Dodavanje naslova – na pravi način! SEO naslovi
Svaki copywriter trebao bi znati kako formulirati i dodati naslove. Ovaj detalj koji se lako provodi ima veliku važnost u pozicioniranju i jasnoći teksta. Iz tog razloga razgovarat ćemo o ispravnom dodavanju naslova za SEO kako bi se sadržajem postigla maksimalna korist.
Hijerarhija naslova
Prije svega postoji hijerarhija naslova. Drugim riječima neki su od njih važniji, a drugi manje važni.
Najvažniji je naslov H1 – glavni naslov. Svi ostali koja slijede ovu hijerarhiju „gube svoju snagu”, iako su i dalje superiorniji standardnom odlomku, tj. nalaze se iznad vrste sadržaja koja se najčešće upotrebljava u članku.
Osim glavnog naslova možemo birati između naslova kao što su H2, H3, H4, H5 i H6. Zapamtite pravilo „podređeni uvijek opisuju nadređene”.
- H1 je temelj teksta – govori vam o čemu je sadržaj.
- H2 su stupovi koji opisuju ključne probleme u vezi s temom.
- H3 su manji i kraći stupovi koji podržavaju sadržaj naslova H2.
- H4 detaljno razvijaju informacije iz naslova H3 itd.
U slučaju članka o igračima računalnih igrica ispravna je hijerarhija naslova:
H1: Pomažu li računalne igre u učenju? Analiza istraživanja
H2: Prednosti računalnih igara
H3: Veći fokus
H3: Bolje vrijeme reakcije
H3: Bolja orijentacija
H2: Jesu li sve računalne igre iste?
H3: Vrste računalnih igara pozitivnog utjecaja
H4: Taktičke igre
H5: Više ratova ili planiranja? Ovo je presudna točka
H4: Ekonomske igre
H4: Glazbene igre
H3: Vrste računalnih igara negativnog utjecaja
H4: Akcijske igre
H5: Nedostatak minikarte vodi do bolje orijentacije
H4: Borilačke igre
H4: RPG igre
H2: Računalne igre – sažetak
Ovaj primjer pokazuje koji su dijelovi teksta bitni, a koji pružaju samo manje važne detalje. Ovo je struktura koja olakšava čitanje zahvaljujući segregaciji informacija.
Dodavanje naslova i ključnih izraza
Primjerenom se hijerarhijom ne samo povećava jasnoća teksta već se također šalje važan signal pretraživačima. Tako se algoritmi informiraju koji su izrazi koji se upotrebljavaju u tekstu posebno važni.
Možemo to jednostavno iskoristiti.
Naslovi su odlično mjesto za smještanje ključnih riječi na koje želite pozicionirati svoj članak.
Koliko bi izraza naslovi trebali sadržavati?
Prikladna količina ovisi o ukupnoj duljini teksta. Preporučujemo korištenje ključnih riječi za H1 naslove i neke H2 naslove, kao i polovinu H3 naslova.
U gornjem primjeru glavni izraz „računalne igre” pojavljuje se u 6 od 17 naslova. Google ne tumači samo taj izraz već i druge oblike i kombinacije tih dviju riječi.
Trebalo bi zapamtiti da prevelika količina ključnih izraza može imati negativan utjecaj, kao i nedostatak ključnih riječi. Tekst mora biti prirodan kako bi bio učinkovit, a svaki pokušaj manipulacije čimbenicima rangiranja samo će umanjiti potencijal teksta.
Koliko često trebam dodavati SEO naslove?
Još jednom navodimo prirodni ton teksta jer je on osnovni čimbenik određivanja.
U praksi naslovi se dodaju svakih 500 – 1000 znakova s razmacima.
Smjernice za pisanje za YoastSEO preporučuju da odvojite tekstove s maksimalno 250 – 350 riječi (1250 – 2100 znakova s razmacima). Zapravo, izbjegavanje dugih blokova teksta važno je za čitljivost i pronalaženje informacija koje primatelj traži.
Sažetak
- Naslovima se gradi jasna struktura članka i segmentira sadržaj. Olakšavaju čitljivost i tako poboljšavaju pozicioniranje.
- Zapamtite da postoji hijerarhija naslova. Manji sadržaj odnosi se na veći.
- Uključivanje ključnih riječi u naslove dobar je način za povećanje vidljivosti vaše internetske stranice na Googleu.
- Što je članak složeniji, to će trebati više naslova za organizaciju pruženih informacija.
Odgovori