Performativni marketing – što je to i koje se prednosti pružaju time?

Svi koji provode široko definirane marketinške aktivnosti putem interneta prvenstveno se oslanjaju na to da će donijeti željeni učinak, što se zauzvrat prevodi u opipljivu dobit. Također je poželjno da se može procijeniti kako su odabrane strategije i marketinške akcije brenda utjecale na potencijalne primatelje. Ova dva značajna cilja mogu se postići performantivnim marketingom. Saznajte što to podrazumijeva!
Što je to performantivni marketing?
Performativni marketing, također poznat kao marketing učinkovitosti, model je internetskog oglašavanja u kojem oglašivač plaća samo za stvarne rezultate.
Marketing učinkovitosti temelji se na pravilno odabranim radnjama kojima je cilj poticanje potencijalnih kupaca na poduzimanje specifičnih koraka, poput posjećivanja internetskih stranica, pritiska na baner ili ispunjavanja ankete.
Može se provoditi na nekoliko kanala istovremeno, što omogućuje daljnje povećanje njegove učinkovitosti. U najčešće upotrebljavane ubrajaju se:
- Google Ads – prikazivanje sponzoriranih oglasa u Googleovim rezultatima pretraživanja , povećavajući šanse da korisnik pritisne na oglas
- društvene mreže – oglasi na platformama poput Facebooka, Instagrama, TikToka, LinkedIna, usmjereni na dosezanje specifične ciljne skupine
- pridruženi programi – suradnja s blogerima/vlogerima koji oglašavaju poduzeće na svojim kanalima
- marketing e-poštom – e-poruke koje sadrže biltene ili poveznice na internetsku stranicu poduzeća
- e-trgovinske platforme – oglašavanje proizvoda na prodajnim platformama poput Allegra ili eBaya, omogućujući kontakt s ljudima koji već obavljaju kupnje.
Čime se obilježava performativni marketing?
Ono što razlikuje aktivnosti u području učinkovitog marketinga prava je mogućnost analize njihovih učinaka. To, zauzvrat, omogućava redovito poboljšanje provedenih radnji i strategija, a posljedično – povećanje njihove učinkovitosti.
Nadalje, performativni marketing također se odlikuje određenom metodom obračuna. Oglašivač plaća za određeni rezultat, a ne samo za prikazivanje oglasa. Željeni cilj može izravno utjecati na profit ili biti samo korak prema njihovu postizanju. To može biti kupnja u internetskoj trgovini, lajk na profilu poduzeća na društvenim mrežama, prijava na e-letak ili ispunjavanje ankete za potrošače. Odabrani cilj također određuje specifičnu metodu obračuna.
Pročitajte također
Performativni marketing – za koga?
Performantivni marketing prvenstveno je namijenjen poduzećima u sljedećim industrijama:
- financijska
- e-trgovina
- pružanje usluga
- osiguranje.
Poduzeća koja se usredotočuju na postizanje specifičnih rezultata trebala bi razmotriti upotrebu marketinga koji se temelji na učinku. To može biti posebno korisno za poslovanja s manjim budžetima, za koje je učinkovitost promotivnih strategija ključna. S druge strane marketing koji se temelji na učinku omogućuje dosezanje kupaca na velikoj razini, pa može biti prikladan i za veća poduzeća koja provode opsežne marketinške aktivnosti. No to možda nije dobra opcija ako poduzeće teži izgradnji dugoročne strategije za stvaranje odgovarajućega imidža brenda.
Vrste i metode obračuna u performativnom marketingu
Mogućnost obračuna za stvarne učinke radnji jedna je od najvažnijih prednosti performativnog marketinga. U ovom slučaju oglašivač ne plaća samo za prikazivanje oglasa, već za odabrane, specificirane radje koje poduzimaju njegovi primatelji. Uzimajući u obzir učinak za koji se naplaćuje naknada, mogu se razlikovati sljedeći modeli obračuna:
- Trošak po kliku (engl. Cost Per Click, CPC) – naknada za klik na poveznicu
- Trošak po akciji (engl. Cost Per Action, CPA) – naknada za izvršavanje određene akcije, poput ispunjavanja ankete ili slanja zahtjeva za ponudu
- Trošak po (engl. Cost Per Lead, CPL) – trošak za ostavljanje kontaktnih informacija koje obavlja primatelj
- Trošak po prodaji (engl. Cost Per Sale, CPS) – naknada za ostvarenu prodaju
- Trošak po narudžbi (engl. Cost Per Order, CPO) – trošak za postavljanje narudžbe u internetskoj trgovini
- Trošak po pozivu (engl. Cost Per Call, CPC) – naknada za obavljanje telefonskog poziva
- Trošak po tisuću prikaza (engl. Cost Per Mille, CPM) – trošak za prikazivanje oglasa korisnicima tisuću puta (bez poduzimanja bilo kakve akcije, poput klika).
Performativni marketing također uključuje kombinirane, hibridne modele naknade, uzimajući u obzir ne jedan, već dva ili tri od gore navedenih metoda obračuna.
Performativni marketing – zašto se isplati?
Marketing učinkovitosti jedan je od najčešće odabranih tipova marketinga.
Njegova popularnost rezultat je niza važnih prednosti koje učinkovito uvjeravaju poduzetnike, vlasnike brendova i marketinške stručnjake.
Specifični podaci
Među najvažnijim prednostima performativog marketinga mogućnost je mjerenja učinkovitosti poduzetih radnji na stvaran način. Detaljna analiza omogućava ne samo provjeru učinkovitosti određene strategije, već i redovito poboljšavanje iste na temelju dobivenih informacija.
Uštede
Značajna prednost performativnog marketinga perspektiva je uštede na marketinškim aktivnostima, kao i usmjeravanje budžeta prema odabranom, najvažnijem cilju. To omogućava učinkovito izbjegavanje iscrpljivanja budžeta i postizanje stvarnog povrata na ulaganje.
Kontrola marketinške strategije
Performativni marketing također nudi priliku za potpunu kontrolu i fleksibilnost u poduzetim radnjama. Oglašivači imaju stalni pristup važnim podacima o učinkovitosti svojih strategija, koje mogu prilagoditi u bilo kojem trenutku na najkorisniji način za sebe.
Performativni marketing nije samo poželjan već donosi brze rezultate. Konkretnom aktivnosti ovog tipa marketinga, njegovim načinom obračuna i iznimnim mogućnostima povezanima s time određuju se specifično planiranje i provedba potrebnih poboljšanja. A to prirodno vodi poboljšanju funkcioniranja brenda.
Sažetak
- Performativni marketing (marketing učinkovitosti) temelji se na postizanju specifičnih marketinških ciljeva.
- Ova vrsta marketinga karakterizirana je stvarnom mjerljivošću rezultata i posebnim načinom obračuna.
- Najpopularnije metode obračuna uključuju CPC i CPA, što su troškovi po kliku na poveznicu ili troškovi po specifičnim poduzetim radnjama.
Odgovori