Marketing sadržaja vs copywriting – koja je razlika?
Danas je suštinski sadržaj osnova za privlačenje korisnika… ali kako ga stvoriti? Trebam li se kladiti na copywriting ili marketing sadržaja? Pročitajte sljedeći članak i saznajte koja je razlika!
Copywriting i marketing sadržaja
Kako bismo ilustrirali njihovu razliku, analizirat ćemo neke definicije.
Marketing sadržaja skup je marketinških aktivnosti usmjerenih na poboljšanje financijskih učinaka poduzeća upotrebljavajući specijalizirani sadržaj iz određene industrijske grane.
Neizravne su metode marketinga sadržaja bolje pozicioniranje (zahvaljujući objavljivanju članaka na vanjskim internetskim stranicama i vođenju bloga), kao i stvaranje stručnoga imidža brenda (predstavljanjem profesionalnog sadržaja potencijalnim klijentima).
Česta komponenta marketinga sadržaja temeljita je analiza ključnih izraza i specifikacija bredna koju je poduzeće odabralo.
Sve ove aktivnosti, kako i sam naziv sugerira, omogućuju poduzeću promicanje svoje ponude visokokvalitetnim sadržajem.
S druge strane copywriting dolazi s formuliranjem reklamnih poruka, što obavljaju profesionalci. To povećava prodaju.
Alat je koji pomaže postizanju takvih učinaka, između ostalog, individualni pristup određenoj grupi primatelja ili poboljšanje privlačnosti teksta (npr. zahvaljujući upotrebi jezika prednosti).
Copywriting je zapravo opći pojam za širok raspon usluga u vezi s pisanjem. To uključuje brojne vrste sadržaja. Neki su od njih:
Koja je razlika između marketinškog sadržaja i copywritinga?
Već znate o čemu pišemo. Možemo započeti analiziranje glavnih razlika između copywritinga i marketinga sadržaja.
Copywriting je element marketinga sadržaja, ili bolje rečeno njegov alat. Upotrebljava se za stvaranje profesionalnog sadržaja poput stručnih članaka visoke sadržajne vrijednosti.
S druge strane marketing sadržaja uključuje strategiju i druge aktivnosti u vezi sa sadržajem (npr. uspostavljanje suradnje s vlasnicima vanjskih publikacijskih portala, nadzor konkurencije itd.).
Što odabrati: marketing sadržaja ili copywriting?
Nemoguće je odgovoriti na ovo pitanje upotrebljavajući jednostavno „da” ili ne”, uglavnom zato što se razlika nalazi u opsegu kompetencija: bez copywritinga, marketing sadržaja ne bi postojao. To djeluje u oba smjera.
No možemo naznačiti da će velika poduzeća imati koristi od sveobuhvatnijeg pristupa sadržaju. Uz veće financijske mogućnosti vrijedi provesti, na primjer, individualni odabir ključnih izraza kako biste odabrali i razvili preciznije teme. Copywriting nije dovoljan da bi se vaše poduzeće visoko rangiralo u slučaju natjecanja ključnih riječi – ovdje važnu ulogu igra stjecanje poveznica.
No mala poduzeća mogu uspješno ulagati u sadržaj kako bi stvorila imidž brenda i redovito razvijala svoje internetske stranice. U nekim slučajevima čak i kratki sadržaj može imati pozitivan utjecaj na prodaju. Pravi izbor ovisi o proračunu i potrebama poduzeća.
Kolika je cijena sadržajnog marketinga i copywritinga?
Ako se dvoumite između odabira marketinške agencije za sadržaj ili profesionalnog copywritera, cijena može biti glavni kriterij prilikom planiranja daljnjih ulaganja.
Obično je cijena za vođenje bloga između 500 i 2000 EUR neto iznosa, ovisno o obujmu sadržaja koji naručujete. Razvoj podstranica obično predstavlja jednokratni trošak od 1000 do 4000 EUR neto iznosa.
S druge strane, ako govorimo o marketingu sadržaja, treba dodati i trošak nadzora (između 1000 i 5000 EUR ovisno o opsegu analize), kao i vanjske publikacije za koje se proračun određuje pojedinačno – ne postoje fiksne cijene. Velika poduzeća često ulažu tisuće eura mjesečno u off-page SEO iako jednokratne objave mogu imati cijenu od samo desetak eura. Naše aktivnosti utječu na naš proračun.
Sažetak
Nadamo se da smo dovoljno objasnili razlike između marketinga sadržaja i copywritinga. Optimalni izbor ovisi o brojnim čimbenicima – financijske su mogućnosti najvažnije. No to ne mijenja činjenicu da ulaganje u sadržaj i dalje pripada najboljim marketinškim aktivnostima u doba digitalizacije.
Odgovori