Čime se ističe pisanje marketinških tekstova za poduzeća?
Svaki je tekst jedinstven – svi koji čitaju knjige znaju za to i istovremeno su izloženi oglašavanju na internetu. Osim toga marketinški sadržaj ne samo da gubi objektivnost nego se provodi na različite načine. Suštinske informacije, reklamni slogani, izravni poticaji na kupnju – možete se izgubiti u labirintu oglašivačkih poruka. Danas ćemo pokušati opisati osnovne značajke koje razlikuju pisanje marketinških tekstova za poduzeća.
Kako izgleda stvaranje sadržaja za poduzeće?
Očito je da poduzeće treba provoditi marketinške aktivnosti kako bi privuklo kupce i zaradilo novac. No postoji mnogo puteva koje možete odabrati kako biste postigli takvo rješenje. Jedan je od njih copywriting koji se sastoji od pisanja pojedinačnih tekstova na zahtjev s ciljem povećanja dobiti poduzeća.
Sam koncept copywritinga izuzetno je širok i obuhvaća mnoge vrste sadržaja, kao što su:
Ispravan izbor ovisi o trenutačnim resursima poduzeća, grani industrije, planiranim aktivnostima kao i trenutačnoj tržišnoj situaciji. Za trgovinu odjećom trebat će drugačiji sadržaj nego za pogrebni dom. Ciljna skupina, kanali distribucije i očekivanja primatelja jednako su važni.
Pisanje marketinških tekstova za poduzeća – osnovna pravila
No možemo razlikovati nekoliko zajedničkih značajki u pisanju prilagođenih tekstova, koje čine značajnu marketinšku podršku u stjecanju kupaca.
Individualni pristup
Ton sadržaja mora se prilagoditi očekivanjima primatelja. Drugim riječima trgovina igračkama imat će atraktivan i kreativan dizajn kako bi potakla kupnju. S druge strane internetska stranica odvjetničkog ureda trebala bi imati formalni karakter kako bi stvorila ozbiljnost i prikladan imidž.
Iako se ti primjeri čine očiglednima, internet je pun nepotrebnog sadržaja na mjestima gdje to ne bi trebalo biti – kupci vole čitati i dobiti dojam da su poruke usmjerene izravno prema njima.
Orijentacija prema cilju
Sadržaj je izvrsno i moćno oružje, ali morate znati kako ga upotrebljavati. Svako poduzeće vodi se određenim resursima i potrebama u određenoj fazi razvoja.
Izgradnja prepoznatljivosti jedna je stvar, dok je poboljšanje stope konverzije i pozicioniranje nešto drugo. Za svaki cilj sadržaj bi se trebao formulirati zasebno kako bi se osigurali optimalni rezultati. Stoga pisanje copywriting za velika poduzeća značajno se razlikuje od pisanja tekstova za lokalnu promociju.
Prilikom naručivanja tekstova provjerite da copywriter poznaje vašu industriju, da je obavio potrebna istraživanja i odredio cilj – vrijedi započeti rad s čvrstim planom djelovanja na umu.
Profesionalizam u svakom detalju
Kako biste odredili isplati li se povjeriti copywriteru pisanje tekstova za vaše poduzeće, provjerite ne samo copywriterov portfelj nego i druge aspekte koji mogu utjecati na tijek suradnje. Stalni, učinkoviti kontakt i ispunjavanje formalnosti osnovne su stvari koje bi trebale pratiti svakog profesionalnog pisca.
Za optimalne rezultate zapamtite da dobar copywriter treba osigurati:
- međusobnu, brzu komunikaciju putem telefona ili e-pošte
- učinkovitu provedbu ispravaka (po mogućnosti uključenu u cijenu)
- dogovor na temelju računa s PDV-om i prijenos autorskih prava
- besplatnu obradu i relativno kratko vrijeme provedbe
- popuste uz kontinuiranu suradnju, ovisno o veličini narudžbi.
Naravno nije potrebno ispunjavanje svih navedenih uvjeta kako bi se ostvarile prednosti pisanja marketinških tekstova za poduzeće. Ipak vrijedi znati na što treba obratiti pažnju prije početka suradnje.
Copywriting nije univerzalna aktivnost, već umijeće i umjetnički rad usmjeren prema potrebama poduzeća i njegovih klijenata.
Nadamo se da nakon čitanja ovog članka već znate koje općenitosti određuju pisanje tekstova za poduzeća, kao i na što treba paziti prilikom zapošljavanja copywritera.
Odgovori