Kanibalizacija ključnih riječi – što je to i koje su posljedice toga?

Sadržaj

Optimizacija pretraživača (SEO) na Googleu složen je proces za koji su potrebne velika preciznost i pažljivost. Često male pojedinosti mogu odrediti koja će se stranica pojaviti u TOP10 i koja će značajno pasti niže. Treba izbjegavati, između ostalog, rizik od kanibalizacije ključnih riječi unutar jedne internetske stranice. Pogledajte o čemu se radi i kako se zaštititi od toga!

Što je to kanibalizacija ključnih riječi?

Fenomen „kanibalizacije ključnih riječi” javlja se kada su najmanje dvije podstranice unutar jedne internetske stranice optimizirane za iste izraze.

Sadržaj na podstranicama ne mora biti identičan, kao što je to slučaj s dvostrukim sadržajem (kopiranjem, dupliciranjem sadržaja na stranici), nego tematski sličan i zasićen istim izrazima. To dovodi do konkurencije između tih podstranica u rezultatima pretraživača za određene ključne riječi.

Kanibalizacija ključnih riječi uzroci

Kao što smo već spomenuli, glavni razlog za pojavu kanibalizacije posjedovanje je internetskih stranica/sadržaja sličnih tema. Dodatno, može se navesti i nekoliko drugih uzroka ovog fenomena.

  • nedostatak metaoznaka ili njihovih neispravnih postavki
  • vrlo slične kategorije proizvoda
  • mnogo podstranica sličnog sadržaja
  • upotreba istih sidrenih tekstova
  • nedostatak kanoničkih adresa.

Kako kanibalizacija izraza utječe na pozicioniranje?

Kanibalizacija ključnih riječi može utjecati na SEO na različite načine.

Fluktuacija položaja URL adresa

Kanibalizacija ključnih riječi može pridonijeti značajnim fluktuacijama u položajima određenih URL adresa u rezultatima pretraživanja, što sprječava postizanje stabilnosti i održavanje položaja u TOP10, TOP5 ili TOP3 za odabrane ključne riječi. To ometa mogućnost točne procjene drugih SEO aktivnosti unutar internetske stranice i njihov utjecaj na položaj podstranica.

Smanjenje prometa

Fenomen kanibalizacije dovodi do značajnog smanjenja prometa u internetskoj trgovini ili na internetskoj stranici. Prisutnost dvije različite podstranice s istim ključnim riječima u rezultatima pretrage rezultirat će posjetiteljima koji pristupaju ili jednoj ili drugoj adresi. To znači da umjesto akumuliranja prometa na podstranici koja vam je važnija, bit će podijeljena na dvije ili više. To, zauzvrat, može značajno utjecati na broj upita, kupnji ili drugih željenih radnji.

Viši položaj manje važnih podstranica

Postojanje kanibalizacije ključnih riječi unutar jedne domene također može rezultirati višim položajem manje značajne podstranice. Na primjer, umjesto prikazivanja podstranice s proizvodom ili uslugom za određeni izraz, prikazat će se članak za blog o usluzi ili informativna podstranica, što se neće pretvoriti u prodaju.

Želite li naučiti pravila copywritinga? Nudimo jedinstveni tečaj koji će vas pripremiti za rad kao stručnjaka za copywriting ili pomoći vam u promociji vlastitog poslovanja.

Tečaj copywritinga

Kanibalizacija ključnih riječi – analiza pojma

Za dijagnosticiranje utjecaja kanibalizacije ključnih riječi na vašu internetsku stranicu potrebno je stalno praćenje ključnih riječi i analiza prometa na stranici. Ako primijetite značajne fluktuacije u rangiranju određenih podstranica, možete sumnjati da se ovaj problem javlja unutar vaše domene.

Kako biste saznali događa li se ova pojava na vašoj internetskoj stranici i ako da, gdje i na kojim izrazima, vrijedi se koristiti profesionalnim alatima, među kojima su:

Svi ovi alati omogućavaju praćenje položaja podstranica za određene ključne riječi, omogućavaju analizu prometa i fluktuacija u položajima rezultata pretraživanja. Neki od njih također imaju opciju provjere izvješća o kanibalizaciji (dostupno, primjerice, u Senutu).

Kako se nositi s kanibalizacijom?

Kanibalizacija ključnih riječi može predstavljati značajan problem u postizanju visokih položaja u rezultatima pretraživanja. Što treba učiniti kada dođe do kanibalizacije ključnih riječi? Evo nekoliko prijedloga.

  1. Kombiniranje nekoliko publikacija u jednu – ako se kanibalizacija tiče podstranica ili članaka koji su tematski slični, dovoljno je spojiti nekoliko publikacija u jednu i preusmjeriti preostale na odgovarajuću stranicu (pomoću 301 preusmjeravanja).
  2. Upotreba opcije „rel canonical” – ako iz nekog razloga ne želite ukloniti publikacije, možete koristiti oznake „rel canonical” kako biste naznačili da se važniji sadržaj (koji treba indeksirati) nalazi na drugoj adresi.
  3. Modifikacija sadržaja i ključnih riječi – u slučaju objavljivanja članaka sličnih tema, vrijedi razlikovati ključne riječi koje se upotrebljavaju u njima. Na primjer, ako imate 2 objave na blogu o vrtnim stazama, neka se jedna od njih usredotoči na ono što se može učiniti s takvom stazom, dok druga može predstaviti samo ideje za jeftine staze.
  4. Interno povezivanje – pobrinite se da sva sidra sa sličnim izrazima ključnih riječi vode na jednu adresu.

Bolje je spriječiti pogreške nego ih kasnije popravljati

Kao i sa svakim problemom, kada je riječ o kanibalizaciji ključnih riječi, bolje je uložiti napor da se taj problem spriječi u potpunosti, nego pokušavati ga se riješiti i minimizirati njegove negativne učinke.

Za SEO aktivnosti potrebno je vrijeme, a za izgradnju položaja na internetskim stranicama potrebno je strpljenje. Vrlo je jednostavno izgubiti dobre položaje, stoga ne vrijedi riskirati da teški rad bude uzaludan. Od samog početka, treba posvetiti pažnju pravilnom planiranju i ciljanju izraza.

Stvaranje učinkovite i temeljito osmišljene SEO strategije, koja se temelji na sveobuhvatnoj analizi, ključno je za izbjegavanje problema s negativnom ocjenom Googleovih algoritama domene internetske stranice.

Pravilno usklađivanje izraza i URL-ova, kao i optimiziranje sadržaja i koda vaše internetske stranice, omogućit će vam da spriječite bilo kakve probleme koji nisu samo u vezi s kanibalizacijom već i drugim neželjenim Googleovim pojavama.

Upotrebom profesionalnih SEO alata (kao što su oni već spomenuti) možete ostati na vrhu i reagirati prije nego što se situacija pogorša i mora se pronaći rješenje.

Sažetak

  • Kanibalizacija ključnih riječi fenomen je koji se događa kao rezultat pozicioniranja različitih podstranica unutar iste internetske stranice za iste ključne riječi.
  • Kao rezultat kanibalizacije ključnih riječi položaji internetske stranice u rezultatima pretraživanja Googlea ne održavaju stabilan položaj.
  • Profesionalno pripremljen plan pozicioniranja internetske stranice omogućit će vam izbjegavanje problema kanibalizacije ključnih riječi.
  • Specijalizirani SEO alati poput Senuta, SEMSTORM-a ili Ahrefsa omogućuju otkrivanje fenomena kanibalizacije ključnih riječi.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga