Kako Google postupa sa sadržajem koji je napisala AI? [Rezultati eksperimenta]

Sadržaj

Google se suočava s teškim izazovom. Mora reagirati na generički sadržaj koji je stvorila umjetna inteligencija, a koji se i dalje povećava na internetu. Treba li indeksirati takav sadržaj ili ne? Srećom, više ne moramo nagađati – proveli smo eksperiment, a o dobivenim rezultatima raspravljamo u nastavku.

Googleova ocjena sadržaja umjetne inteligencije

U ime agencije Content Writer naš je istraživački tim proveo eksperiment s ciljem procjene na koji način Googleovi pretraživački roboti postupaju sa sadržajem u vezi s umjetnom inteligencijom.

Cilj eksperimenta

Provjeravanje vidljivosti članaka stvorenih umjetnom inteligencijom.

Trajanje

Od 30. svibnja 2023. do 30. lipnja 2023.

Metodologija

Za test upotrijebili smo dvije aktivne poljske internetske stranice: content-seo.pl i contentmarketingowy.pl. Na prvoj objavljivali smo 100 AI članaka svaki drugi dan, što je rezultiralo ukupnim brojem od 1400 članaka. Na drugoj smo se stranici usredotočili na kvalitetu dodatnim uređivanjem – tako smo objavljivali samo 6 članaka tjedno, što je rezultiralo ukupnim brojem od 50 članaka.

A chart showing the number of articles on the tested sites.

AI stroj mehanizam koji se upotrijebio za eksperiment bio je GPT-3-5-turbo. Upit je izgledao ovako: „Napišite kvalitetan poljski članak od najmanje 1000 riječi teme ‘[naslov]’. Organizirajte članak koristeći se H2 naslovima, bez H1 naslova i bez glavnog naslova. Dodajte uvod. Pobrinite se da sadržaj bude poučan i pruža čitatelju vrijedne uvide. Podebljajte cijeli prvi odlomak oznakom <strong>. Često upotrebljavajte neuređene popise s oznakama <ul> and <li>. Završite sažetkom s oznakom <h2>, koji povezuje najvažnije zaključke iz članka. Stil pisanja trebao bi biti pristupačan, namijenjen za blog.”

Sve su teme i sadržaj bili povezani s industrijom copywritinga u skladu s temama obje stranice. 100 % ih je razvila umjetna inteligencija – tijekom uređivanja na drugom portalu samo smo uklonili jezične pogreške. Zahvaljujući konfiguraciji Cron Joba, članci su se stvarali automatski „u pozadini”, bez našeg sudjelovanja.

Rezultati

Na oba portala primijećen je vidljiv porast broja pregleda u prvih nekoliko dana objavljivanja – zatim su se rezultati brzo vratili na početnu vrijednost.

(Kao kontekst prikazujemo rezultate od početka svibnja, mjesec dana prije početka eksperimenta.)

Content-seo.pl

Data from GSC - content-seo.pl.

Contentmarketingowy.pl

Data from GSC - contentmarketingowy.pl

Članci su se dosljedno indeksirali iako gotovo svi zauzimaju položaj izvan prvih 100 rezultata, što se ne prenosi u klikljivost.

Content-seo.pl

Indexing - content-seo.pl.

Contentmarketingowy.pl

Indexing - content-marketingowy.pl

Zaključci

Članci koje je stvorila umjetna inteligencija indeksirani su na Googleu, ali ne stvaraju nikakav promet na stranici. Nismo zabilježili utjecaj na klikljivost, čak i unatoč velikom broju članaka (1400).

Takva količina sadržaja koji su pisali ljudi obično rezultira mjerljivim rezultatima koji privlače tisuće korisnika. Izgleda da je Google negativno ocijenio članke koje je pisala umjetna inteligencija – čak i kada ih se dodatno uredilo.

Veliki broj članaka izvan TOP100 ima dodatnu nuspojavu: smanjuje prosječni položaj internetske stranice u rezultatima pretraživanja. To ograničava mogućnost zauzimanja visokih položaja u budućnosti. Stoga je vrijedno razmotriti posljedice takvog djelovanja, koje se mogu odraziti na lošiji položaj čak i u idućim godinama.

No treba napomenuti da je SEO kontinuirani proces, a naš je eksperiment završio. Rezultati se mogu promijeniti i odmah ćemo ažurirati ovu objavu ako se to dogodi.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga