Tehnike copywritinga koje trebate znati

Sadržaj

Nema ništa dalje od istine nego mišljenje da je copywriting samo pisanje tekstova. Deseci čimbenika utječu na rezultate, a sam sadržaj može se stvoriti na nekoliko načina. Ipak postoje neki fiksni elementi koji mogu značajno povećati konverziju – saznajte više o učinkovitim tehnikama copywritinga.

Tehnike copywritinga – što biste trebali znati?

Nemoguće je postići zadovoljavajuće rezultate bez individualnog pristupa sadržaju koji stvarate.

Njihova obilježja trebaju ovisiti o ciljnoj skupini i brendu poduzeća. Marketinški resursi konkurencije također su vrlo važni – kad god se natječete s velikim portalima, vrijedi upotrebljavati više specifičnih ključnih izraza koji će vam omogućiti izbjegavanje borbe na otvorenom terenu.

U tu svrhu vrijedi istražiti i odabrati ključne riječi koje pružaju najbolje rezultate uz očekivane mogućnosti. To možete jednostavno odrediti pomoću specijaliziranih alata za copywriting ili, ako odaberete vremenski puno zahtjevnije rješenje, provjeriti koje izraze konkurencija još nije implementirala. Za to služite se pretraživačem. Samo ako imate preciznu strategiju, možete početi primjenjivati tehnike copywritinga. Prvo planirajte, zatim poduzmite određenu radnju.

Osnovne tehnike copywritinga

Većina prodajnog sadržaja, podstranica ponude i opisa proizvoda sastoji se od tri osnovne komponente: specifikacije, jezika prednosti i CTA-a. Razmotrit ćemo sve njih dolje uz napomenu koji način vrijedi odabirati.

Specifikacija

Definiramo to kao fragment koji sadrži suštinske informacije o proizvodu. Trenutne potrebe potrošača mogu se sažeti u jednu riječ: kratkoća. Specifikacija bi se trebala smjestiti na početku teksta u obliku natuknica ili istaknutog odlomka kako bi se učinkovito privukla pažnja publike.

Imajte na umu da ako potencijalni kupac ne dobije odgovor u prvih nekoliko sekundi, vjerojatno će napustiti vašu internetsku stranicu. Prvo se trebate se usredotočiti na objektivnost i kratkoću – vrijeme za uvjeravanje razmotrit ćemo u sljedećoj fazi.

Jezik prednosti

Još jedan neophodan element prikladno je predstavljanje informacija koje prikazuje specifične prednosti kupnje. Detalji su također važni ovdje, ali se više ne odnose na obilježja proizvoda ili usluge, nego na probleme kupca koji se mogu riješiti prilikom zaključivanja transakcije. Takav stil pisanja naziva se jezik prednosti – nije čudno da je to trenutno najpopularnija tehnika copywritinga. Ističe se visokom učinkovitosti zbog činjenice da za kupnju ne upotrebljavate samo razum nego vas vodi i mašta.

Na primjer, ako prodajete motorno ulje, nemojte se ograničavati samo na navođenje proizvođača, viskoznosti itd., nego naznačite da takvo ulje poboljšava rad motora i time sprječava česte kvarove i stalne posjete mehaničaru.

Formatiranje u obliku isticanja ključnih prednosti može biti korisno.

Također biste trebali imati na umu činjenicu da unatoč marketinškoj poruci, tekstovi moraju biti bogati hipotetskim spojevima kako bi se povećala pouzdanost opravdavanjem vašeg stava. Jezik prednosti postaje važniji, dok nepouzdani hijeratski slogani gube svoju vrijednost. Suviše njih može čak naštetiti imidžu poduzeća.

Obogaćivanje sadržaja korištenjem jezika prednosti ne samo da će povećati privlačnost vašeg teksta već i njegov volumen, što utječe na učinkovitije pozicioniranje.

Poziv na akciju

Završna je faza stvaranja profesionalnog sadržaja poziv na akciju (CTA), koji će na kraju potaknuti primatelja da dovrši transakciju. Bez obzira na to govorimo li o kupnji proizvoda ili pretplati na e-letak, definitivno vrijedi naznačiti što želimo i očekujemo od primatelja. Iako se izrazi poput „Ne čekajte, kupite odmah” ili „Posjetite našu internetsku stranicu i saznajte više” danas mogu činiti zastarjelim, još su unosan dio sadržaja.

Najčešće upotrijebljena tehnika copywritinga u slučaju CTA-a stvaranje je vremenskog pritiska: pozitivnog („Naručite proizvod danas i ostvarite 20 % popusta!”) ili negativnog („Ostalo je samo 3 sata do kraja promocije, ne propustite priliku!”). Također možete dodati društveni dokaz (na primjer: „60 % mehaničara koristi se ovim proizvodom. A što je s vama?”).

Zapamtite da se poziv na akciju ne bi trebao odnositi samo na sadržaj objavljen na vašoj internetskoj stranici, već i na metanaslov i metaopis koji će potaknuti korisnike da posjete vašu internetsku stranicu.

Što je veći postotak klikova (CTR), to je bolja vidljivost na pretraživaču i veći broj posjeta internetskoj stranici. Ukratko, igra se isplati.

Sažetak

  • Naveli smo osnovne tehnike copywritinga koje vrijedi primijeniti. No one ovise o fazi stvaranja sadržaja.
  • Postoji mnogo više pravila, ali formuliranje općih načela zahtijevalo bi enciklopediju, a ne članak, jer postoje različite metode, ovisno o vrsti sadržaja i području industrije.
  • Iskustvo i analiza rezultata stvorenog sadržaja omogućit će vam korištenje odgovarajuće tehnike copywritinga bez obzira na situaciju.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

24.03.2025 Content Marketing
21.03.2025 Marketing
19.03.2025 Marketing
14.03.2025 Content Marketing
13.03.2025 Content Marketing
11.03.2025 E-commerce
10.03.2025 Content Marketing
07.03.2025 SEO
03.03.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga