E-A-T – Googleov način za mjerenje kvalitete internetske stranice

Sadržaj

Položaj je u rezultatima pretraživanja temelj u spomenutoj industriji. Stoga svijest o postupcima i algoritmima koji utječu na rezultate nije nevažna. Danas ćemo vam govoriti o kriterijima poznatim kao E-A-T.

E-A-T – nešto za one koji traže informacije

Google – poznati internetski pretraživač, neprestano se bori kako bi pružio najbolje korisničko iskustvo. Osnovna mu je odrednica, kao i cilj, pružanje prikladnih rezultata s prikladnim razumijevanjem postavljenog upita. Pretraživač se stalno unaprjeđuje, a brojni algoritmi osiguravaju da svatko pronađe upravo ono što traži.

Godine 2018. uvedeno je važno ažuriranje koje je dodalo bitan čimbenik provjere sadržaja objavljenog na internetskoj stranici. Često se naziva akronimom E-A-T (engl. Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, stručnost, autoritarnost, pouzdanost) – prvo spomenuto označava stručnost u raspravljanom predmetu, dok se drugo odnosi na pouzdanost i vjerodostojnost.

E-A-T je skup od tri parametra koji karakteriziraju sadržaj objavljen na web stranici, stvoren kako bi vam pomogao postići viši položaj na Googleovu rangiranju.

Dakle to je jedan od najvažnijih čimbenika za ocjenjivanje.

Koje značajke internetska stranica mora ispunjavati da bi dobila visoku ocjenu?

Takozvani E-A-T sadrži smjernice koje su navedene u Googleovu izvješću. One pomažu nama korisnicima da razumijemo čimbenike rangiranja. Svi oni utječu na konačnu procjenu PQ-a, tj. kvalitete stranice. Razmotrimo ih ukratko:

  • svrha i razlog zašto ste izradili svoju internetsku stranicu – najosnovniji parametar prema kojem se razmatraju drugi kriteriji. Motivi mogu varirati – zabava, informiranje, predstavljanje ponuđenih usluga itd. Sadržaj i struktura internetske stranice moraju odražavati njezinu izvornu i namjeravanu svrhu.
  • stručnost, autoritativnost i pouzdanost – to nije ništa drugo nego EAT. Reći ćemo vam više ubrzo.
  • kvaliteta, količina i glavni sadržaj – odgovara li glavni sadržaj (engl. Main Content, (MC)) objavljen na vašoj internetskoj stranici svojoj svrsi? je li na dovoljno visokoj razini? Odražava li našu stručnost, autoritet i pouzdanost zadane teme, čineći vašu internetske stranicu izvorom pouzdanih informacija? Dodatno, Google dijeli sadržaj objavljen na internetskoj stranici u dvije grupe. To su glavni sadržaj i dodatni sadržaj (pomoćni); potonji ne bi trebao biti tematski udaljen, već, kako smo već spomenuli, podržavati čitatelja.
  • informacije o tvorcu internetske stranice i jezgre sadržaja.
  • imidž i ugled vaše internetske stranice.

Kao što možete vidjeti, većina smjernica odnosi se na kvalitetu sadržaja, koji bi trebao zadovoljiti EAT zahtjeve EAT-a. Proučit ćemo to detaljnije.

Kako stvarati u skladu s EAT-om?

Glavna stvar bez koje nećemo postići visoke rezultate razumijevanje je svrhe naše internetske stranice. Usto tu je otkrivanje temeljnog sadržaja i informacija koje vaša internetska stranica pruža. Trebate provjeriti stručnost, autoritet i pouzdanost svih tvoraca sadržaja, tekstova i naše vlastite internetske stranice. Zapamtite – prvenstveno je namijenjena ostvarivanju svojih ciljeva – ali to ne znači da se internetske stranice posvećuju manje „ozbiljnim” temama, poput humora, tračeva ili zabave, koje dobivaju niže položaje rangiranja. Koncept E-A-T stoga je smjernica koja nas vodi kako stvarati i dostavljati stvoreni sadržaj. Naravno, sve strane trebaju ga slijediti, ali to ne znači isto za svakoga.

Ako treba voditi internetsku stranicu posvećenu pitanjima koja značajno utječu na nečije blagostanje (medicina, financije, pravo, bankarstvo), uvijek ćemo osigurati najvišu kvalitetu koju nude iskusni tvorci. To pridonosi povećanju stručnosti i autoriteta (dva parametra koja su ključna prilikom procjene sadržaja i poslovnih web stranica). No za neke teme nije potrebno upućivanje na specijaliziranu literaturu – na kraju krajeva, većina internetskih stranica na internetu ima zabavni karakter. Ne postoje pravila o tome kako učinkovito pisati recenzije filmskih premijera za svoj blog. Tu se također pojavljuje i treći čimbenik, a to je pouzdanost. Što je veća kvaliteta, to će se češće vaš sadržaj širiti i čitati; tako gradimo ugled u određenoj niši.

Kao što ste već pročitali, E-A-T sadrži kriterije za provjeru sadržaja najviše kvalitete. Također omogućuje korisne uvide u čimbenike koji utječu na rangiranje vaše internetske stranice, te također potvrđuje da Google cijeni i vrednuje originalan, zanimljiv sadržaj koji su stvorili stručni i sposobni profesionalci.

Sažetak

  • Postoje brojni čimbenici koji utječu na rangiranje vaše internetske stranice na Googleu. Jedan je od njih E-A-T, akronim za stručnost – autoritativnost – pouzdanost.
  • Te smjernice imaju utjecaj na kvalitetu sadržaja i tekstova objavljenih na internetskoj stranici i iskustvo programera. To su ključni čimbenici rangiranja.
  • Google može provjeriti sve navedene kriterije i procijeniti jesu li se ispunili prilikom procjene internetske stranice.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

05.11.2024 Copywriting
04.11.2024 Content Marketing
03.11.2024 Copywriting
02.11.2024 Content Marketing
01.11.2024 Content Marketing
31.10.2024 Tips & Trivia
30.10.2024 Copywriting
29.10.2024 Content Marketing
28.10.2024 Copywriting

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga