Poveznice dofollow i nofollow – što su i kako utječu na SEO?

Sadržaj

Osnova učinkovitog SEO-a izgradnja je poveznica, što znači stjecanje vrijednih poveznica koje vode do pozicionirane internetske stranice. No pokazalo se da nisu sve poveznice jednake – neke od njih imaju atribut „dofollow”, dok druge imaju „nofollow”. Što to znači, koje su razlike između njih i koje od njih imaju najznačajniji utjecaj na rangiranje internetske stranice? Na ta i druga pitanja odgovaramo u nastavku!

Što su to dofollow poveznice?

Dofollow poveznice prenose autoritet internetske stranice na kojoj su postavljeni i tako povećavaju kredibilitet internetske stranice na koju upućuju. Googleovi botovi prate ih i indeksiraju, što omogućuje poboljšanje pozicija u pretraživačima.

Kako se atribut „dofollow” sprema u kodu internetske stranice?

Przykład

<a href=”http://www.website.com” rel=”dofollow”>Link</a>

U praksi, međutim, nije potrebno to uključiti – skraćena inačica <a href=”http://www.website.com”?>Link</a> bit će dovoljna, stoga će poveznica pružiti iste učinke.

Pažnja! Dofollow atribut odnosi se ne samo na vanjske poveznice nego i na unutarnje poveznice koje preusmjeravaju na druge podstranice unutar iste internetske stranice. Zahvaljujući njima, s jedne strane, olakšat ćete korisnicima pristup specifičnim informacijama na stranici, a s druge strane, poboljšat ćete PageRank podstranice (Google roboti također prate unutarnje poveznice).

Što su to nofollow poveznice?

Nofollow poveznice ne samo da ne prenose autoritet vanjskih intenetskih stranica na ciljanu stranicu nego i obavještavaju Googleove botove da ne indeksiraju takve poveznice.

Atribut nofollow najčešće se upotrebljava za označavanje sponzoriranih poveznica, postavljenih, na primjer, u komentarima na blogovima i društvenim mrežama ili u objavama na internetskim forumima. Iako njihova upotreba neće ojačati položaj internetske stranice u Googleovim rezultatima pretraživanja, omogućit će stjecanje većeg broja novih korisnika za stranicu.

Kako se atribut nofollow sprema u kodu internetske stranice?

Przykład

<a href=”http://www.website.com” rel=”nofollow”>Link</a>

Pažnja! Nofollow poveznice katkad se mogu postaviti na pozicioniranoj internetskoj stranici – na primjer, kako bi se izbjeglo dvostruko indeksiranje (u slučaju udvostručenih ili sličnih podstranica) ili da bi se blokirao pristup Googleovih botova podstranicama niske SEO vrijednosti (kao što su uvjeti korištenja, pravila o privatnosti, stranice za prijavu itd.).

Kako provjeriti atribut dodijeljen poveznici?

Da biste saznali ima li dana poveznica dofollow ili nofollow atribut, trebate provjeriti HTML kod stranice.

Da biste to učinili, desnom tipkom miša kliknite unutar odabrane internetske stranice, a zatim odaberite opciju „Pogledaj izvor stranice”.

Želite li naučiti pravila copywritinga? Nudimo jedinstveni tečaj koji će vas pripremiti za rad kao copywriter ili pomoći u promociji vašeg vlastitog poslovanja.

Tečaj copywritinga

Utjecaj dofollow i nofollow poveznica na SEO

Kao što je ranije spomenuto, najvrjedniji za pozicioniranje web stranica su dofollow linkovi, koji:

  • oni (djelomično) prenose moć internetske stranice na pozicioniranu stranicu
  • preusmjeravaju Googleove robote na određenu podstranicu i olakšavaju njezinu indeksaciju
  • grade snažan profil poveznica
  • pomažu u izgradnji autoriteta stranice, pod uvjetom da dolaze s pouzdanih internetskih stranica
  • favoriziraju pozicioniranje specifičnih ključnih riječi koje se upotrebljavaju u sidrenim tekstovima
  • povećavaju vanjski promet privlačeći korisnike s drugih internetskih stranica.

Trebaju li sve vanjske poveznice imati dofollow atribut? Ne nužno. Iako nofollow poveznice ne utječu na rangiranje stranice, omogućuju raznolik profil poveznica, što Google pozitivno doživljava. Osim toga, omogućuju bolje upravljanje indeksiranjem (npr. upotrebom nofollow poveznica na stranicama koje su manje važne za pozicioniranje) i sprječavaju zloupotrebu ili spam.

Koji je odgovarajući omjer nofollow i dofollow poveznica?

Kao što smo ranije spomenuli, i dofollow i nofollow poveznice važne su u kontekstu izgradnje poveznica. Upotreba obje opcije omogućava diversifikaciju profila poveznica i čini ga prirodnim za Googleove robote.

Kako postići ispravne proporcije? Ne postoji definitivan odgovor na ovo – ključ uspjeha prirodna je implementacija linkova s nofollow i dofollow atributima, dok se izbjegava umjetno povećavanje potonjih kako bi se brzo poboljšao položaj internetske stranice u rezultatima pretraživača.

Zapamtite! Ako želite provjeriti linkove koji vode do web stranice, možete koristiti besplatni alat nazvan Google Search Console. Nažalost, ne označava atribut odabranog linka, pa se za provjeru nofollow i dofollow linkova preporučuju plaćena rješenja kao što je Ahrefs.

Sažetak

  • Dofollow poveznice one su koje Googleovi roboti prate i indeksiraju, a također prenose autoritet s internetske stranice na kojoj se nalaze.
  • Nofollow poveznice Google ne indeksira i ne prenose autoritet vanjske internetske stranice na ciljanu stranicu.
  • U kontekstu optimizacije za pretraživače, dofollow poveznice najvrijednije su jer jačaju profil poveznica i grade autoritet internetske stranice.
  • Upotreba nofollow poveznica također je važna jer pomaže u diversifikaciji profila poveznica.
  • Ako želite osigurati da ne kršite Googleove smjernice, povežite se prirodno i izbjegavajte pretjeranu upotrebu dofollow atributa.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

24.03.2025 Content Marketing
21.03.2025 Marketing
19.03.2025 Marketing
14.03.2025 Content Marketing
13.03.2025 Content Marketing
11.03.2025 E-commerce
10.03.2025 Content Marketing
07.03.2025 SEO
03.03.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga