Alati marketinške komunikacije – koji od njih funkcioniraju?
Marketinški alati profesionalna su rješenja kojima je cilj poboljšanje, unapređenje ili automatizacija različitih marketinških aktivnosti. Jedna od najvažnijih osnova marketinga dosljedna je i uspješna komunikacija s ciljanom publikom, što uključuje i postojeće i potencijalne kupce nekog brenda. Stoga komunikacijski alati također su bitan element marketinške opreme. Pročitajte naš članak i saznajte koje vrijedi upotrebljavati!
Marketinška komunikacija – što je to?
Marketinška je komunikacija bilo kakva razmjena informacija između određenog brenda i njegovih postojećih i potencijalnih kupaca i primatelja, također poznatih kao tržišno okruženje.
Razlikujemo dvije vrste marketinške komunikacije:
- formalna komunikacija – najčešće se povezuje sa službenim promidžbenim ili isključivo informativnim aktivnostima
- neformalna komunikacija – upotrebljava se za poboljšanje imidža poduzeća te uspostavljanje i održavanje odnosa s primateljima.
Marketinški komunikacijski alati
Marketinška komunikacija provodi se radi postizanja nekoliko osnovnih ciljeva:
- Jasna i profesionalna komunikacija najvažnijih informacija o brendu, njegovoj ponudi, misiji ili pruženim uslugama.
- Izgradnja svijesti i približavanje imidža brenda te ulaganje u pristupačniji dojam.
- Stvaranje jakih i trajnih odnosa s kupcima, kao i provođenje profesionalnog procesa korisničke podrške.
- Stvaranje interesa među primateljima, što će rezultirati dobivanjem povratnih informacija potrebnih za razvoj poduzeća.
Marketinška komunikacija treba biti dosljedna i interaktivna. Uvijek bi joj se trebalo pristupati s ciljem ostvarivanja plana. Da bismo to postigli, potrebno je pažljivo odabrati njegov oblik, kanale i alate.
Koji su alati marketinške komunikacije?
Marketinški komunikacijski alati određene su strategije i sredstva kojima se marketinški sadržaj prenosi putem odabranih kanala.
Ovo su specifični materijali koji se upotrebljavaju za promociju poduzeća i predstavljanje njezina proizvoda ili usluge. Marketinški komunikacijski alati upotrebljavaju se unutar kanala, koji su mjesta na kojima poduzeće može postaviti informacije o svojoj ponudi.
Svijest o važnosti marketinške komunikacije pojavila se 1980-ih. Tada su se dostupni alati počeli upotrebljavati ne samo u promocijske svrhe nego i za komunikaciju. Početno su se upotrebljavali izvanmrežni alati, a zatim, s dolaskom interneta, pojavili su se i internetski alati.
Izvanmrežni alati
Izvanmrežni marketinški komunikacijski alati temelje se na upotrebi tradicionalnih oblika komunikacije. Među njima razlikuju se:
- brošure
- letci
- plakati
- reklamne ploče
- štandovi
- tiskani oglasi
- radio i televizijski oglasi i najave
- osobna prodaja
- sudjelovanje na događanjima, konferencijama i sajmovima.
Iako se izvanmrežni komunikacijski alati smatraju statičnima, u ovom kanalu također se pojavljuju i nove mogućnosti. Primjer toga relativno je nov plasman proizvoda u filmovima ili TV serijama.
Pročitajte također
Internetski alati
Tijekom godina sam marketing i dostupne mogućnosti dosezanja potencijalnih kupaca bitno su se razvile. Očito je da je prekretnica koja je označila početak marketinške renesanse bila popularizacija interneta. Otada stalno su se pojavljivali novi i poboljšani kanali i alati za sve marketinške i komunikacijske aktivnosti.
Najpopularniji su alati za internetsku marketinšku komunikaciju trenutno:
- internetska stranica tvrtke
- blog poduzeća
- profili brenda na društvenim medijima – Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, X (ranije Twitter)
- e-letci – koji omogućuju informiranje primatelja o najnovijim ponudama i promocijama brenda
- vanjski blogovi i internetske stranice – pružajući prostor za sponzorirane članke, recenzije i usmeni marketing
- marketing e-poštom
- oglašavanje putem Google Adsa – omogućujući promociju poduzeća na Google pretraživaču
- webinari.
Pročitajte također
Koje alate odabrati za učinkovitu komunikaciju?
Marketinška komunikacija ključ je za uspostavljanje i održavanje odnosa s tržišnim okruženjem brenda zbog čega je vrlo važno uskladiti kanale i alate na najučinkovitiji način. U ovom procesu posebna pažnja treba se pridati profilu brenda, njegovoj misiji i ciljnoj publici. To će omogućiti odabir alata koji će pomoći u postizanju željenih marketinških ciljeva.
Komunikacija se treba provoditi kontinuirano i kreativno na svoj način, stoga nije vrijedno ograničiti se samo na jedan ili dva alata, već prilagoditi najprikladnije i najkompatibilnije metode komunikacije, stvarajući koherentnu i učinkovitu cjelinu.
Sažetak
- Marketinška komunikacija razmjena je informacija između određenog brenda i njegovih kupaca i primatelja.
- Marketinška komunikacija može se podijeliti na formalnu i neformalnu komunikaciju.
- Alati marketinške komunikacije mogu biti izvanmrežni (poput brošura, plakata, tiskanih oglasa) iliinternetski (poput oglašavanja na društvenim mrežama, webinara, e-letaka).
Odgovori