Srebrna generacija – kako dosegnuti publiku 50+?
Među brojnim ciljanim skupinama na koje se marketinške poruke mogu usmjeriti, udio tzv. srebrne generacije raste. Što znače pojmovi srebrna generacija, srebrno gospodarstvo i srebrni marketing? Koje su karakteristike ove skupine primatelja reklama? Kroz koje kanale žele komunicirati? Mi imamo odgovore!
Što je to srebrna generacija?
Srebrna generacija – pojam je koji se upotrebljava za opisivanje osoba u dobi od 50 godina i više. Naziv potječe od srebrne boje kose, koja se često povezuje sa zrelom dobi.
Potrebe i načini komunikacije srebrne generacije povezani su s fazom života u kojoj se nalaze.
Koncept srebrne generacije povezan je s još dva: srebrna ekonomija i srebrni marketing. Naučimo njihova značenja!
Što je to srebrno gospodarstvo?
Srebrno gospodarstvo dio je gospodarstva koji je odgovoran za pružanje usluga za zrele osobe, uzimajući u obzir ne samo njihove potrebe nego i zdravstvene, komunikacijske i tehnološke barijere.
Što se naziva srebrnim marketingom
Srebrni marketing sveobuhvatan je skup oglašivačkih i komunikacijskih strategija usmjerenih na dosezanje srebrne generacije i uvjeravanje srebrne generacije da kupuju proizvode i usluge.
Razumijevanje ovih pojmova pruža sliku sve raznovrsnije grupe različitih iskustava i preferencija. Što razlikuje „srebrnu” grupu od ostalih ciljnih skupina?
Pročitajte također
Koje su karakteristike srebrne generacije?
Dob u kojoj se predstavnici srebrne generacije nalaze čini njihova iskustva izuzetno raznolikima. Povećanjem prosječne životne dobi i dobni raspon osoba koje pripadaju ovoj skupini također raste.
Profesionalna aktivnost
Prema izvješću s internetske stranice OLX¹ prosječna dob npr. Poljaka je porasla za 4 godine u posljednjih 10 godina, a dob za umirovljenje sada se postiže kod svakog četvrtog Poljaka. No dvije trećine ispitanih starijih građana želi raditi tijekom umirovljenja kako bi imali dovoljno novca za svoj život. Profesionalna aktivnost rezultira kontaktom s uslugama i najnovijim trendovima.
Dobna raznolikost
Vrijedi napomenuti da se predstavnici srebrne generacije ne osjećaju nužno staro. Naprotiv, često govore o doživljaju „druge mladosti”. Odgajanje djece ili rad tijekom određenog broja godina pruža im priliku da ostvare svoje snove. Cilj je srebrnog marketinga da zadovolji njihove potrebe u svim područjima, ne samo onima povezanima sa starenjem.
Članovi srebrne generacije također se razlikuju u stavu prema tehnologiji. Tri četvrtine srebrne generacije ima pristup internetu i aktivno ga upotrebljava. Neki su od njih privrženi poznatim rješenjima: radije kupuju u fizičkim trgovinama, ne upotrebljavaju internetsko bankarstvo ili mobilne aplikacije te često biraju radio i televiziju kao svoje omiljene medije. Da bi se učinkovito dosegnula srebrna generacija uslugama, poruka se mora biti prilagoditi različitim podskupinama unutar ove generacije.
Pročitajte također
Metode dosezanja srebrne generacije
Prije nego što počnemo stvarati reklamne poruke, trebali bismo razmotriti prikaz ljudi starijih od 50 godina. Nemojmo zaboraviti da su ljudi u ovoj dobnoj skupini i dalje aktivni i upotrebljavaju iste usluge kao i mlađe osobe. Izbjegavajmo upotrebu riječi „stariji” koja je povezana s nedostatkom snage, zdravlja ili ovisnosti o drugima.
Za provođenje marketinških aktivnosti vrijedi upotrebljavati različite kanale. U ovoj situaciji i tradicionalni kanali poput tiska, radija, televizije, kao i internetski oglasi ili oglasi mobilnih aplikacija bit će učinkoviti. Kako ih iskoristiti?
Tradicionalni mediji: tisak, radio, televizija
Prije svega vrijedi brinuti se o prisutnosti u tisku, radiju ili televiziji jer značajan dio naše ciljne skupine upotrebljava te medije. U oglasu se ne smije prikazivati te osobe u negativnom svjetlu niti upotrebljavati vulgarni jezik. Takvim oglasima sigurno se neće dosegnuti publika.
Veliki je problem i prisutnost predstavnika srebrne generacije samo u oglasima za određene proizvode, primjerice lijekove. Nema prepreka da se pojave u različitim marketinškim kampanjama!
Društvene mreže
Društvene mreže jedan su od popularnih marketinških kanala. Prema izvješću Zaklade za elektroničko poslovanje žena „Generacija srebrnih u e-trgovini”, 47 % ispitanika svakodnevno upotrebljava Facebook ili Instagram. Upotrebom teksta, grafike ili videozapisa postoji mogućnost dosezanja mnogih skupina publike.
Oglasi namijenjeni osobama starijim od 50 godina trebaju uključivati protagonista s kojim se mogu identificirati i humorističnu poruku te se temeljiti na vrijednostima koje im bliske, poput obitelji, tradicije, financijske stabilnosti i osjećaja sigurnosti. Oni koji ostaju zdravi i aktivni također jako cijene osobno vrijeme i osobni razvoj, stoga bi dobro rješenje bilo uključiti osobe različitih dobnih skupina u jednu marketinšku komunikaciju.
Pročitajte također
Marketing sadržaja
Sve više predstavnika srebrne generacije kupuje putem interneta. Zato je vrlo važno stvarati marketinški materijal koji će tim pojedincima pomoći donijeti odluke o kupnji. Jednostavne poruke, odgovori na često postavljena pitanja, edukativni i informativni sadržaj, kao i jasna grafika koja će biti razumljiva svima, također će ovdje dobro funkcionirati.
Internetska stranica
Osnova je svake internetske prodaje internetska stranica trgovine. Mnoge odluke o kupnji ovise o njezinoj dostupnosti. Srebrnokosi, koji često tek uče upotrebljavati internet, uglavnom trebaju jednostavna rješenja.
Raspoloživa internetska stranica mora biti čitljiva, imati razumljive opise proizvoda i visokokvalitetne fotografije te nuditi praktične opcije dostave. Trgovina također treba brinuti o dostupnosti korisničke podrške.
Marketing e-poštom
Mnogi predstavnici „srebrnih surfera” pretplaćuju se na e-letke, smatrajući ih prilikom da ostanu ažurirani s ponudama poduzeća. Ovdje su također važne sažeta i jasna komunikacija, prikladan font, upotreba jezika prednosti i kvaliteta korisničke usluge.
Značenje SEO-a u srebrnom marketingu
Istraživanje ključnih riječi koje upotrebljavaju osobe starije od 50 godina i njihovo uključivanje u tekstove može imati pozitivan utjecaj na iskustvo ove skupine kupaca.
Korisnici srebrnog statusa često traže informacije o proizvodima i uslugama, kao i recenzije drugih korisnika prije nego što obave kupnju. Znajući to moguće je uključiti odgovarajuće ključne riječi na internetskoj stranici ili pripremiti skup SEO članaka za blog.
Utjecaj reklama na odluke „srebrnih”
Osobe starije od 50 godina imaju puno iskustva s proizvodima i uslugama. Kvaliteta je za njih važnija od cijene, pa ako su uvjereni u usluge određene marke, bit će joj vjerni. Oglašavanje bi trebalo pružiti potrebne informacije koje će ih potaknuti da se upoznaju s proizvodom i donesu odluku o kupnji. Inače će potražiti marku koja bolje brine o njihovim potrebama.
Sažetak
- Srebrna generacija pojam je koji se upotrebljava za opisivanje ljudi starijih od 50 godina.
- Zbog ulaska u novu životnu fazu, predstavnici srebrne generacije privlačna su ciljna skupina za sve vrste usluga.
- Glavne su vrijednosti u ovoj ciljnoj skupini sigurnost, financijska stabilnost, obitelj i tradicija.
- Prilikom izrade marketinške komunikacije, važno je da se ima na umu značajna dobna raznolikost unutar ove ciljne skupine.
- Srebrnu generaciju možemo doseći i putem tradicionalnih medija (novine, radio, televizija) i putem internetskih kanala (društvene mreže, blogovi, internetske stranice, e-letci).
Odgovori