LSI ključne riječi – što su i imaju li stvaran utjecaj na SEO?

Sadržaj

LSI ključne riječi izuzetno su važni izrazi, pogotovo kada govorimo o pozicioniranju. Ali… funkcionira li Google doista tako? Pronađite odgovor u sljedećem članku.

Na čemu se temelji LSI?

Latentno semantičko indeksiranje (LSI), kao što ime sugerira, „skriveno” je semantičko indeksiranje. To je proces semantičke analize internetske stranice – pretraživači ga upotrebljavaju kako bi se detaljno upoznali sa sadržajem / razumjeli sadržaj koji je objavljen na određenoj internetskoj stranici.

U prošlosti pretraživači su stavljali veliki naglasak na prisutnost određenih izraza u svojim tekstovima – tj. ključnih riječi – kako bi odredili sadržaj na internetskoj stranici. Iz tog je razloga bio poželjan najveći mogući broj pojavljivanja određenog „klastera” riječi. To je ukazivalo na temu sadržaja. Svakako ovu metodu možemo jasno nazvati „zastarjelom”.

Danas, Google (kao i svaki drugi veći pretraživač) upotrebljava niz naprednih algoritama koji obrađuju „prirodni jezik” i čiji je cilj otkriti temu određene internetske stranice. Zašto?

Lakše pronalaženje informacija o bilo kojoj temi

Prije svega, ako se ograničimo na pretraživanje i posjećivanje internetskih stranica na temelju zadanoga ključnog izraza, morali bismo ga točno znati kako bismo pronašli tu određenu internetsku stranicu. Informacije se često katalogiziraju u pretraživaču – kako bi se postiglo takvo stanje stvari, algoritmi se koriste riječima koje se razlikuju od onih koje će potencijalni kupac upotrebljavati za pronalazak internetske stranice.

Trebaju vam primjeri? Pretpostavimo da kupujemo katalizatore i postavimo te dvije riječi kao ključni izraz za svoju internetsku stranicu. Zamislite da kupac ima takve dijelove za prodaju, ali umjesto toga potencijalni primatelj je upisao „kupnja automobilskih dijelova” u pretraživač. Zbog toga se naša internetska stranica neće prikazati klijentu.

Ovaj „problem” čini se prilično jednostavnim za rješavanje – samo moramo ispuniti svoju internetsku stranicu ključnim izrazima što je više moguće. Nažalost, takozvani prirodni jezik puno je složeniji.

Rješavanje problema sinonimnih, polisemnih i homonimnih riječi…

Jezik funkcionira na brojne načine koji su pravo bogatstvo i vrlo korisno sredstvo za prikazivanje pojma.

Bogat je sinonimima, polisemičnim riječima i homonimima. Stoga više nije dovoljno samo stvoriti skup dostupnih značenja za određenu riječ u pretraživaču – također je potrebno razumjeti širi kontekst.

Nakon što sami napravite eksperiment, vidjet ćete da Google doista može „razumjeti” koncept sinonima i polisemije.

Przykład

Upišite „miš” u pretraživač. Osim podataka u vezi s računalnim mišem, gumb „vidi i” može privući vašu pažnju, u slučaju da tražite miša, odnosno životinju.

Je li latentno semantičko indeksiranje odgovor na sve jezične nijanse?

Kao što možete vidjeti, Google vrlo dobro može provjeriti bogat prirodni jezik. Problem je… to ne funkcionira s LSI-jem.

John Mu, analitičar trendova urednika  internetskih stranica u Googleu, to izravno kaže u svojoj objavi na X-u: „Ne postoje LSI ključne riječi – tko vam god govori drugačije, u krivu je, žao mi je”. LSI je primjer IT tehnologije, naravno, ali ima svoje korijene u 1980-ima, prije stvarnog doba globalnog interneta! Osim toga patent je za to istekao 2008. godine. Google upotrebljava algoritme pretraživanja, takozvane supojave riječi i bipartitno kogrupiranje grafa koji su, budimo iskreni, potpuno nejasni za većinu nas!

U svakom slučaju odgovorimo na važno pitanje: bez obzira na to jesmo li govorili o LSI-ju ili ne, može li upotreba srodnih riječi ili izraza poboljšati performanse naše internetske stranice? Odgovor je: apsolutno!

Kako pronaći LSI ključne riječi?

Krenimo od početka. Vjerojatno vrijedi pogledati što nam Google sam kaže o svojem postupku pretraživanja:

„Razumijevanje značenja vaših pojmova za pretraživanje ključno je i utječe na kvalitetu odgovora. (…) Osim podudaranja ključnih riječi, algoritmi pokušavaju odrediti jesu li potencijalni rezultati pretraživanja koji odgovaraju na korisnikove potrebe učinkoviti. Kada pretražujete pojam „psi”, vjerojatno ne očekujete da vidite internetsku stranicu na kojoj se ta riječ ponavlja stotinu puta. Pokušavamo pogoditi sadrži li određena internetska stranica odgovor na vaš upit i nije li samo kopija istog. Dakle, algoritmi pretraživača analiziraju sadržaj objavljen na internetskoj stranici, primjerice, jesu li sadržane fotografije pasa, videozapisi ili čak popis pasmina pasa. Čak uzimamo u obzir i je li jezik internetske stranice usklađen s jezikom upita kako bismo prioritetno prikazali internetsku stranicu na preferiranom jeziku.”

Google analizira internetske stranice u smislu mogućeg razvoja teme. Za to upotrebljava internetske stranice koje sadrže semantički sličan sadržaj.

Stoga što više presjeka materijala stavljamo na svoju internetsku stranicu, veća je šansa da će se pojaviti visoko u rezultatima pretrage za slične pojmove. Drugim riječima, tekstovi presjeka koji sadrže semantički velik presjek određenog pitanja = naša internetska stranica plasira se više u rezultatima. Možda ne izravno, ali svakako je značajno za svakog poduzetnika. Dakle, kako pronaći povezane izraze?

Automatsko popunjavanje prikazuje rezultate

Unesite svoj izraz u Google i pogledajte što predlaže kraj upita. Ovi prijedlozi prikazuju izraze koje su korisnici već pretraživali, što znači da biste trebali razmotriti njih kao „alat” za obogaćivanje svojih tekstova.

Povezane pretrage

Još jedna stvar koju možete lako dobiti putem Googlea. Ako postoje pitanja koja sadrže vaš ključni izraz, zašto ne pokušati odgovoriti na njih?

Baze podataka

Velike baze podataka koje prikupljaju informacije, poput Wikipedije ili Wikidatae, prikazuju srodne članke. Štoviše, omogućit će vam se pronalaženje brojnih sinonimnih izraza za vaš izraz.

Grafički prikaz znanja

Za neke rezultate pretrage Google prikazuje tekstovni okvir koji sadrži najvažnije informacije i veze. Također je dobar izvor potencijalnih svjedočanstava i srodnih pojmova za zadane ključne riječi.

Sažetak

Pretraživači su još daleko od razumijevanja onoga što korisnik točno traži. No pronalazimo sve novije načine za rješavanje tog problema. Razumijevanje mehanizama i algoritama koji im to omogućavaju svakako će koristiti budućim autorima sadržaja.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

05.11.2024 Copywriting
04.11.2024 Content Marketing
03.11.2024 Copywriting
02.11.2024 Content Marketing
01.11.2024 Content Marketing
31.10.2024 Tips & Trivia
30.10.2024 Copywriting
29.10.2024 Content Marketing
28.10.2024 Copywriting

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga