Alati marketinške komunikacije – koji od njih funkcioniraju?

Sadržaj

Marketinški alati profesionalna su rješenja kojima je cilj poboljšanje, unapređenje ili automatizacija različitih marketinških aktivnosti. Jedna od najvažnijih osnova marketinga dosljedna je i uspješna komunikacija s ciljanom publikom, što uključuje i postojeće i potencijalne kupce nekog brenda. Stoga komunikacijski alati također su bitan element marketinške opreme. Pročitajte naš članak i saznajte koje vrijedi upotrebljavati!

Marketinška komunikacija – što je to?

Marketinška je komunikacija bilo kakva razmjena informacija između određenog brenda i njegovih postojećih i potencijalnih kupaca i primatelja, također poznatih kao tržišno okruženje.

Razlikujemo dvije vrste marketinške komunikacije:

  • formalna komunikacija – najčešće se povezuje sa službenim promidžbenim ili isključivo informativnim aktivnostima
  • neformalna komunikacija – upotrebljava se za poboljšanje imidža poduzeća te uspostavljanje i održavanje odnosa s primateljima.

Marketinški komunikacijski alati

Marketinška komunikacija provodi se radi postizanja nekoliko osnovnih ciljeva:

  1. Jasna i profesionalna komunikacija najvažnijih informacija o brendu, njegovoj ponudi, misiji ili pruženim uslugama.
  2. Izgradnja svijesti i približavanje imidža brenda te ulaganje u pristupačniji dojam.
  3. Stvaranje jakih i trajnih odnosa s kupcima, kao i provođenje profesionalnog procesa korisničke podrške.
  4. Stvaranje interesa među primateljima, što će rezultirati dobivanjem povratnih informacija potrebnih za razvoj poduzeća.

Marketinška komunikacija treba biti dosljedna i interaktivna. Uvijek bi joj se trebalo pristupati s ciljem ostvarivanja plana. Da bismo to postigli, potrebno je pažljivo odabrati njegov oblik, kanale i alate.

Koji su alati marketinške komunikacije?

Marketinški komunikacijski alati određene su strategije i sredstva kojima se marketinški sadržaj prenosi putem odabranih kanala.

Ovo su specifični materijali koji se upotrebljavaju za promociju poduzeća i predstavljanje njezina proizvoda ili usluge. Marketinški komunikacijski alati upotrebljavaju se unutar kanala, koji su mjesta na kojima poduzeće može postaviti informacije o svojoj ponudi.

Svijest o važnosti marketinške komunikacije pojavila se 1980-ih. Tada su se dostupni alati počeli upotrebljavati ne samo u promocijske svrhe nego i za komunikaciju. Početno su se upotrebljavali izvanmrežni alati, a zatim, s dolaskom interneta, pojavili su se i internetski alati.

Izvanmrežni alati

Izvanmrežni marketinški komunikacijski alati temelje se na upotrebi tradicionalnih oblika komunikacije. Među njima razlikuju se:

  • brošure
  • letci
  • plakati
  • reklamne ploče
  • štandovi
  • tiskani oglasi
  • radio i televizijski oglasi i najave
  • osobna prodaja
  • sudjelovanje na događanjima, konferencijama i sajmovima.

Iako se izvanmrežni komunikacijski alati smatraju statičnima, u ovom kanalu također se pojavljuju i nove mogućnosti. Primjer toga relativno je nov plasman proizvoda u filmovima ili TV serijama.

Internetski alati

Tijekom godina sam marketing i dostupne mogućnosti dosezanja potencijalnih kupaca bitno su se razvile. Očito je da je prekretnica koja je označila početak marketinške renesanse bila popularizacija interneta. Otada stalno su se pojavljivali novi i poboljšani kanali i alati za sve marketinške i komunikacijske aktivnosti.

Najpopularniji su alati za internetsku marketinšku komunikaciju trenutno:

  • internetska stranica tvrtke
  • blog poduzeća
  • profili brenda na društvenim medijima – Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, X (ranije Twitter)
  • e-letci – koji omogućuju informiranje primatelja o najnovijim ponudama i promocijama brenda
  • vanjski blogovi i internetske stranice – pružajući prostor za sponzorirane članke, recenzije i usmeni marketing
  • marketing e-poštom
  • oglašavanje putem Google Adsa – omogućujući promociju poduzeća na Google pretraživaču
  • webinari.

Koje alate odabrati za učinkovitu komunikaciju?

Marketinška komunikacija ključ je za uspostavljanje i održavanje odnosa s tržišnim okruženjem brenda zbog čega je vrlo važno uskladiti kanale i alate na najučinkovitiji način. U ovom procesu posebna pažnja treba se pridati profilu brenda, njegovoj misiji i ciljnoj publici. To će omogućiti odabir alata koji će pomoći u postizanju željenih marketinških ciljeva.

Komunikacija se treba provoditi kontinuirano i kreativno na svoj način, stoga nije vrijedno ograničiti se samo na jedan ili dva alata, već prilagoditi najprikladnije i najkompatibilnije metode komunikacije, stvarajući koherentnu i učinkovitu cjelinu.

Sažetak

  • Marketinška komunikacija razmjena je informacija između određenog brenda i njegovih kupaca i primatelja.
  • Marketinška komunikacija može se podijeliti na formalnu i neformalnu komunikaciju.
  • Alati marketinške komunikacije mogu biti izvanmrežni (poput brošura, plakata, tiskanih oglasa) iliinternetski (poput oglašavanja na društvenim mrežama, webinara, e-letaka).

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

30.11.2024 Content Marketing
29.11.2024 SEO
28.11.2024 Marketing
27.11.2024 E-commerce
26.11.2024 Marketing
25.11.2024 Marketing
24.11.2024 Content Marketing
23.11.2024 Social Media
22.11.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga