internetskih stranica, blogova i platformi društvenih mreža. Predstavljamo primjer GIF-a ispod:

Izvor: https://giphy.com/gifs/muppets-LmBsnpDCuturMhtLfw

Na početku GIF-ovi su stvoreni kako bi zabavili korisnike interneta. Tijekom vremena počeli su se upotrebljavati za komentiranje aktualnih događaja, i također – ono što nas najviše zanima – podršku brendovima u promociji proizvoda i usluga.

Kako stvoriti GIF-ove? Vrlo je jednostavno – sve što trebate učiniti upotreba je odgovarajućega programa za uređivanje fotografija ili posebne aplikacije ili usluge (kao što su Giphy, Canva ili Ezgif) koje mogu stvoriti pokretnu, kratku animaciju na temelju prenesenih datoteka.

Što je to GIF marketing?

GIF marketing strategija je koja uključuje upotrebu animiranih slika za promociju brenda, proizvoda ili usluga.

GIFs are already being used in marketing by the biggest global brands. Examples:

Oni se pokazuju kao neprocjenjiva podrška poslovnim vlasnicima u gotovo svakoj industriji, jer zabavljaju, potiču na aktivnost, prenose informacije, privlače pažnju i pomažu u izgradnji pozitivnog imidža.

U današnje vrijeme GIF kao marketinški alat ne samo da ne iznenađuje već postaje i nužnost. To je prije svega zbog goleme popularnosti ovog tipa datoteka i njihova pozitivnog prijma – to ne čini samo mlađa generacija internetskih korisnika već i stariji korisnici.

GIF-ove u marketingu već upotrebljavaju  najveći globalni brendovi. Primjeri:

 

Xbox gif screen

GIF kao marketinški alat – prednosti i nedostaci

GIF-ovi su postali tako uobičajeni u marketinškim komunikacijama iz određenog razloga. Među njihovim su najvažnijim prednostima:

  • privlačenje pažnje publike – zahvaljujući svojoj dinamičnosti i raznolikosti GIF-ovi se ističu u odnosu na statične slike i sve vrste pisanih tekstova
  • jačanje komunikacije – GIF-ovi mogu predstavljati uslugu, proizvod ili brend na privlačan način, služeći kao zapažen dodatak marketinškim strategijama
  • pozivanje na akciju – hvatanjem pažnje potencijalnog kupca, GIF-ovi mogu prenijeti poruku i potaknuti ga na određene radnje, poput kontakta ili kupnje proizvoda
  • utjecanje na emocije – vješto izrađeni GIF-ovi mogu zabavljati, nadahnuti ili potaknuti na razmišljanje, pozitivno utječući na povjerenje u brend i njegov imidž
  • kratko vrijeme komunikacije – za razliku od duljih videozapisa, GIF-ovi ne zauzimaju gledatelja dugo i mogu prenijeti bitne informacije u samo nekoliko sekundi
  • viralni potencijal – dobro napravljen GIF mogu podijeliti brojni kupci, olakšavajući postizanje željenog marketinškog uspjeha
  • niski troškovi – svatko može stvoriti GIF u kratkom roku, čineći ga relativno jeftinim dodatkom marketinškim strategijama.

Naravno vrijedi spomenuti i nedostatke. GIF-ovi, zbog svog kratkog trajanja i nedostatka zvuka, imaju značajna ograničenja u pogledu količine informacija koje se mogu prenijeti primateljima. Stoga ih treba stvarati uz oprez kako bi se osiguralo da su dobro razumljivi i da nemaju suprotan učinak od onoga što je bilo namijenjeno. Također je važno zapamtiti da pretjerana upotreba GIF-ova u marketinškim porukama može izazvati iritaciju i umor među potencijalnim kupcima, stoga nije preporučljivo koristiti se njima prečesto.

Kako učinkovito upotrebljavati GIF-ove u svojoj kampanji?

GIF marketing može se upotrebljavati na društvenim mrežama i korporativnim internetskim stranicama, u e-pošti ili u razgovorima s trenutnim ili potencijalnim kupcima. No važno je zapamtiti da GIF-ovi trebaju:

  • biti profesionalni i u skladu s vrijednostima brenda kako ne bi ugrozili imidž poduzeća
  • imati jasnu i razumljivu poruku kako bi se učinkovito i brzo prenijela glavna ideja
  • upotrebljavati se u odgovarajućem kontekstu i ne povrijediti ničije osjećaje
  • poticati interakciju s brendom ili određenu radnju
  • izazvati samo pozitivne emocije
  • imati visoku razlučivost i biti čitljivi za publiku.

Također zapamtite da iako svatko može izraditi kratke animacije, vrijedi uključiti stručnjake za GIF marketing koji imaju uspjehe u ovom području. Zahvaljujući tome smanjit ćete rizik od loše provedenih kampanja ili objavljivanja neprimjerenog GIF-a koji može izazvati negativne reakcije.

Sažetak

  • GIF je kratka animacija od nekoliko sekundi koja se postavlja na internetske stranice, blogove i platforme društvenih mreža.
  • GIF marketing strategija je u kojoj se upotrebljavaju animirane slike kako bi se promovirao brend, proizvodi ili usluge.
  • Čak i najveći brendovi upotrebljavaju GIF-ove kao marketinški alat jer mogu donijeti brojne prednosti.
  • Pomoću GIF-ova imate mogućnost da privučete pažnju i angažirati gledatelje, izgraditi pozitivan imidž brenda i ojačati poruke.
  • GIF-ovi koji se upotrebljavaju u marketinškim strategijama trebaju biti razumljivi, usklađeni s vrijednostima brenda i upotrebljavati se u odgovarajućem kontekstu.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

12.02.2025 Marketing
10.02.2025 Marketing
28.01.2025 E-commerce
27.01.2025 Marketing
26.01.2025 Marketing
25.01.2025 Content Marketing
24.01.2025 Social Media
22.01.2025 Marketing
20.01.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga