Preoblikovanje tekstova: praktičan posao putem interneta?

Sadržaj

Preoblikovanje tekstova jednostavan je posao bez stresa, ili se tako čini. Pa da vidimo kako to zapravo izgleda. U ovom članku pišemo o prednostima, nedostacima i mogućim nagradama.

Rad u preoblikovanju tekstova – pregled

Trenutno, preoblikovanje teksta obično se sastoji od slušanja snimaka i zatim pretvaranja govora u pisanje.

Stoga se radi o pretvaranju zvučnog sloja u vizualni, koji se jednostavno ne može kopirati. Zahvaljujući tome primatelji imaju priliku pročitati intervju s omiljenom zvijezdom ili pogledati film s podslovima.

Proces pretvaranja snimljenog zvuka u tekst naziva se transkripcija. Za mnoge ljude kopiranje teksta može biti povezano sa zanimanjem pisara, koja je uključivala dosadno prepisivanje knjiga ili državnih dokumenata. Naravno, u svijetu moderne tehnologije, takav zadatak izgubio je svrhu – napokon dovoljno je kopirati tekst pomoću jedne tipke na tipkovnici. No do sada je jedan od zadataka ljudi u takvom položaju također mogao biti prijenos rukopisa ili ispisaka u datoteku.

Rad na preoblikovanju tekstova – prednosti

Poslovi u preoblikovanju tekstova često se rabe u medijima. Potražnja se objavljuje na različitim industrijskim portalima, novinama i čak marketinškim kampanjama. Sve češće poduzeća žele dosegnuti potencijalne kupce putem društvenih mreža, kao što je primjerice Facebook, koristeći se videoformatom. Problem je u tome što je zvuk zadano isključen, pa su podslovi jedini način da zadržimo pažnju primatelja.

Rastuća potražnja nije jedina prednost preoblikovanja tekstova. Ostale su:

  • jedinstveni snimci – koji čine rad zanimljivim i možete naučiti nove stvari svaki dan
  • rad od kuće – nema kontraindikacija za preoblikovanje sadržaja iz udobnosti vašeg doma
  • mali zahtjevi zapošljavanja – ne morate ispunjavati posebne uvjete za uspostavljanje suradnje i početak prakticiranja ovog zanimanja.

Nedostaci preoblikovanja teksta

Rad preko interneta u preoblikovanju tekstova također uključuje i neke neugodnosti. Jedna od njih potreba je za stalnom koncentracijom, što se brzo može pretvoriti u mentalni umor. No najproblematičniji je aspekt zarada i dostupnost narudžbi.

Kada se preoblikuju tekstovi, najčešće se upotrebljavaju tarife za 1000 riječi.

Za preoblikovanje teksta obično se naplaćuje između 50 i 100 eura, odnosno vrijednost rada na snimci duljine jednog sata kreće se između 125 i 200 eura po satu. Međutim ovdje ne govorimo o  „satu” jer razrada materijala ove duljine zahtijeva najmanje tri sata rada. To je zbog činjenice da transkriptorov posao ne uključuje samo preoblikovanje teksta nego i formatiranje, provjeru pravopisa ili ponovno vraćanje na materijal kako bi se uhvatio kontekst ili jednostavno bolje razumjela nejasna snimka.

Kod transkripcije rukopisa čitanje može biti problematično. Stoga, što je rukopis manje čitljiv, rad se obično cijeni skuplje. To može biti vrlo vremenski zahtjevno, zbog čega cijena može biti viša.

Drugi su rizici povezani s radom preoblikovanja tekstova :

  • materijali niske kvalitete – kojima se produljuje radno vrijeme i time smanjuje satnica
  • nesigurne narudžbe – brojni konkurenti i ograničen broj naručitelja mogu izazvati zabrinutost
  • nema fiksne naknade – iznos ovisi o duljini propisanog materijala, a to se mijenja svaki mjesec.

Zašto toliko ljudi traži poslove copywritinga?

Veliki interes za ovu vrstu ponuda uzrokuje se općim uvjerenjem da je preoblikovanje tekstova jednostavan i ugodan posao. Stoga je to primamljiva opcija za mnoge ljude.

Nažalost, stvarnost preoblikovanja tekstova nije tako vesela kao što se čini neiskusnim prepisivačima. Često se događa da je potrebno nekoliko puta reproducirati snimku kako biste mogli ispravno napisati tekst na temelju dobivenog materijala. Kvaliteta materijala u mnogim slučajevima ostavlja mnogo toga za želju – često je teško makar i čuti što osoba govori, a kamoli prevesti takvu nejasnu izgovorenu poruku u pisani jezik.

Još je jedan čimbenik koji se pretače u veliki interes kandidata za poslove copywritinga mogućnost je rada od kuće. Danas je to neosporiva prednost – možete izbjeći velike skupine ljudi, gužve u prometu, nervoznu atmosferu na poslu, a istovremeno ne gubiti vrijeme na svakodnevno putovanje.

Međutim razmotrimo:

  • plaću za 1000 riječi
  • vrijeme potrebno za pisanje teksta
  • dodatne troškove povezane s radom kod kuće (vlastita oprema, struja, voda, poslovni troškovi ili provizije, npr. za Useme platformu za fakturiranje).

Može se ispostaviti da rad na preoblikovanju teksta neće samo ne donijeti financijske koristi, već čak i prouzrokovati gubitak novca slobodnjaku.

Srećom, s iskustvom, ovi se problemi mogu riješiti. Dobivanje stalnog posla u preoblikovanju tekstova potpuno eliminira navedene neugodnosti. Čak i u modelu slobodnog zanimanja, uspostavljanje suradnje s pouzdanim izvođačima omogućuje stalne narudžbe i zadovoljavajuću naknadu. Osim toga, u naprednoj eri digitalizacije, kvaliteta transkripcijskih materijala konstantno se poboljšava.

Sažetak

  • Rad na preoblikovanju teksta ima određene prednosti i nedostatke.
  • Hoće li to biti pravi smjer na vašem profesionalnom putu ovisi o individualnim preferencijama i očekivanjima.
  • Svakako preoblikovanje teksta bit će namijenjeno osobama koje vole pisati i raditi s informacijama, posebno na daljinu.

Biste li željeli stjecati iskustvo u pisanju? Nudimo inovativni i potpuno individualni tečaj za copywritera. Stječite znanje od vodećih stručnjaka u industriji!

Naš sveobuhvatni tečaj copywritinga!

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

30.11.2024 Content Marketing
29.11.2024 SEO
28.11.2024 Marketing
27.11.2024 E-commerce
26.11.2024 Marketing
25.11.2024 Marketing
24.11.2024 Content Marketing
23.11.2024 Social Media
22.11.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga