Trendovi u copywritingu 2024.

Samo nekoliko zanimanja napreduje tako brzo kao copywriting. Dinamičan razvoj interneta uzrokuje povećanje zahtjeva poduzeća za profesionalnim sadržajem. U vezi s tim dužnosti i specijalizacija pisaca neprestano se mijenjaju. Iz tog razloga analizirat ćemo trenutne trendove u copywritingu i pokušati predvidjeti smjer u kojem se ovo zanimanje kreće.
Razvoj copywritinga posljednjih godina
Kako bismo predvidjeli budućnost, potrebno je poznavati povijest copywritinga kao zanimanja.
U početku, kada je potražnja za sadržajem bila relativno niska, zadaci copywritera obavljali su se u reklamnim agencijama. Tada su najpopularnije vrste sadržaja bile:
Nije bilo puno prilika ili bilo kakve šanse za stvaranje stručnih članaka. Sve se promijenilo uz rastući trend marketinga sadržaja, koji je utjecao na marketinške aktivnosti – potražnja za sadržajem koji stvara imidž brenda i poboljšava pozicioniranje značajno je porasla. Tekstovi koji su se do tada stvorili (često nezahtjevni) više nisu bili dovoljni. Tako je nastao posao pisca sadržaja.
S promocijom sadržaja došlo je i novo zanimanje, ghostwriting, koje se temelji na anonimnom stvaranju radi dodjeljivanja autorskih prava klijentu. Razvile su se sve novije i novije „grane”, a to su: SEO copywriter, prodajni copywriter, copywriter za e-trgovinu… Svaka se potreba zadovoljila sasvim novim rješenjem, čime se klasični copywriting pretvorio u općenit, ali vrlo opsežan koncept.
Trendovi u copywritingu
Na početku možemo reći da će se vještine pisanja nastaviti razlikovati i stvarati nova zanimanja. Savršen je primjer mikropisanje, što je aktivnost koja uključuje oblikovanje naputaka i komentara radi poboljšanja strukture internetskih stranica. Pisac koji se koncnetrira na takve radnje naziva se mikrocopywriter. Nije iznenađenje da će budućnost najvjerojatnije donijeti ne samo nove potrebe i očekivanja nego i zanimanja i rješenja.
Povećanje broja kupaca
Iako pišemo ovaj članak u vrijeme krize, nećemo preuzeti veliki rizik kada kažemo da će se gospodarstvo i tržište stalno dizati i padati. Rast e-trgovine i napredak internetskog marketinga privući će sve više klijenata.
To je prilika za razvoj copywritinga – klijenti će stvarati nove potrebe, što će prisiliti pisce da ih zadovolje i prilagode se tržištu. Profesionalizacija pisanja povećat će se s upotrebom analitičkih alata za copywriting, stalnim kontaktom ili besplatnim ispravcima. Jednostavno će postati standard.
Financije
Iako ne možemo biti tako sigurni, vjerujemo da se cijene za 1000 znakova s razmacima neće promijeniti. Trenutno tržište pokazuje fleksibilnost u smislu cijena i ta će se tendencija vjerojatno nastaviti – i dalje će biti moguće koristiti se jeftinim i „ekskluzivnijim” uslugama.
Poduzetnici su ti koji odlučuju je li cijena prihvatljiva. Različite mogućnosti ulaganja omogućit će naručivanje tekstova po različitim cjenovnim razredima.
Zato se obraćamo vama, dragi copywriteri. Ako očekujete povećanje naknade, zapamtite da je ključ financijskog razvoja razvoj vještina i suradnja s pouzdanim izvođačima, a ne neka prekretnica u povijesti copywritinga.
Sažetak
- Pred nama je mnogo promjena i nema naznaka da će se razvoj copywritinga usporiti. Ovo zanimanje stalno se razvija, zbog čega se možemo samo prilagoditi i zadovoljiti potrebe klijenata.
- Tržište pisanja postaje vrjednije. Prikladni studiji i knjige za copywritere još su slabo zastupljeni u smislu sadržaja i ažuriranih informacija. To je očiti dokaz kako dinamične i specifične potrebe nastaju putem interneta. U ovom slučaju ne možete se oslanjati samo na obrazovanje ili čekati gotova rješenja. Učenje i stjecanje znanja rezultat su intenzivnog, ponekad teškog, rada u okruženju copywritinga.
Odgovori