Ključne riječi – što su i kako izabrati najbolje?
Svaki tekst čiji je cilj pozicioniranje internetske stranice trebao bi sadržavati određene ključne riječi. Zahvaljujući njima Google točno zna o čemu sadržaj informira korisnika, pa ga prikazuje više u pretraživaču. Danas vodič s ključnim riječima predajemo izravno vama.
Ključni izrazi – što su oni?
Ključne izrazi rečenice su koje upisujete u pretraživač kako biste dobili rezultate internetskih stranica koje želite vidjeti.
Upotreba ključnih riječi u vašim tekstovima igra važnu marketinšku ulogu. Zahvaljujući njima postižete određene rezultate:
- bolje pozicioniranje
- promet na internetskoj stranici
- mnogo potencijalnih klijenata.
Osim toga dobro upotrijebljeni izrazi poboljšavaju jasnoću teksta i čine ga lakšim za čitanje. Iz tog razloga oni se često upotrebljavaju u copywritingu kako bi značajno povećali potencijal poslovanja.
Vrste ključnih izraza
Postoji nekoliko načina za upotrebu takvih riječi. Mogu se modelirati u smislu duljine i namjere pretraživanja. U slučaju prvog spomenutog razlikujemo:
Kratki
Kratki (od 1 do 3 riječi). Njihova je ključna prednost najveća moguća pretraživost, dok su niska konverzija i značajna konkurentnost nedostaci. Ovo je primjer takvog izraza uz težinu i specifični broj pretraga:
Dugi
Dugi izrazi sadrže više od 4 riječi. Slično tome visok postotak pretvorbe i mala konkurencija njihove su prednosti, dok manji broj pretraživanja ostaje problematičan. Donosimo primjer ispod:
Pročitajte također
U slučaju korisničkih namjera, ključni izrazi mogu biti:
- informativni – poput „je li vrijedno upotrebljavati jednokratne rukavice”. Oni se često odnose na najosnovniju namjeru – stjecanje znanja.
- direktivni – moglo bi biti „SafeHand rukavice”. Unose se kada korisnik traži određeni proizvod.
- transakcijski – primjer je „dućan jednokratnih rukavica”. U takvom slučaju namjera je kupnja.
- investicijski – kao što su „lateks ili nitrilne rukavice”. Ove riječi pojavljuju se kada korisnik želi kupiti i traži više informacija.
Stjecanje znanja o svakom tipu izuzetno je važno za svakog copywritera kako bi se izrazi uskladili s informacijama u tekstu. Kao rezultat povećava se učinkovitost stvorenih tekstova.
Postavljanje ključnih riječi
Sadržaj koji bi trebao biti vidljiv na Googleu mora sadržavati ključne riječi. Zahvaljujući njima indeksira se i prikazuje nakon što korisnik unese određeni upit u pretraživač. Zapamtite sljedeće o ključnim riječima – upotrebljavajte ih prirodno, u različitim varijacijama, svakih 50 – 200 riječi.
Ako je vaša namjera stvoriti članak koji generira promet za izraz “isplati li se upotrebljavati jednokratne rukavice”, možete upotrebljavati sljedeće ključne izraze:
- „jednokratne rukavice – vrijedi ih nabaviti?”
- „prednosti jednokratnih rukavica”
- „zašto vrijedi upotrebljavati jednokratne rukavice”.
Zahvaljujući tome članak će se indeksirati upotrebljavajući brojne povezane izraze, dok će sam sadržaj ostati prirodan i dostupan svakom čitatelju.
Ključni izrazi temelj su na kojem se stvaraju svi tekstovi. Stoga je izuzetno važno upotrebljavati ih ne samo u odlomcima već i na strategijskim mjestima u članku.
Glavni naslov
To je najvažnije mjesto gdje bi se ključne riječi mogle upotrebljavati. Ono čitatelju govori o čemu je sadržaj. U ovom trenutku namjera pretraživanja već bi se trebala specificirati.
Kakva je bila vaša odluka o duljini izraza kako bi se omogućilo ono što korisnici traže?
Savjet: privlačan naslov povećava vašu stopu klikanja (CTR). Utječe na pozicioniranje vaše internetske stranice.
Naslovi
Pri pisanju teksta dobro iskoristite različite veličine naslova. Upotrebljavajte one od H2 do H6 (H1 je naslov). Zahvaljujući tome oblikovat ćete jasnu strukturu SEO teksta, razvrstati i održavati hijerarhiju opisanih problema. Takva radnja poboljšava čitljivost sadržaja. Štoviše dokazalo se da ima pozitivan utjecaj na pozicioniranje.
Ipak najbolja mjesta za postavljanje ključnog izraza naslovi su H2 i H3 (konačno). Ne morate ga upotrebljavati u svakom naslovu – nemojte narušiti prirodni ton teksta.
Savjet: „manji” naslovi omogućavaju čitatelju da zna da se u odlomku opisuje konkretnija tema, tj. trebate upotrebljavati dugačke izraze.
Uvod
Prema „pravilu preklapanja” navedenom gore riječi su koje se upotrebljavaju iznad linije pomicanja (na početku sadržaja) važnije. Zato je uvod još jedno mjesto gdje se mogu upotrebljavati ključne fraze.
Savjet: da bi vaš uvod bio ohrabrujući, predstavite pitanje koje se postavilo, ali nemojte odgovarati na pitanja prebrzo.
Kako odabrati ključne riječi?
Točan odabir ključnih riječi utječe na konačne rezultate. Vidljivost na Googleu ovisi o tome.
Možete odabrati ključne riječi i izraze upotrebljavajući:
Ručno pretraživanje
Sastoji se od upisivanja izraza koji nas zanima u Google. Iako se čini jednostavnim i besplatnim, donosi puno vrijednih podataka.
Na početku Google predlaže povezane pojmove:
U isto vrijeme pretraživač prikazuje slične pretrage koje su i dalje popularne. Možete ih pronaći na dnu internetske stranice.
Analiza organskih rezultata donosi vrijedne informacije. Ako imate takvu osnovu, možete saznati koliko su jaki vaši konkurenti.
Kao što vjerojatno vidite, ovdje se bavimo velikim portalima. To ukazuje da može biti teško postići vidljivost za opće ključne izraze.
Nažalost ovaj je način ograničen u opsegu podataka koje dobivate. Za precizan odabir ključnih izraza na temelju objektivnih parametara upotrebljavajte analitičke programe.
Pretraživački alati
Ovdje alati za pretraživanje ključnih riječi dolaze kako bi pomogli. Ti su alati:
Google Keyword Planner
Besplatni alat koji prikazuje prijedloge izraza s brojem pretraga mjesečno. Važno je napomenuti da se podaci odnose na Googleove oglase (označeni stopama cijene po kliku (CPC)). Stoga postoje ograničene mogućnosti pozicioniranja.
KWFinder
Ovaj program prikazuje veći skup podataka. Ukratko, KWFinder prikazuje stotine prijedloga za slične izraze s njihovom konkurentnosti u smislu SEO-a. To vam omogućuje da pregledate parametre domena koji zauzimaju više položaje na Googleu.
Nažalost kvaliteta ide uz visoku cijenu, koja iznosi 29,90 € mjesečno u obliku godišnje uplate, iako je prva analiza koju obavljate besplatna.
AnswerThePublic
Alat koji je trebao pomoći našoj mašti prilikom traženja novih ideja. To je još jedan zanimljiv alat koji nam pomaže da odaberemo prave ključne izraze.
Nakon što upišete određeni izraz, dobivate brojne prijedloge za određenu temu. Krug označava veću konkurenciju.
Dvije su analize besplatne. Ako ste zahtjevan copywriter, tada je pretplata obavezna. Godišnja pretplata iznosi 79 dolara mjesečno.
Ključne riječi – ČPP
U nastavku predstavljamo odjeljak s najčešćim pitanjima.
Google promiče informacije koje smatra korisnim, sve dok one zadovoljavaju korisničke potrebe. Ključne su riječi pokazatelj teme i pitanja na koja internetska stranica odgovara.
Tekstovi moraju biti vrhunske kvalitete. Osigurajte da se ključne riječi pojavljuju nekoliko puta, ne samo u odlomcima već i u naslovu, uvodu i najvažnijim naslovima.
Postoje dva čimbenika koji utječu na vaš položaj na Googleu:
- konkurencija – što više internetska stranica upotrebljava određeni izraz, to je teže probiti se i doseći vrhunske položaje. To je zato što se sadržaj mora natjecati s više izvora, što zahtijeva više rada i vremena.
- resursi poduzeća – važan je i sadržaj koji je dosad objavljen. Ključna riječ ostaje snažna bez obzira na to je li dio tematskog autoriteta ili osnovnog sadržaja temeljnog sadržaja. SEO potencijal može se poboljšati unutarnjim povezivanjem s drugim člancima. Stavite ulog na semantički slične izraze (LSI ključne riječi) koje se prirodno pojavljuju u svakom članku visoke kvalitete.
Ipak na pozicioniranje do sada utječu stotine čimbenika, pa bilo kakva promjena koja pozitivno utječe na korisničko iskustvo povećava vidljivost na Googleu. Zato trebate provjeriti vrijeme učitavanja, obratiti pažnju na jasnu strukturu, nabaviti SSL certifikat itd.
Nema pravila koja bi ukazivala na to koliko varijacija ključnih riječi treba upotrebljavati u tekstu. Ipak vrijedi zapamtiti da varijacije proširuju opseg indeksiranja, što omogućava Googleu da prikaže članak čak i za više izraza i upita.
To je zbog činjenice da je Google uveo algoritam Koliber 2013. godine. On stavlja naglasak na kontekst i prikazuje preciznije rezultate upita, zbog čega korištenje izraza u obliku pitanja i odgovora te definicija poboljšava vidljivost teksta i generira istaknute isječke (to su specifični dijelovi teksta).
Nije baš tako. Izrazi koji se nalaze u tekstu potrebni su kada Google indeksira mjesto objave. Takvi su primjeri:
- internetska stranica za blog
- podstranica koja predstavlja ponudu
- internet trgovina
- pretprodajna stranica.
Istovremeno ključne riječi ne moraju se upotrebljavati bez obzira na to je li se sadržaj objavio na:
- platformi e-trgovine
- društvenim mrežama
- letcima i katalozima proizvoda.
Sažetak
- Ključni izrazi rečenice su unesene u pretraživače kako bi se dobili rezultati za određeni upit.
- Njihovo korištenje u tekstu indeksira internetsku stranicu i povećava vidljivost organskog prometa.
- Razlikujemo nekoliko vrsta ključnih izraza. Duljina i namjera pretrage ostaju različite.
- Ključne riječi trebaju se smjestiti u naslovu, uvodu, podnaslovu i tekstu (jednom svakih 50 – 200 riječi). Važno je da se pozicioniraju i nalaze u tekstu prirodno, s pomoću različitih varijacija.
- Odabir ključnih riječi i izraza ostaje važan, ali ključno je postići optimalne rezultate. No postoje prilično jednostavni alati koji nam pomažu da napravimo određeni korak. Oni su besplatni. S druge strane plaćeni programi pružaju podatke.
Odgovori