Iskustvo sadržaja ili kako se brinuti za recepciju svojeg sadržaja
U digitalnom svijetu visokokvalitetan sadržaj koji pruža znanje, privlači pažnju i potiče na aktivnost vrijedi kao zlato. Međutim, kako bi imao željeni učinak i približio brend uspjehu, ključno je odgovoriti na pitanje: kako moj sadržaj prima publika i kakva iskustva stvara za nju ? Iskustvo sadržaja pomaže u rješavanju ovih nedoumica. Što je to točno? Saznajmo!
Što je iskustvo sadržaja?
Iskustvo sadržaja pristup je koji se ne usredotočuje samo na sam sadržaj, već na ukupno korisničko iskustvo prilikom interakcije s njim.
Jednostavnijim riječima to s jedne strane definira emocionalnu reakciju primatelja, a s druge strane njihove akcije poduzete kao rezultat susreta s tekstom, fotografijom, grafikom ili videomaterijalom.
Iskustvo sadržaja vrlo je širok koncept koji obuhvaća ne samo kako se sadržaj stvara i prikazuje korisniku, već i njegovu interaktivnost, razinu personalizacije, razinu angažiranosti i način na koji doseže internetskog korisnika. Njegova je važnost ogromna – ključan je element marketinške strategije koji utječe na zadovoljstvo primatelja, stvaranje pozitivnih iskustava i povećanje stope konverzije. Sve to može ojačati imidž brenda, poboljšati njegovu vidljivost na internetu i pridonijeti povećanju prihoda.
Iskustvo sadržaja i marketing sadržaja
Iskustvo sadržaja i marketing sadržaja koncepti su koji se često miješaju ili smatraju sinonimima. Međutim u praksi oni predstavljaju dva različita pristupa stvaranju sadržaja.
- Marketing sadržaja usredotočuje se na privlačenje pažnje primatelja stvaranjem vrijednog, zanimljivog i edukativnog sadržaja koji pomaže u izgradnji pozitivnog imidža brenda, generiranju potencijalnih kupaca i povećanju prometa na internetskoj stranici.
- Iskustvo sadržaja omogućava primateljima pozitivna iskustva koja potiču na uključivanje tijekom interakcije s sadržajem. Ono obraća pažnju ne samo na njegovu kvalitetu već i na predstavljanje, prijam, kao i potrebe i očekivanja korisnika.
Može se reći da iskustvo sadržaja predstavlja evoluciju sadržaja marketinga, omogućavajući poduzećima da stvaraju i promiču sadržaj na sveobuhvatan i strateški način.
Pročitajte također
Iskustvo sadržaja – primjeri
Kako bismo bolje razumjeli što je zapravo iskustvo sadržaja, vrijedi upotrebljavati primjere. Odabrali smo dva koja pokazuju kako poduzeća mogu dizajnirati i isporučiti zanimljiv sadržaj korisnicima.
Netflix
Ova popularna platforma za streaming ne samo da se brine o kvaliteti i raznolikosti svojeg sadržaja nego i nudi personalizirane preporuke, pružajući sadržaj prilagođen korisničkim preferencama. Štoviše pruža jednostavnu i intuitivnu navigaciju, kao i kategorizaciju, što znatno poboljšava korisničko iskustvo.
Red Bull
Jedan svjetski poznat proizvođač energetskih pića podigao je doživljaj sadržaja na potpuno novu razinu, ne samo predstavljanjem iznimno originalnog reklamnog sadržaja, već i upotrebom platforme YouTube za izgradnju svojega brenda (objavljivanjem videozapisa ekstremnih izazova i raznih sportskih događaja) i društvenih mreža (pružajući prostor za interakciju s publikom i okupljanje velike zajednice zaljubljenika u ekstremne sportove).
Od čega se sastoji iskustvo sadržaja? 3 ključna elementa
Iskustvo sadržaja još je u fazi istraživanja i razvoja, ali već možemo identificirati njegova tri ključna elementa – organizaciju sadržaja, vizualno predstavljanje i personalizaciju.
Organizacija sadržaja
Ključ uspješnog stvaranja pozitivnih iskustava upotrebom sadržaja njihova je pravilna organizacija. Trebaju biti lako dostupni korisnicima zbog čega je ključno stvoriti prikladnu strukturu internetske stranice koja se dijeli u kategorije i ima intuitivnu navigaciju.
Također je važno pravilno povezati sadržaj koji se nalazi na različitim mjestima – primjerice, na internetskoj stranici, društvenim mrežama ili YouTubeu.
Vizualno predstavljanje sadržaja
Iskustvo sadržaja nije samo u kvaliteti, već i u predstvljanju sadržaja. Moraju biti vizualno privlačni da bi privukli pažnju, angažirali korisnike i izazvali osjećaje. Zato interaktivni i multimedijski elementi poput videozapisa ili infografika imaju tako važnu ulogu ovdje.
Također vrijedi napomenuti da se svi tipovi objavljenog sadržaja trebaju prilagoditi mobilnim uređajima, a vrijeme učitavanja treba biti što kraće. Sve će to omogućiti izgradnju pozitivnih iskustava za primatelje.
Personalizacija sadržaja
Da bi sadržaj stvarao najbolja korisnička iskustva, mora se prilagoditi njihovim potrebama i preferencijama. To će ga učiniti puno korisnijim i angažirajućim te će ojačati odnos između korisnika i brenda.
Personalizacija sadržaja nije jednostavna, ali analiziranje prethodnih interakcija i odabira korisnika, ili prilagođavanje sadržaja na temelju njihove dobi ili lokacije (takvi podaci mogu se dobiti pomoću alata poput Google Analyticsa), pokazuje se izuzetno korisnim u tom pogledu.
Pročitajte također
Kako se brinuti o iskustvu sadržaja? Neke dobre prakse
Ako želite iskoristiti ogroman potencijal koji leži u iskustvu sadržaja, trebate se pridržavati nekoliko dokazanih praksi. Prvo i najvažnije:
- pazite na personalizaciju sadržaja, prilagodbu potrebama i preferencijama publike
- upotrebljavajte različite formate, kao što su tekstovi, grafike, videozapisi ili podcasti
- upotrebljavajte pozive na akciju i interaktivne elemente kako biste povećali angažman korisnika
- osigurajte pravilnu organizaciju sadržaja (npr. kategorijama na internetskoj stranici) i olakšajte pristup internetskim korisnicima
- prilagodite sadržaj mobilnim uređajima kako bi se ispravno prikazivao na pametnim telefonima ili tabletima
- upotrebljavajte unutarnje povezivanje na internetskoj stranici kako biste olakšali korisnicima pristup sadržaju koji ih zanima
- potičite korisnike da izraze svoje mišljenje i dijele sadržaj na društvenim mrežama
- osigurajte dosljednost sadržaja na svim platformama na kojima ste prisutni
- prilagodite sadržaj različitim fazama putovanja kupnje
- analizirajte učinkovitost svojeg sadržaja i pratite konverzije i mjerne pokazatelje angažmana
- održavajte visokokvalitetni sadržaj i redovito ga ažurirajte.
Sve ovo će vam omogućiti stvaranje pozitivnih korisničkih iskustava i stjecanje povjerenja da će vaš sadržaj biti primljen na pravi način. Rezultat? Unaprijeđena slika brenda i povjerenje, povećanje konverzija te bolja vidljivost na Googleu.
Sažetak
- Iskustvo sadržaja proces je stvaranja pozitivnih korisničkih iskustava prilikom interakcije sa sadržajem koji dijeli neki brend.
- Iskustvom sadržaja moguće je ojačati imidž brenda, poboljšati njegovu internetsku vidljivost i povećati konverzije i prihode.
- Tri su ključna elementa iskustva sadržaja organizacija, vizualno predstavljanje i personalizacija sadržaja.
- Kako bi se poboljšala korisnička iskustva, treba prilagoditi sadržaj njihovim potrebama i preferencijama i iskoristiti različite oblike sadržaja.
- Da bi se sadržaj dobro prihvatio, važno je osigurati njegovu responzivnost, upotrebljavati gumbe za poziv na akciju i interaktivne elemente te ih prilagoditi različitim fazama putovanja korisnika.
Odgovori