Stvaranje zabavnog sadržaja – promicanje vlastitog brenda humorom!
Većina poduzetnika ozbiljno shvaća promociju svojeg poslovanja. No malo opuštanja i humora ne samo da neće nešto naštetiti, nego će vam omogućiti da privučete pažnju publike na mnogo učinkovitiji način. A to je jedan od temelja uspjeha poslovanja. Ako želite unijeti malo veselja u svoje marketinške aktivnosti i učiniti komunikaciju s publikom zanimljivijom, isprobajte primjenu zabavnog sadržaja.
Što je to zabavan sadržaj?
Zabavni sadržaj odnosi se na humoristični sadržaj koji se upotrebljava u reklamnim porukama i promocijama brenda, proizvoda ili usluga.
Može poprimiti različite oblike, od izuzetno popularnih memeova, zabavnih videa i igara s igrama riječi, do duhovitih komentara koji se referiraju na aktualne događaje (marketing u stvarnom vremenu). Njihova je svrha premošćivanje jaza između vašega poduzeća i kupaca, pružajući vašem poslovanju „ljudski dodir”. Na kraju krajeva mnogi od nas uživaju u dobroj šali i internet tretiraju kao izvor zabave.
Zabavni sadržaj može služiti kao osnova za komunikaciju s kupcima (rijetko) ili kao dodatak „tradicionalnim” reklamnim porukama (češće). Trebao bi se upotrebljavati uz osjetljivost i svijest da možda neće funkcionirati u svakoj situaciji ili za svako poduzeće. Njegova upotreba trebala bi se prethodno popratiti temeljitom analizom ciljne publike i njihovih potreba, inače može imati suprotan učinak od onoga što se željelo postići.
Kakve prednosti može donijeti zabavan sadržaj?
- Skraćivanje udaljenosti između vašega poduzeća i potencijalnih ili postojećih kupaca.
- Diferenciranje vaše marke od konkurenata koji previše ozbiljno shvaćaju sebe i svoju publiku.
- Privlačenje pažnje publike bez obzira na dob, spol, potrebe ili probleme s kojima se suočavaju.
- Prikazivanje „ljudske strane” vašeg poslovanja i dokazivanje da vaše poduzeće čine živa, emocionalna bića, a ne marketinški roboti.
- Povećanje prepoznatljivosti brenda i, kao posljedica toga, generiranje većih prihoda.
Zabavni sadržaj ima ogroman potencijal za viralnost – jednom kada se šala pusti u eter, može dobiti vlastiti puls i postići ogroman doseg tijekom dugog razdoblja.
Stoga,vrijedi razmotriti upotrebu zabavnog sadržaja u vašim marketinškim aktivnostima.
Primjeri zabavnog sadržaja
U doba internetske „memifikacije”, grafike i GIF-ovi, često uz humoristične i duhovite natpise, najbolji su primjeri humorističnog marketinškog sadržaja. Memeove vole skoro svi, stoga nije čudo što postaju sve češći element u promotivnim kampanjama, ne samo za manje brendove već i za veće.
No to nije sve. Zabavni sadržaj može imati i druge oblike. Brendovi također upotrebljavaju sljedeće kako bi proširili doseg i privukli pažnju publike:
- Smiješni videozapisi, poput onih koji prikazuju život poduzeća, koji ne zahtijevaju puno vremena ili novca za stvaranje, ali mogu poboljšati imidž brenda.
- Vicevi i igre riječima koji uključuju ponuđene proizvode ili usluge ili se koncentriraju na predstavljenu industriju, a mogu prikazati poduzeće iz malo drugačije perspektive.
- Pametni marketing u stvarnom vremenu koji uključuje komentiranje trendovskih i aktualnih događaja, omogućujući poduzeću aktivnu interakciju s publikom.
Zabavni sadržaj najbolje funkcionira na društvenim medijskim platformama jer ima sažeti i koncentrirani format te često ima veze s trenutno popularnim temama. Može biti izvrsna nadopuna vaših promotivnih aktivnosti na platformama poput Facebooka, Instagrama, Linkedina ili čak služiti kao njihova osnova.
Pročitajte također
Kako stvarati humorističan sadržaj tako da se ne odbijaju potencijalni kupci?
Upotreba zabavnog sadržaja može biti izuzetno učinkovit način za razvoj vašega brenda, ali nosi i određene rizike. Prije svega šale kojima se koristite moraju biti zabavne. Ako ne razumijete smisao za humor svoje publike ili ne uspijete zadovoljiti njihove preferencije, vaša poruka može izazvati samo sažaljiv osmijeh i ismijavanje vašeg poslovanja.
Ako želite da vaš zabavni sadržaj bude učinkovit, razmotrite sljedeće:
- Koristite se kolokvijalnim jezikom, ali izbjegavajte vulgarni ili uvredljivi izražaj.
- Šalite se o situacijama umjesto o konkretnim pojedincima, posebno potencijalnim ili postojećim kupcima.
- Upotrijebite memeove ili druge humoristične sadržaje u prikladnom kontekstu kako biste osigurali da su uvijek razumljivi publici.
- Budite u toku s trenutnim trendovima i iskoristite teme o kojima se može šaliti kako biste privukli pažnju svojih kupaca.
- Služite se inteligentnim i duhovitim vicevima koji su dobro prihvaćeni i izbjegavajte pretjerane reference na politiku ili druge osjetljive teme.
- Mudro upotrebljavajte humoristične sadržaje kako ne biste odvraćali pažnju od svojih glavnih poslovnih aktivnosti i ciljeva.
Bit je zabavnog sadržaja da se smijete s vašim kupcima, a ne njima. Imajte to na umu jer bilo kakva pogreška može rezultirati pogoršanjem ugleda vašega poduzeća.
Sažetak
- Zabavni je sadržaj humorističan sadržaj koji se upotrebljava u komunikaciji s kupcima i marketinškim kampanjama.
- Pomoću zabavnog sadržaja možete premostiti jaz između svojega poduzeća i kupaca, privući pažnju šire publike i istaknuti se u odnosu na konkurenciju.
- Zabavni sadržaj može imati različite oblike, kao što su memeovi, smiješne slike i videozapisi, vicevi i igre riječima te marketinške akcije u stvarnom vremenu (RTM).
- Kada se koristite zabavnim sadržajem, prilagodite humor ciljnoj publici, izbjegavajte uvredu bilo koga i budite oprezni kako biste osigurali da se vaša poruka ispravno primi.
- Nikada se ne rugajte svojim kupcima jer je to najbrži način da ih izgubite.
Odgovori