On-page optimizacija. Kako pratiti pravila SEO-a?
Članci za blog moraju biti korisni i jasni kako bi zadovoljili pravila SEO-a. Najpotrebniji je kvalitetan sadržaj – poduzeće se može uključiti u beskonačnu borbu za visoke pozicije rangiranja na pretraživačima. No možete podržati svoje poduzeće na nekoliko načina dok se borite. U tu je svrhu optimizacija izvan sadržaja nužna. U sljedećem članku raspravljamo što trebamo učiniti kako bi naš članak postigao bolji SEO i više pozicije u vezi s rangiranjem.
Članci i SEO sadržaj – značajke
Pretraživači prikazuju sveobuhvatni sadržaj koji najjasnije odgovara na pitanja korisnika. Kako bi to postigli, algoritmi upotrebljavaju ključne riječi, vjerodostojnost domene i… tisuće drugih čimbenika!
Kreiranje SEO sadržaja može se sažeti u jednoj rečenici: pretraživači cijene kvalitetu, a ne trikove ili prijevare. Sadržaj mora biti najviše kvalitete kako bi se prikazao korisnicima, koji žude za znanjem.
Tekstovi bi se trebali usmjeriti prema korisniku, a ne prema pretraživaču.
Moramo napomenuti da on-page SEO nema smisla kada je god članak netočan. Stoga tekst mora biti usmjeren prema korisniku, a ne prema pretraživačima. Dug sadržaj i sveobuhvatne informacije nužne su da bi se tekstovi optimalno indeksirali algoritmima.
S druge strane postoje i drugi čimbenici – zanimljiv oblik također je važan. U tom pogledu mjera je prosječno vrijeme koje korisnici provode na internetskoj stranici (visok rezultat dokazuje privlačnost i jasnoću prikazanog teksta). SEO optimizacija samo je šlag na vrhu specijaliziranog sadržaja.
On-page SEO – na čemu se temelji?
On-page SEO uključuje provođenje aktivnosti koje nisu pisanje, a poboljšat će vidljivost vašeg teksta na internetu.
U sljedećem pregledu fokusirat ćemo se samo na on-page pozicioniranje (unutar same internetske stranice), koje možete napraviti sami koristeći se sustavom za upravljanje sadržajem (CMS).
Nebitno je vodite li blog putem WordPressa ili internetsku trgovinu na SkyShopu ili PrestaShopu – možete u potpunosti optimizirati svoje tekstove za SEO na bilo kojem CMS-u.
Pretpostavimo da smo napisali odličan članak – što sada? Promjene koje ćemo napraviti utjecat će ne samo na Googleove algoritme već i na korisničku udobnost. To također utječe na pozicioniranje.
Oznaka „Pročitaj više”
Ovo je ključna aktivnost koja donosi red na glavnu stranicu bloga.
Sadrži li vaša uvodna rečenica ključne izraze? Ako da, onda je ova oznaka sjajan način za promicanje početne stranice vašeg bloga tako da se jasno predstavi sadržaj. „Pročitaj više” proizvoljan je zahtjev koji kombinira funkcionalnost i privlačan izgled internetske stranice.
Izabrana slika
To je jedan od čimbenika koji nije obavezan za SEO, ali može biti koristan.
Dodavanje slika u članak povećava privlačnost sadržaja jer postaje vidljiviji i bolje se predstavlja. Također poboljšava vizualni izgled bloga i povećava učestalost posjeta internetskoj stranici. Dodatna konfiguracija alternativnog teksta omogućuje vidljivost grafike na pretraživačima.
Dodavanje fotografija
Bilo bi sjajno kada bi vaš sadržaj imao barem jednu fotografiju (na sredini članka). Usto se možemo natjecati za vidljivost na opciji Google Graphics formuliranjem alternativnog teksta za sliku. Osim toga tematska fotografija koja se odnosi na sadržaj izvanredno je vizualno obogaćenje koje čitatelj neće zanemariti.
Meta-opisi
Meta-opisi i meta-naslovi prikazuju se u rezultatima pretraživanja. Oba su prilično važna elementa, uglavnom zato što potiču primatelje da posjete vašu internetsku stranicu i čine pozicioniranje učinkovitijim. Ako se ne konfiguriraju, pretraživač će automatski popuniti prazna mjesta sadržajem iz članka.
Stoga vrijedi iskoristiti mogućnost uređivanja meta-opisa i organiziranja tako da potiču korisnike da posjete vašu internetsku stranicu – ipak se oni bore s vašom konkurencijom kako bi privukli pažnju primatelja.
