Unutarnje povezivanje – ispravna implementacija SEO-a
Unutarnje je povezivanje kao trešnja na vrhu torte – donosi mjerljive rezultate samo uz nekoliko aktivnosti. Ima puno toga u igri jer prednosti stečene na ovaj način poboljšavaju pozicioniranje i korisničko iskustvo. Saznajte kako izvršiti unutarnje povezivanje!
Što je unutarnje povezivanje?
Povezivanje na internetu dio je SEO-a. Sastoji se od pružanja poveznica prema drugim URL-ovima unutar vaše internetske stranice.
Tako sadržaj usmjerava čitatelje na teme o kojima se već raspravljalo u drugim člancima.
Primjer SEO-a navedena je poveznica. Upravo sada čitate tekst o povezivanju, ali ako želite upoznati cijeli proces poboljšanja teksta, dovoljan je samo jedan klik i jednostavna poveznica.
Učinci unutarnjeg povezivanja
Rezultat je neprocjenjiv. Wikipedia, među ostalima, iskusila je to. Na kraju krajeva ona predstavlja model internetske stranice s obiljem unutarnjih poveznica.
Pomaganje navigaciji internetskom stranicom
Brojne reference čine čitanje plodonosnim jer vam omogućuju da saznate brojne manje teme. Kao rezultat toga informacije su sveobuhvatne i dolaze uz potpunu autonomiju u odabiru sadržaja prema interesima čitatelja.
Stručni imidž poduzeća
Usto se vrijeme provedeno na internetskoj stranici povećava – to utječe na prepoznatljivost brenda. Osim toga detaljnost informacija gradi autoritet brenda.
U slučaju je internetske stranice poduzeća jasno – interes za ponudu raste, što pak utječe na veći broj upita.
Vidljivost na Googleu
Pozicioniranje je moguće zbog činjenice da pretraživač uspijeva prikazati relevantne rezultate, a internetske stranice s opsežnim unutarnjim povezivanjem smatraju se zanimljivijima i pouzdanijima. To je razlog zbog kojeg se Wikipedia tako visoko rangira!
Ovdje također igra važnu ulogu i budžet pretraživanja, odnosno broj podstranica koje Googleovi roboti mogu indeksirati tijekom posjeta. Kako se kreću internetskom stranicom, optimalno upotrebljavaju budžet.
Dakle, ako implementirate što više poveznica, vaša će se internetska stranica bolje rangirati u pretraživaču. To pak povećava promet na internetskoj stranici i privlači pažnju potencijalnih kupaca.
Kako izvršiti unutarnje povezivanje?
Postavljanje unutarnjih veza obavlja se ispravno samo kada olakšava navigaciju internetskom stranicom jednako jednostavno.
To je jedino pravilo. No nema gotovih rješenja. Dodavanje poveznica ovisi o stvorenom sadržaju i postojećim podstranicama, stoga je to svaki put različito.
Ipak trebate obratiti pažnju na broj poveznica i njihovu vrstu.
Učestalost dodavanja referenci
Previše poveznica otežava čitanje teksta, dok malo poveznica ne iskorištava svoj potencijal.
Zato morate biti umjereni, obratiti pažnju i dodavati unutarnje poveznice svakih 500 – 1500 znakova s razmacima.
Vrsta referenci
Sidreni tekst dio je sadržaja i poveznica na koju morate kliknuti kako biste se preusmjerili na drugu internetsku stranicu.
Sidra izgledaju upravo tako:
- URL – na primjer https://contentwriter.us/
- naziv brenda – Content Writer
- naslov članka – na primjer np. SEO poduzeće – što stoji iza pozicioniranja?
- ključni izraz (točno podudaranje) – „SEO tekstovi”
- promijenjeni ključni izraz (djelomično podudaranje) – „članci za blog”
- nepodudaranje – „provjerite”
- baner – povezivanje u grafici.
Isplati se diversificirati unutarnje povezivanje; no poveznica bi trebala prenositi sažete i specifične informacije kako bi bila prihvatljiva korisnicima. Zato izbjegavajte sidra nultog podudaranja i nemojte pretjerivati s URL-ovima.
Unutarnje povezivanje – ČPP
Otkrili ste kako implementirati poveznice u svoje tekstove. Kako biste bolje razumjeli širi kontekst tog problema, odgovorit ćemo na nekoliko pitanja.
I Googleovi roboti i korisnici radije bi dobili korisne informacije nego dosadne činjenice, zbog čega morate paziti na odgovarajuću „okolinu” za te poveznice. Članak treba biti vjerodostojan, sadržajan i zanimljiv kako bi donio rezultate. Održavajte jasnu strukturu teksta i dovršite svoje metaopise. Sve se svodi na jednostavnu izjavu – ne dopustite da se pojavi slaba poveznica. Na kraju krajeva brojni čimbenici utječu na konačni rezultat.
Također se preporučuje da se prethodni i stariji članci redovito mijenjaju ažuriranjem poveznica. Na primjer, vrijedi raditi unutarnje povezivanje u slučaju novog članka o marketingu sadržaja kad god se pojavi riječ „marketing sadržaja”. Novi tekst dobiva poveznice, a stari se sadržaj osvježava.
Kao što samo ime naznačuje, unutarnje poveznnice usmjeravaju korisnika na drugo mjesto unutar iste internetske stranice. S druge strane vanjsko povezivanje pomaže primateljima da se presele na druge internetske stranice.
Nema pravila koje su se opcije pokazale učinkovitijima. Obje su jednako važne jer unutarnje poveznice olakšavaju navigaciju internetskim stranicama i utječu na korisničku praktičnost. S druge strane vanjsko povezivanje povećava vjerodostojnost internetske stranice, poboljšava pozicioniranje i stvara dodatni promet. Zato se može reći da se učinci kombiniraju.
No vrijedi napomenuti da dojam postaje sve važniji čimbenik rangiranja, pa unutarnje povezivanje dobiva na važnosti, za razliku od vanjskog. To je zbog rastuće kompetencije i iskustva algoritama poduzeća Google – koji sada čak mogu analizirati i čimbenike ponašanja!
Odgovori