Strategija sadržaja – što je to i kako je izraditi?
Copywriting je samo jedan element strategije sadržaja, koja također uključuje široko shvaćeni marketing sadržaja. Za neke se smatra „prigušivačem” za kreativnost, dok je za druge temeljni alat u digitalnom marketingu. Iz ovog članka saznat ćete što je strategija sadržaja i kako je stvoriti.
Što je to strategija sadržaja?
Strategija sadržaja skup je radnji koje uključuju planiranje, stvaranje i objavljivanje tekstova koji su kohezivni, uravnoteženi i prilagođeni ciljnoj publici.
Svim ovim aktivnostima cilj je poticanje upoznavanja s ponudom vašega poduzeća i uspostavljanje kontakta, što dovodi do konverzije. Za planiranje strategije sadržaja potrebno je da marketinški stručnjaci ili agencije za marketing sadržaja provode različite radnje tijekom vremena.
Različite strategije sadržaja
Pažljivo razrađena i dobro planirana strategija sadržaja može donijeti opipljive prednosti vašem brendu. Stoga ima određene ciljeve:
Izgradnja odnosa s kupcima
Objavljivanje sadržaja putem raznih komunikacijskih kanala pomaže održavanju stalnog odnosa s kupcima koji su zbog toga spremniji surađivati s poduzećem. Dodatno primatelji mogu dobiti stvarnu vrijednost prateći vaš brend – dobivaju jasne informacije o proizvodima ili uslugama, što im pruža priliku da donose informiranije odluke i razumiju što doista trebaju.
Odgovorno planiranje strategije sadržaja stvara poduzeće kao stručnjaka u industriji i time gradi povjerenje među kupcima koji cijene pouzdanog prodavača koji im nudi kvalitetne proizvode i usluge.
Stvaranje potencijalnih kupaca
Zahvaljujući upotrebi strategije sadržaja poduzeće ima priliku da stvara potencijalne klijente, što se odnosi na prikupljanje kontaktnih podataka od ljudi koji bi u budućnosti mogli postati njihovi klijenti. Vodiči za potencijalne klijente – „premium” sadržaj poput posebnih podcasta ili e-knjiga – koji se nude primateljima nakon dijeljenja njihovih podataka, pokazuju se posebno korisnima u ovom kontekstu.
Praćenje promjena na tržištu
Kontinuirano praćenje promjena i oblikovanje tržišta ključan je dio svake strategije sadržaja kako bi se redovito odgovaralo na potrebe i preferencije publike.
Strategija sadržaja – ključni elementi
Strategija sadržaja uključuje planiranje unaprijed, daleko nakon sljedećeg tjedna. Ako pristupite temi ozbiljno i ne želite se pitati za mjesec ili dva o čemu još da pišete, slijedite uspostavljeni plan.
Na što treba paziti prilikom stvaranja strategije sadržaja?
Analiza konkurencije
Prije svega, trebate odrediti koji su potrebni resursi kako biste ostvarili prednosti planiranih aktivnosti sadržaja. Informacije o konkurenciji treba prikupiti prije ulaganja vremena i novca u implementaciju projekta.
Inače, moglo bi se dogoditi da ulažete u sadržaj koji neće donijeti očekivani profit. Zašto? Pa, pronalaženje tržišne niše danas je gotovo nemoguće, što znači da vjerojatno imate konkurenciju. I ne samo bilo kakvu konkurenciju, već jednu koja se neprestano širi, objavljuje sve više sadržaja i ulaže resurse u optimizaciju svoje internetske stranice.
Bit će teško nadmašiti poduzeće koja je već dugi niz godina na tržištu, ali nije nemoguće. Međutim, za to će biti potrebno vrijeme, dobra strategija razvoja i… novac.
Pri analizi konkurencije korisni će biti alati poput Senutoa, Ahrefsa ili SimilarWeba. Također vrijedi proučiti ponude proizvoda drugih poduzeća, njihovu politiku cijena i distribucijske kanale.
Ciljna skupina
Ključni je element učinkovite strategije sadržaja definiranje ciljane publike kojoj ćete usmjeriti svoju poruku. Prilikom određivanja ciljne skupine Google Analytics može biti koristan alat gdje ćete pronaći korisne podatke o korisnicima:
- spol i dob
- interesi
- jezik i lokacija.
Precizno identificiranje ciljne skupine omogućit će vam usklađivanje jezika komunikacije i kanala prijenosa koje vaša publika upotrebljava. Zašto je sve ovo potrebno? Kako biste lakše doprli do kupca. Inače, pristupit ćete drugačije tinejdžeru zainteresiranom za modu nego liječniku koji traži opremu za svoj ured.
Kanali komunikacije
Prilikom izrade strategije sadržaja vrijedi odrediti u kojim kanalima će vaš brend biti prisutan i koliko često možete objavljivati sadržaj. Najvažniji su kanali distribucije sadržaja:
- internetska stranica društva i blog – trenutno se izuzetno cijeni suštinsko znanje stručnjaka iz industrije
- društvene mreže – profili poduzeća na Facebooku, Instagramu, TikToku ili Twitteru omogućit će precizno ciljanje odabrane ciljne skupine s porukom;
- e-letak – redovito slanje e-pošte može izgraditi pozitivne odnose između brenda i kupaca te pridonijeti povećanju prodaje.
Određivanje komunikacijskih kanala olakšat će pripremu kalendara objavljivanja i omogućiti planiranje zadataka unutar poduzeća, s obzirom na to da se svaki zaposlenik specijalizira za nešto drugačije.
Metoda komunikacije
Sljedeći korak sastoji se u određivanju oblika komunikacije. To mogu biti:
- podcasti
- infografike
- članci za blog
- tutorijali
- e-knjige
- sponzorirani tekstovi
- webinari
- intervjui
- e-pošta
- objave na društvenim mrežama
- natjecanja
- studije slučaja.
Odabir oblika komunikacije ovisi o uspostavljenim osobama, ali slijepo praćenje trenutnih trendova nije preporučljivo. Razmotrite prirodu svojih aktivnosti i provjerite je li predloženi oblik komunikacije u skladu s njom.
Kalendar objavljivanja
Za planiranje zahtijeva potrebno je održavanje kalendara objava. Možete prilagoditi sadržaj događajima ili prigodama. Korisno je pratiti kalendar neobičnih praznika koji također mogu poslužiti kao izvor nadahnuća za vaš sadržaj.
Planiranje vam omogućuje da unaprijed stvarate sadržaj i pripremate ga u različitim oblicima za odvojene kanale distribucije. Zahvaljujući tome također dobivate pregled sadržaja koji se stvara kako biste izbjegli udvostručenje sadržaja.
Pregled sadržaja
Sve radnje koje poduzmete imaju određeni cilj. Povremeno je potrebno provesti pregled sadržaja kako biste provjerili i procijenili u kojoj se mjeri te radnje slažu s očekivanjima. Zahvaljujući tome možete mjeriti učinke svojeg rada i odrediti daljnji smjer razvoja.
Možda ćete morati ponovno pregledati nešto, napraviti neka poboljšanja ili odustati od nečega. Nećete saznati dok ne provedete pregled sadržaja.
Ključne riječi
Da bi se optimizirao sadržaj za SEO, potrebno je odabrati odgovarajuće ključne riječi koje su povezane s industrijom i proizvodima/uslugama koje se prodaju. Radnjama povezanima s pozicioniranjem cilj je olakšavanje potencijalnim kupcima da dođu do vaše internetske stranice. Važno je uzeti u obzir potrebe i pitanja kupaca koji unose sadržaj u pretraživač. To su važni koraci za povećanje prometa na internetskoj stranici i, posljedično, postizanje boljih prodajnih rezultata.
Sažetak
- Strategija sadržaja uključuje planiranje, kreiranje i objavljivanje sadržaja na dosljedan, organiziran i održiv način.
- Planiranje omogućava pripremu rasporeda sadržaja unaprijed.
- Format komunikacije ne bi se trebao prepustiti slučaju ili reakciji na trenutne trendove. Sadržaj se treba prilagoditi ciljnoj publici i kanalu distribucije.
- Kalendar objavljivanja donosi red, omogućavajući utvrđivanje opsega posla unaprijed.
- Vrijedi povremeno provesti reviziju sadržaja kako bi se provjerilo jesu li postavljeni ciljevi postignuti i u kojem smjeru nastaviti.
Odgovori