Oznake
Oznake igraju važnu ulogu u SEO pozicioniranju, ali samo ako su korisne. Pravilno postavljanje oznaka korisnicima olakšava navigaciju internetskom stranicom – sada će lako pronaći sadržaj koji ih zanima.
Zato vrijedi razmisliti o tome koje su oznake prikladne. Nekoliko dobrih oznaka donijet će mnogo više koristi od stotinu „brzih ideja”.
Kategorije
Kao i u slučaju oznaka pravilno razvrstane kategorije olakšavaju pristup zanimljivim sadržajima koje čitatelj traži. Dokazano je načelo koje navodi da se sadržaju treba pristupiti strateški, a ne nasumično.
Poveznice
Relevantne poveznice sljedeći su element koji olakšava navigaciju internetskom stranicom. Pravilno izvedeno unutarnje povezivanje vrlo je praktičan sastojak za korisnika – omogućava lakšu navigaciju kroz sadržaje koji zanimaju čitatelja. Ovaj trik također utječe na pozicioniranje i povećava vidljivost internetske stranice.
Wikipedia je primjer internetske stranice koja je značajno olakšala pronalaženje sadržaja koji nas zanimaju zahvaljujući unutarnjem povezivanju.
Naslovi
Često ih zanemarujemo, ali to je iznimno važna tema. Naslovi informiraju primatelje (i pretraživače) o hijerarhiji sadržaja i njegovoj strukturi.
Možemo odabrati naslove u rasponu Naslov 1 – Naslov 6 (H1 – H6). H1 je glavni naslov, H2 odgovara ključnim pitanjima, H3 objašnjava pitanja, H4 se odnosi na njihova proširenja itd. Ukratko, podnaslovi se odnose na naslove. Odgovarajuća hijerarhija naslova olakšava čitljivost i ukazuje pretraživačima na ključne riječi koje su nam najvažnije.
Primjena odlomaka
Blokovi teksta umaraju čitatelje. Zato bi trebali izbjegavati dugačke odlomke. Razdvajanje sadržaja jednostavan je način za povećanje jasnoće vašega članka. Ovisno o tekstu preporučuje se pisanje odlomaka koji imaju 2 – 4 rečenice. Zapamtite da trebate održavati logičnu povezanost rečenica i zadržati odvojene tokove misli. Zahvaljujući tome korisniku će biti lakše čitati vaš članak i struktura sadržaja bit će privlačnija.
Poravnati tekst
Detalj koji poboljšava vizualni izgled članka poravnavanjem svih redova na istu duljinu. Kada vidite da vam tekst postaje neuredan i ima previše razmaka, odmah ćete znati da ima neispravno formatirane odlomke. Kako biste bolje razdvojili pojedinačne odlomke, pritisnite Enter (bez tipke Shift).
Podebljane važne rečenice koje sadrže ključne izraze
Podebljani tekst korisnicima (i pretraživačima) govori koje su riječi najvažnije. To je sjajan način promicanja ključnih izraza i povećanja čitljivosti sadržaja privlačenjem pažnje na određene, posebno važne dijelove sadržaja.
On-page SEO - ČPP
Apsolutno – to zahtijeva malu količinu vremena, ali značajno utječe na dobivene rezultate.
Pravilno izvedena optimizacija povećava čitljivost sadržaja. Ima pozitivan utjecaj na prijam članka i postizanje viših pozicija u rangiranju pretraživača.
Raspravili smo o korisnim i dokazanim praksama u našem članku, ali kao što vjerojatno znate, postoje i loše. Iako bi preciznije bilo nazvati ih „zastarjelima”. Uobičajeni su primjeri: podebljavanje samo ključnih riječi (što umanjuje prepoznatljivu funkciju podebljavanja) i poravnavanje teksta (riječi „eksplodiraju” – stvaraju se nepravilni prostori između njih kada korisnici pregledavaju tekst na uređajima različitih rezolucija).
Sažetak
- On-page optimizacija može se definirati kao male promjene unutar teksta. One utječu na vizualni i funkcionalni aspekt sadržaja.
- Informacije koje se nalaze u članku odlučujući su čimbenik, međutim, uvijek je preporučljivo provesti dodatnu optimizaciju kako bi se poboljšali rezultati.
- Preporučuje se provesti optimizaciju izravno na CMS sustavu. Zahvaljujući tome tekst se najbolje usavrši. Uzmite u obzir da se svaka radnja ne može izvršiti u tekstualnoj datoteci.
Odgovori