Meta opis i meta naslov – kako ih izraditi?

Sadržaj

Meta opis i meta naslov dva su opisa koji se pojavljuju u pretraživačima. Potiču ulazak na internetsku stranicu i neizravno povećavaju pozicioniranje. Stoga ćemo pažljivo pogledati kako izraditi meta opis i meta naslov kako bismo postigli najbolje rezultate.

Meta opis – tekst koji privlači primatelje

Bez obzira na to jesmo li optimizirali podstranicu, početnu stranicu ili članak – možemo mijenjati meta opis koji se pojavljuje u pretraživaču. Ima jednu osnovnu svrhu, a to je uvjeriti korisnike da posjete internetsku stranicu.

Meta description of the website of the Content Writer Agency.
The longer description displayed in organic results is meta-description.

Prošlo je desetljeće otkako količina ključnih izraza u meta opisu formalno ne utječe na pozicioniranje. Međutim privlačni tekstovi poboljšavaju stopu klikanja (click-through rate, CTR), što se već značajno prevodi u veći organski promet.

Maksimalna je duljina meta opisa +/- 156 znakova.

Ako premašimo ovaj broj, Google će automatski skratiti tekst umetanjem trostrukih točkica na kraju. Neke dodatne komponente, kao što je YoastSEO, imaju automatsku gornju granicu za vidljivost.

Koje su značajke učinkovitog meta opisa?

  1. Privlačnost – učinite ga jasnim korisnicima. Što će dobiti kada posjete vašu internetsku stranicu? Ovisno o situaciji odgovorite na pitanja „Što će naučiti?”, „Što će saznati?”, „Od čega će imati koristi?” itd.
  2. Neposrednost – opis treba biti usmjeren primatelju, tj. pri stvaranju sadržaja upotrebljavajte samo „vi”! Mnogi ljudi griješe praveći tekst previše informativnim. Treba imati samo 156 znakova, stoga trebate potaknuti korisnike da posjete vašu internetsku stranicu. Svi bitni sadržaji i složeni izrazi imaju svoje mjesto u članku ili na podstranici.
  3. CTA (poziv na akciju, Call To Action) – kako biste povećali učinkovitost konverzije, potaknite svoju publiku na aktivnosti. Riječi poput „Uđite!”, „Saznajte!”, „Provjerite!” kada se podvrgnu „suhoj” analizi, možda zvuče trivijalno, ali doista privlače korisnike.

Štoviše neki ljudi predlažu uključivanje ključnih riječi u meta opis. Ovo je ispravan pristup jer takav postupak automatski poboljšava pouzdanost i jasnoću teksta. Ako je vaš izraz „muške cipele”, prirodna je značajka dobrog opisa da će uključivati izraz „muške cipele”.

Meta naslov – pouzdan je naslov osnova

Dok opis privlači publiku, naslov jasno govori o čemu se radi u članku ili podstranici. To je zbog činjenice da meta naslov ima +/- 75 znakova, pa nemamo puno mjesta za manevriranje. To je dovoljno dugo da se umetne tekstovni naslov s kratkim CTA-om poput „Provjeri!”, „Pogledaj!” ili općeg naziva stranice.

Meta title of the website of the Content Writer Agency.
Meta-title is a phrase that show up in the search engines’ results.

Stoga obično imamo dvije opcije: naslov + CTA ili naslov + razdvajač + naslov internetske stranice. Poželjnija nam je prva opcija, uglavnom zato što se naziv internetske stranice može vidjeti kao poveznica.

Meta naslov obično sadrži ključni izraz jer je to prirodni dio naslova. Neki izvori predlažu da svaka riječ treba započeti velikim slovom kako bi privukla veću pažnju korisnika. To je rijedak postupak, ali se i dalje smatra učinkovitim kako bi se istaknulo u odnosu na konkurenciju.

Meta tekstovi - FAQ

Odgovaramo na najčešće probleme u vezi s meta naslovom i meta opisom.

Što su meta tekstovi?

Ovi se sadržaji prikazuju u rezultatima pretrage. Meta naslov nalazi se na vrhu, a meta opis može se pronaći ispod njega.

Koliko dugi meta tekstovi trebaju biti?

Maksimalna je duljina meta naslova ~75 znakova dok je za meta opis ~156 znakova. Konačni rezultat ovisi o širini korištenih slova (primjerice, slovo „R” zauzima više prostora od slova „I”).

Što napraviti s izrezanim meta tekstovima?

Google sam procjenjuje treba li upotrijebiti meta oznaku ili prikazati komad sadržaja koji će biti bitan za korisnikov upit. Zato se meta naslov i meta opis neće uvijek prikazati – čak i kada su savršeno popunjeni. To je uobičajeni postupak, stoga ne bi trebalo biti razloga za zabrinutost. Automatizirana procjena algoritama znači da nemamo puno prostora za manevriranje osim jednostavnog popunjavanja meta tekstova.

Poboljšavaju li moji meta tekstovi SEO?

Službeno meta tekstovi ne pridonose povećanju rezultata SEO-a. Međutim zapamtite da se upotrebljavaju kako bi potaknuli primatelje da posjete vašu internetsku stranicu. S druge strane veći broj posjetitelja rezultira povećanim organskim prometom.

Vrijedi li popuniti praznine meta naslovom i meta opisom?

Nije obvezno jer ako je polje prazno, pretraživač će „posuditi” odgovarajući tekstovni fragment. Međutim vrijedi to učiniti kako biste razvili najpoticajnije tekstove koji će privući primatelje i potaknuti ih da posjete vašu internetsku stranicu.

Sažetak

  1. Meta opis i meta naslov opisi su koji se prikazuju na pretraživačima.
  2. Oni privlače pažnju korisnika i potiču ih da posjete internetsku stranicu.
  3. Iako već dugo nisu značajan faktor rangiranja, poboljšavaju CTR, što se neizravno odražava na pozicioniranje.
  4. Meta naslov i meta opis tekstovi su koji se stvaraju isključivo za korisnike. Zato je važno da budu transparentni i privlačni.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

13.06.2024 Social Media
12.06.2024 Copywriting
11.06.2024 Content Marketing
10.06.2024 Copywriting
09.06.2024 Copywriting
08.06.2024 Social Media
07.06.2024 E-commerce
06.06.2024 E-commerce
05.06.2024 Copywriting

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga