Pisanje tekstova – vodič za početnike

Sadržaj

Pisanje tekstova prisutno je već 5000 godina, ali posebno je dobilo slavu zahvaljujući trajanju internetskog doba. Omogućuje vam pronalazak udaljenog posla i zarađivanje bez napuštanja doma. No ključno je posjedovati znanje koje će vam omogućiti da se istaknete iz konkurencije. Zato vas pozivamo da pročitate sljedeći vodič o tome kako stvarati profesionalni marketinški sadržaj.

Pisanje tekstova – gdje započeti?

Copywriting se odnosi na stvaranje prilagođenog sadržaja koji zadovoljava poslovne ciljeve našeg klijenta.

Ovaj proces ima pet koraka:

  1. ideja za članke
  2. kratak pregled i odabir ključnih izraza
  3. planiranje strukture
  4. pisanje tekstova / stvaranje sadržaja
  5. SEO.

Kao što vidite, pisanje je predzadnji zadatak koji je vrlo često dužnost profesionalnog pisca. To je zbog činjenice da prethodna analiza podataka omogućava maksimiziranje učinka pisanja tekstova. Trenutn, kreativnost i sposobnost pisanja više nisu dovoljni, jer je potrebno izaći iz okvira i upoznati ciljnu skupinu i konkurenciju. Također obavite optimizaciju za pretraživače.

Zato vam preporučujemo da stvorite privlačan naslov, odaberete ključne riječi i planirate strukturu koja će odrediti raspored teksta prije nego što počnemo pisati. Cijeli proces za čas postaje brži i učinkovitiji.

Kako izgleda proces pisanja teksta?

U slučaju alata ne trebamo ništa više od Worda ili Googleovih tablica. Postoji mnogo programa za pisanje, ali preporučujemo one spomenute gore  zbog velike funkcionalnosti koja će biti korisna prilikom oblikovanja tekstova (dodavanje naslova, unutarnje povezivanje itd.).

Sve ostalo ovisi o informacijama i činjenicama koje smo prikupili i koje trebamo prevesti u pisanje. Zato:

Korak prvi – istraživanje

Suvremeni internet pruža ogromne mogućnosti pretraživanja podataka. Copywriter ne mora biti stručnjak u svakoj grani, ali dovoljno je posjetiti tematske internetske stranice gdje pisac može pronaći potrebne informacije. Naravno, postoje industrije koje se dinamično razvijaju i istraživanje (dobivanje vijesti prije pisanja) ostaje teško, ali iskreno – u ogromnoj većini slučajeva internet je zasićen ažuriranim, općenito dostupnim znanjem.

Kako bi tekstovi bili profesionalni, njihov je suštinski karakter neophodan. Pružite informacije koje vaši čitatelji žele.

Zato biste se trebali pripremiti prije implementacije sadržaja posjetom industrijskim portalima ili čitanjem knjiga. Možete vidjeti je li se autor pripremio.

Treba istaknuti da je za neke industrije (poput medicine ili pravnih zanimanja) potrebno navođenje izvora na temelju kojih su informacije dobivene. Opsežna bibliografija značajno povećava kvalitetu sadržaja.

Korak drugi – izvršenje

Pretpostavimo da je pisac stekao potrebno znanje i pripremio ključne izraze i strukturu teksta. Ništa drugo osim jezičnih vještina ne utječe na kvalitetu sadržaja. No postoji nekoliko pravila koja treba imati na umu, a to su:

  • Učinite svoj sadržaj razumljivim za primatelja – upotreba teških riječi ne povećava vjerodostojnost – nimalo. Da bi bio zanimljiv, tekst treba sadržavati praktične primjere i kratka objašnjenja. Specijalizirani termini upotrebljavaju se kada je objašnjenje blizu ili kada slijedi specifično pitanje. Opća je namjera pisca doseći veću skupinu čitatelja – imajte na umu da nema svatko takvo stručno znanje.
  • Izbjegavajte dugačke i dosadne tekstovne blokove – odlomci, popisi, podebljani tekst i naglasci uobičajene su mjere koje olakšavaju čitljivost, sprječavajući monotoni niz u strukturi teksta. Pisanje je tekstova poput gradnje – možete stvoriti ili tešku romaničku katedralu koja ne vidi svjetlost dana na kraju, ili prostranu kuću. Naravno, čitatelji preferiraju rješenje koje je druga metafora (to je iz više razloga – lakše se pamti, pristupačno je i pronalazi najvažnije dijelove, naklonjena je čitatelju itd.).
  • Provjerite i pregledajte tekst nakon pisanja – jezične su, stilističke ili čak logičke pogreške česte. U slučaju pisanja teksta brojne su se misli mogle javiti. Te se misli vjerojatno međusobno sukobljavaju – nastaju neslaganja. Osim toga neke se pogreške jednostavno neće primijetiti, stoga ispravite svoj sadržaj i pročitajte ga još jednom kako biste poboljšali kvalitetu.

Pisanje tekstova – prednosti

Postoje klijenti koji se pojavljuju tako iznenada zahvaljujući radnjama koje smo poduzeli – stručni tekstovi svakako donose brijne prednosti. Uz takvu osnovu na umu stvoren je poseban pojam, a to je marketing sadržaja koji uključuje sve aktivnosti koje povećavaju poslovne rezultate upotrebljavajući suštinski sadržaj.

Pozicioniranje (SEO)

Dobro napisani tekstovi dobivaju vidljivost na pretraživaču. Sve to zbog činjenice da Google prikazuje korisne informacije korisnicima. Ako je sadržaj zanimljiv i suštinski, rangirat će se visoko i generirati besplatni promet na vašu internetsku stranicu.

SEO tekstovi primarno su sredstvo koje povećava broj potencijalnih kupaca koji će biti zainteresirani za vašu ponudu.

Imidž

Viši položaj u pretraživaču povećava prepoznatljivost brenda. Dodatno sadržaj koji pruža relevantne informacije predstavlja kompetencije poduzeća. Objašnjavanje industrijskih problema gradi povjerenje i prepoznatljivost u očima primatelja te utječe na interes za ponudu.

Konverzija

Pisanje tekstova ima poslovni potencijal ne samo zato što povećava promet na internetskim stranicama nego i zato što se bolje koristi njima. Marketinški sadržaj potiče primatelje na kupnju i istovremeno predstavlja jače strane poduzeća. Kao posljedica toga učinkovitost se ponude povećava. Učinci postaju jedan, a rezultati se pretrage klijenata na kraju poboljšavaju.

Sada kada znamo kakvo izgleda profesionalno pisanje, krajnje je vrijeme da se posvetimo poslu! Nakon teorije praksa stvara nove vještine i iskustvo. Ispunjavanje narudžbi najučinkovitiji je način za poboljšanje pisanja.

Sažetak

  • Pisanje tekstova višestupanjski je proces, a implementacija sadržaja posljednji je korak u stvaranju profesionalnih članaka. Odabir ključnih riječi, priprema strukture i SEO jednako su važni.
  • Sadržaj se mora stvoriti s naglaskom na primatelje, kako u smislu informacija tako i strukture. Također je dobra ideja da se provjeri tekst i lektorira nakon pisanja kako bi se ispravile pogreške.
  • Profesionalni tekstovi poboljšavaju pozicioniranje, konverziju i izgradnju stručnog imidža brenda. To je razlog zašto marketing sadržaja postaje sve važniji kao učinkovit marketinški alat.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

14.10.2024 Positioning
13.10.2024 Copywriting
12.10.2024 Positioning
11.10.2024 Positioning
10.10.2024 Positioning
09.10.2024 Content Marketing
08.10.2024 Content Marketing
07.10.2024 Positioning
06.10.2024 Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga