Sezonalnost u SEO-u – kada na internetskoj stranici ima najviše prometa?
Jeste li zabrinuti zbog smanjenja prometa na svojoj internetskoj stranici? To ne znači nužno da radite nešto pogrešno. Smanjenja može uzrokovati sezonalsnot SEO-a, što je prirodni ciklus korisničke aktivnosti. Otkrijte kada je promet na vašoj internetskoj stranici najveći i kada počinje opadati.
Što su to sezone u SEO-u?
U SEO-u sezonama nazivamo promjenjivu aktivnost korisnika u pretraživaču tijekom godine.
Sezonalnost se odnosi na sve industrije i općenito nastaje tijekom ljetne sezone (poznate kao „sezona odmora”) ili zbog Božića, kada je internetski promet znatno niži.
SEO sezone mogu se dogoditi i unutar određenih industrija – na primjer, trgovina pirotehničkim sredstvima doživjet će najveći organski promet oko Nove godine.
Interes za izraz „vatromet” tijekom godine.
Bez obzira na specifičnosti pojedinih industrija, usredotočit ćemo se na opće trendove SEO-a koji utječu na značajnu većinu internetskih stranica.
Kako izgleda sezonalnost u SEO-u?
Tipično razdoblje padova i rasta ilustrirano je plavom linijom na donjem grafikonu.
Kao što možemo vidjeti na gornjem grafikonu, SEO aktivnost sastoji se od četiri faze:
- Razdoblje prirodnog opadanja SEO-a počinje se pojavljivati oko lipnja, što je na početku sezone odmora.
- Smanjenje prometa nastavlja se sve do kraja kolovoza i usporava kada se ljudi vrate s ljetnog odmora.
- U rujnu dolazi do povećanja prometa sve do božićne sezone. Smanjena aktivnost korisnika interneta traje sve do Nove godine.
- U siječnju dolazi do dinamičnog rasta prometa, koji se stabilizira sve do sezone odmora. Ciklus započinje ponovno.
Promjene u rezultatima SEO-a nisu isključivo uzrokovane radnjama na internetskoj stranici. Povećanja i smanjenja također se događaju zbog prirodnih razdoblja u kojima ljudi odmaraju ili rade.
Promet se na internetskoj stranici smanjuje – što učiniti?
Kretanje s internetskih pretraživača podsjeća na burzovni grafikon, gdje imamo bikovska i medvjedska tržišta. Periodični su padovi prirodna pojava i ne bi trebali sami po sebi izazivati zabrinutost.
Naravno, vrijedi redovito analizirati internetsku stranicu i odrediti uzroke smanjenja ili povećanja pozicioniranja. Međutim, analiza također treba uzeti u obzir sezonalnost, koja može utjecati čak i nekoliko desetaka posto.
Uzimajući u obzir navedene cikluse teško je nadmašiti SEO zapise u srpnju ili kolovozu, kada je razdoblje odmora od posla. Slično tome vrijedi pripremiti poduzeće za zimsko razdoblje kada je promet na internetskoj stranici najveći.
Vrijedi pogledati vlastite grafikone iz Google Analyticsa ili Search Consolea kako biste odredili sezonalnost u svojem slučaju. Razumijevanje ovih mehanizama ne samo da će vam omogućiti da ostanete smireni kada se SEO privremeno smanji nego će vam i pomoći predvidjeti nadolazeće valove rasta i povećanu aktivnost kupaca.
Seasonality in SEO - Q&A
Tipično najveći promet na internetskoj stranici događa se tijekom sezone od siječnja do travnja. Tada najviše ljudi radi i koristi se internetom.
Međutim ovo je općeniti trend koji se može poremetiti u određenim industrijama. Na primjer, za poduzećaza iznajmljivanje brodova, zimsku sezonu obilježit će najmanji SEO promet.
Općenito govoreći najmanja posjećenost internetskih stranica događa se tijekom ljetne sezone i također tijekom božićnih praznika. Tijekom tih razdoblja bilježimo najveći pad u SEO-u.
Ipak vrijedi ponovno napomenuti da pojedine industrije, kao što su internetske stranice za putovanja, tada mogu doživjeti najveću posjećenost svojim stranicama.
Prvo, možda vaša industrija uopće ne mora doživljavati sezonalnost u SEO-u. To je čest slučaj u industrijama gdje potražnja ostaje stalna tijekom cijele godine (npr. frizer, pogrebnička usluga).
Drugo, možda još ne generirate dovoljno prometa da primijetite takve obrasce. Nova internetska stranica koja se još razvija može svaki mjesec obarati nove rekorde. No s vremenom će se broj korisnika povećavati, a prirodni obrasci aktivnosti postat će vidljiviji.
Sažetak
- Sezonalnost u SEO-u odnosi se na razdoblja rasta i pada organskog prometa. To je rezultat varijacija aktivnosti internetskih korisnika tijekom godine.
- Tipično SEO ciklusi dijele se na četiri faze: pad tijekom ljetnih odmora, oporavak u rujnu, pad tijekom blagdanske sezone i oporavak u siječnju.
- Promjene u organskom prometu rezultat su ne samo aktivnih napora nego i sezona SEO-a, koje se mogu razlikovati za različite industrije.
Želite li naučiti pravila copywritinga? Nudimo jedinstveni tečaj koji će vas pripremiti za posao copywritera ili pomoći u promociji vlastitog poslovanja.
Odgovori